AvidGamer Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Kjøpte noen hunde godbiter, en KONG pasta, og kjøtt biter. KONG pasta koster mye. 113Kr. Da jeg kom hjem sprutet jeg ut et svært lite prøve til hunden. Dette ble han veldig syk av og spydde flere ganger. Jeg gikk tilbake til butikken og forklarte saken. Jeg ville enten bytte eller få pengene igjen. Dette nektet butikken å gjøre. Når en butikk selger spiselig varer, så skal de ha et viss ansvar bak produktene dem selger ikke sant? Det at hunden min ble syk av den, synes jeg at de skal stille seg et viss ansvar og akkseptere retur? Eller har jeg ingen rettigheter på dette? Om det var menneskemat, hadde jeg helt sikkert ikke hatt problemer. Endret 10. april 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Vet ikke hvordan lover og regler er når et gjelder dyrefor, men jeg kan ikke annet enn å tenke at våre firbente og vingebekledde også har noen rettigheter. Det jeg først ville ha gjort var å rapotere dyrebutikken til mattilsynet og forklare saken til dem. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Det er vanskelig for deg å bevise at akkurat den maten var det som gjorde hunden syk. Det er også vanskelig for butikken å bevise at det ikke var maten som gjorde hunden syk. Det kan også være at hunden har noen skjulte allergier mot spesielle stoffer som finnes i akkurat den maten, kanskje en allergi du ikke engang er klar over. Med andre ord kan ingenting verken bevises eller motbevises, og da er det vanskelig for deg som forbruker å bjeffe deg frem til dine krav om butikken setter seg på bakbeina. Men når en butikk snerrer til deg når du vil levere tilbake et produkt til 113 kroner som du mener ikke er tilfredsstillende, så ville jeg sniffet meg frem til en annen forhandler med en gang. Det er de som burde lagt seg på ryggen, uansett hva som er grunnen, så lenge ingenting kan bevises. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Skulle tro at en butikk som Dyrego er såpass store at de vil at kunder skal være fornøyde. Mye har jeg kjøpt hos dem, brukt tusenvis av kroner på hundesenger, bein, mat osv osv. Så når det er snakk om usle 113Kr og de nekter, mister de meg som kunde! Snakket med en på hundeparken, og de meinte at KONG har "satisfaction guaranteed" på deres produkter, men det står ingenting om det på websiden. Har skrevet til KONG for å få bekreftelse på saken, men må sikkert regne med lang ventetid. Endret 10. april 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Som sagt tidligere, det kan være hunden dn har noen allergier. Minn hund har veldig følsom mage, så han får ganske lett diarê og spyr hvis han får noe han ikke har spist før. Har hunden din fått denne maten før? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå