Gå til innhold

Hjelp med fjernkontroll

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en panasonic TX-P46G10E får ca 1mnd siden. Fjernkontrollen havnet i peisen under fylla.

Nå har jeg kjøpt en billig iremote 600 på clas olson(99kr) det står på baksiden at den støter panasonic.

Er det noen som vet hvordan jeg kan få koblet den opp på tvn? Er det i det hele tatt mulig?

Og hvor mye er det ca får en ny orginal fjernkontroll?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det lureste er nok å ta kontakt med butikken der tven ble kjøp.

de fleste uoriginale fjernkontrollene har et enkelt system der du skal taste inn en kode for å aktivere funksjoner som i teorien skal fungere på din tv

min erfaring med det er at du ikke får det til å fungere helt optimalt med disse uoriginale fjernkontrollene.

ofte står det bare en liste med koder for tv merket uten at det er beskrevet hvilken modell de er beregnet for

broren min hadde en gammel nokia tv av CRT typen. da han rotet vekk den originale fjernkontrollen kjøpe han seg en 3-I-1 fjernkontroll som bl.a. støttet Nokia tver. uansett hvilken kode vi brukte for å stille inn kontrollen så virket ikke alle funksjonsevne slik de skulle.

den saken ente med at han skaffet seg en av fjernkontrollene fra logitech hormony serien.

det fine med det er det originale kodene ligger i en database som du bruker når du programmer inn funksjoner til den kontrollen. 90% av dette skjer automatisk ved hjelp av programvaren som følger med.

han ødela også en fjernkontroll til et nokia parabol dekoder for mange år siden. da kostet en original fjernkontroll 800 kr. jeg tror ikke at prisen er så mye endre siden den gang.

så det første du bør gjøre er å kontakte butikken der tven er kjøp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...