Gavekort Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Hei! Jeg var utplassert på Tananger som er 20-30 minutter med buss herifra, og siden jeg ikke har busskort så betalte jeg hver billett kontant (Kjøpte ikke busskort i frykt om å ikke få erstatning grunnet "eget bruk"). Det ble da (40kr x 2) x 10 dager = 800kr. Det er skolen som "tvang" meg ut der, så jeg regner med at de skal betale reiseavgifter. Har jeg rett til å kreve pengene tilbake? Hvordan gjør jeg det? Endret 10. april 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Har allerede, fikk avslag. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) kunne du dokumenter god nok at du ble tvunget til bruke bussen. hvis skolen krever at du skal være der så virker det lit rat at de ikke dekker kostnadene , men det er kanskje en anen instans som skal gjøre det . hva er det skolen egentlig sier om den saken ? Endret 10. april 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Jeg har tatt vare på bussbillettene og som yrkesskole-elev så står det i læreplanen at jeg skal utplasseres i 6 uker totalt. Jeg har dokumentasjon på bussreisene, at jeg har vært utplassert og hvor. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Når jeg var utplassert fikk jeg et busskort fra skolen, som var gyldig på en strekning med buss. Men er utplasseringsstedet for nerme hjemme har du ikke krav på skyss, mens hvis det f. eks ligger i nabobyen så har du krav på fri skyss. Nå husker ikke jeg hvor langt unna man må bo, og det varierer sikkert fra sted til sted. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Jeg regner med dette er langt nok til å få støtte til buss. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Vi får dekt alle utgifter når vi skal på utplassering. Til og med om vi kjører selv. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) da jeg gikk på yrkesskolen fikk jeg utlever klippekort på skolen. på den tiden var det papirkort som galt . problemet var at man måtte selv lege ut for turen de først ukene. og at man fik dekket beløpet hvis man kunne dokumentere for reisen ved å vise bussbillettene. i mit tilfelle så gjaldt dette hele skoleåret. jeg ente likevel opp med ganske mange busskort som ikke kunne benyttes når skoleåret var over. inntil nylig har de tatt inn de elektroniske busskortene rett før skole året var over og delt dem ut igjen en stund etter at eleven var begynt på skolen. siden det er komme et nytt system av året så er jeg ikke sikker på hvordan det gjøres i år jeg har sett at skoleeleven i begynnelsen og slutten av skole året har kommet med et ark som vises til sjåføren i stedet for busskortet. barneskolen har en grense på 4 KM for skyss ( hvis det ikke er nylig endret) . her kommer også farlig skolevei inn som kan korte inn denne grensen. om det samme gjelder for yrkes skole vet jeg ikke. men det er neppe de samme reglen for de som trenger skyss hele året og de som treger det i 1½ en måned. Endret 11. april 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå