Gå til innhold

Skal være "DJ" på skolefesten, og trenger sanger!

Xlution

Anbefalte innlegg

Et lite tips: Ikke spill alt for sær musikk - det blir ikke godt mottatt. Snakker av personlig erfaring ettersom jeg prøvde å spille trance og hardstyle på et "skoleparty" en gang i tida. Funka heller dårlig.

Bruk bare "related videos" og leit deg fram, så har du garantert en spilleliste iløpet av kort tid.

+1 !! Alltid kjipt med de idiotene som setter på sin favorittmusikk på fest, når andre forteller vedkommende at det bare er kjipt. "Neida, den er dritbra. Hører du ikke det?". :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et lite tips ...

+1 !! Alltid kjipt med de idiotene som setter på sin favorittmusikk på fest, når andre forteller vedkommende at det bare er kjipt. "Neida, den er dritbra. Hører du ikke det?". :nei:

Yes, nettopp den fella jeg gikk i! =P

Uansett, kommersiell electro-house er alltid en vinner etter min erfaring.

Det er like greit å bare spørre hva folk ønsker å høre, for så lenge du ikke går under navnet Armin van Buuren eller Steve Angello må man gi publikumet det de vil ha, selv om det er langt fra din egen personlig smak. Denne artikkelen beskrives hvilken holdning man ikke må ha på et skoleparty ihvertfall!

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Oja, noe som også er viktig er at den går "rett på sak". Introen må ikke være på 1min for eksempel. Folk er ikke tålmodige :thumbup:

EDIT: HAHA, okei da. Kanskje folk misforsto litt. Skal styre musikken for å være mer presis? Skrev jo skal være "DJ" bare liksom dj :)

Endret av Xlution
Lenke til kommentar

Uansett, kommersiell electro-house er alltid en vinner etter min erfaring.

Samt prog-house pleier også å funke fint.

Bruk program som eksempelvis Virtual DJ, så får du sjansen til å lage litt flyt i musikken. Publikum skal ikke høre tydelig at du bytter låt/turntable. Lag spillelisten på forhånd slik at du vet hva som kommer og finner låter som matcher hverandre, da tenker jeg at du plukker låter som følger cirka samme beatrate. Det finnes løsninger som eksempelvis auto-beatmatch, men disse kan fort gi uheldig effekt. Når en låt med 150 i beatrate skal matches med en på 132 ved hjelp av auto-beatmatch, så vil den låten bli fucka. Det blir sånn slowmotion greier og tull som ikke gir god stemning. Pass også på lydnivået, det skal være likt hele veien. Det må ikke bli nødvendig for deg å justere lydnivået hverken opp eller ned.

Ha det gøy, dette er musikk. :)

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...