Gå til innhold

Hva skjer med de som spiller på gamle versoner av WoW når Cataclysm kommer ut?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurer på å kanskje starte å spille wow igjen, har ikke spillt siden Burning Crusade, og vil gjerne få med meg Wrath of the lich king moroa. Så jeg lurer på hvordan det blir hvis f.eks dama mi vil starte å spille wow, vil jo at hu får oppleve det samme som jeg har opplevd fra starten av. Hvis Azeroth og Kalimdor blir forandret, ville jo alle måtte skifte om til en annen slags wow for å overhode kunne spille med andre spillere, fordi alle har flyttet over på Cataclysm. Har skjønt at det kommer nye quests for lvling fra lvl 1, men vil gjerne at hun skal få spille helt fra starten av, med andre folk.

 

Noen som har fått med seg hvordan de vil takle et slikt problem?

 

Vanskelig å forklare men jeg tror folk her fatter problemstillingen=)

 

Tusen takk for alle svar!=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så da betyr det at hvis hun vil spille helt fra starten av blir det umulig, hun må spille før expantion hvis hun vil ha med seg de gamle startstedene? hvis man ikke spiller alene på en privat server, noe som hadde vært helt gørr!

 

Er det kommet ut en estimert release date for Cataclysm?

Lenke til kommentar

Fant svarene etter litt leting=)

 

Will I need the expansion to be able to experience the Cataclysm changes?

 

When the Cataclysm occurs, it will occur for all players, whether they have purchased the expansion or not--you will no longer be to play in the original version of Kalimdor or the Eastern Kingdoms. However, certain features such as the new zones, new races, and new level cap will only be accessible to players who purchase the expansion.

Lenke til kommentar

Jaha? du prater om da?.. jeg sa bare at det hadde vært bedre, er du her bare for og krangle kanskje?, Ser du ikke poenget at kanskje omså det hadde vært både Cata, Wotlk, Bc, Vanilla, liksom på WoW hadde det blitt en del bedre, og faktisk fler folk hadde kommet tilbake, du skjønner poenget vettu -.-

Lenke til kommentar

Det hadde vært kult et par måneder, til folk finner ut at expansions faktisk trengs for å holde liv i spillet. Dessuten ville jo ikke det ført til flere folk, ettersom spillerbasen da blir delt i fire. Flere folk som spiller, ja, men ikke noe du/vi ville merket.

Lenke til kommentar

Fant svarene etter litt leting=)

 

Will I need the expansion to be able to experience the Cataclysm changes?

 

When the Cataclysm occurs, it will occur for all players, whether they have purchased the expansion or not--you will no longer be to play in the original version of Kalimdor or the Eastern Kingdoms. However, certain features such as the new zones, new races, and new level cap will only be accessible to players who purchase the expansion.

Det virker som om du har oppfattet situasjonen litt feil :p

Noen måneder før cataclysm kommer ut vil blizzard release en siste pre-cataclysm patchen. I denne patchen vil antakeligvis en del endringer i cataclysm tre i kraft (class-endringer, talent-endringer, UI etc). Dette skjedde i alle fall før releasen av WOTLK, og da la de til det nye kontinentet også (Northrend, selv om dette ikke var spillbart enda siden det avhenger av at folk har expansion-packen. :p

 

I ALLE FALL, det virker som om du tror at etter cataclysm vil det ikke være mulig å lvle opp fra lvl 1. Dette vil absolutt gå an, men det vil ikke bli det samme som det var i vanilla/bc/wotlk, siden azeroth er påvirket av diverse naturkatastrofer:) Man vil antakeligvis lvle side om side med high-lvls siden regionene i azeroth er splittet inn i high-lvl og low-lvl soner.Outland og Northrend content vil derimot most likely bli værende slik det er idag. Jeg gleder meg, og det tror jeg vi alle har en grunn til å gjøre:D

Lenke til kommentar

Jaha? du prater om da?.. jeg sa bare at det hadde vært bedre, er du her bare for og krangle kanskje?, Ser du ikke poenget at kanskje omså det hadde vært både Cata, Wotlk, Bc, Vanilla, liksom på WoW hadde det blitt en del bedre, og faktisk fler folk hadde kommet tilbake, du skjønner poenget vettu -.-

 

Skjønner ikke hva du vil frem til engang jeg. Mener du å starte nye servere for hver expansion som da er utelukket fra hverandre eller noe sånt?

 

4 wower i en wow og noen gamle legender som kommer tilbake sier meg ingenting. :p

Lenke til kommentar

Hvem savner de gamle områdene anyway... hvis du gjør det, hva vil du savne? er absolutt ingenting å savne der spør du meg, godt med litt fresh wow ;)

 

Hva er det ikke å savne?

For det første, et 40manns raid var mer "morro", selv om man som oftest hadde en person eller 10 som ødela me.

Guildene ble 'nærmere'.

Instancene var mer utfordrene, men allikavel ikke umulige.

Gearet var ikke gratis, så en godt gearet spiller viste viljestyrke osv, med andre ord _ RESPECT PLAYAH _.

Det faktum at man for eksempel trengte resistance gear.

Hvilken fights trenger man det i nå? Ingen.

Det var en gang i tiden da man trengte litt for sapphiron, men det ble fort ødelagt av nytt gear osv.

 

Personlig ser jeg ikke noe å like med WOTLK, og jeg vet ikke engagn selv hvorfor jeg spiller det :p

Lenke til kommentar

Problemet med WoW er mangelen på nettopp "WORLD". Etter TBC og WOTLK kom forsvant mye av spenningen og world pvp ble helt fraværende med flying mounts og nå i WOTLK teleport til dungeon osv. En vanlig senario nå om dagen i WoW:

 

Logg inn

Teleport.

Instanced raid.

Instanced arena.

Instanced BG.

Instanced dungeon.

Teleport.

Logg ut.

 

Blir spennende MMO av slikt eller?

 

Den gode følesen som jeg hadde før er nesten borte. Raids osv er gøy det, men spille mangler noe Epic over seg etter TBC og WOTLK. Vanila hadde dette, nå er alt bare alt for lett. Veldedighets Epics osv. Det kreves ingen ting av oss lenger. Husker du første gang du F.EKS så en fyr i full epics? Fult T1 epic sett på en fyr var bare WOW, nå har alle fult T10/T9 i løpet av kun noen få uker om de raider litt. Hva med de gangen du løp rund og farmet i Felwood og plutselig er det noen alliance eller horde som angriper deg? Nå bare mounter folk opp på flyr vekk så fort de ser noen og world pvp og spenningen med contested territory er en saga blått.

 

Det er ikke en historie lenger. Det er ikke en verden lenger. Det er bare en samling av forekomster med noen fancy natur i mellom.

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...