Gå til innhold

Avsløringene i den katolske kirken

Anbefalte innlegg

Spørsmålet var: Har KIRKEN rett til å holde informasjon om lovbrudd skjult for politiet?

Selvsagt, for et spørsmål.

Wut?

Den må du forklare. Hvorfor har akkurat kirken lov til å holde informasjon om lovbrudd for politiet?

Hvordan skulle ellers folk kunne bekjenne sine synder for presten ? Og få tilgivelse ?

confesion.jpg

Så gud vil ikke tilgi om politiet vet det ?

Jo, men hvis presten forteller alt til politiet

slutter folk å bekjenne sine synder for presten.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet var: Har KIRKEN rett til å holde informasjon om lovbrudd skjult for politiet?

Wut?

Den må du forklare. Hvorfor har akkurat kirken lov til å holde informasjon om lovbrudd for politiet?

Hvordan skulle ellers folk kunne bekjenne sine synder for presten ? Og få tilgivelse ?

confesion.jpg

Fantastisk! Den katolske kirke er altså midt i blinken for kriminelle.. Her kan de utføre de groveste handlinger, for så føle at de blir tilgitt slik at de slipper straff... Trenger vi i det hele tatt politiet? Hadde det ikke vært bedre å kun hatt prester som ordensholdere? Altså, alle som gjør noe ulovlig må ta en tur til presten.

Vent litt... har ikke dette vært prøvd ut før?

Jeg har hørt mye rart fra deg IHS, men det at du støtter hemligholdelse av pedofili innenfor en gruppe kun fordi de tror på gud.. Det er skremmende...

Lenke til kommentar

Wut?

confesion.jpg

Fantastisk! Den katolske kirke er altså midt i blinken for kriminelle..

Kirken er til for syndere

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hva er det du tenker med IHS!? :nei:

Hjerte :yes:

Hva med voldtektsofrene? Skal gjerningsmennene gå fri? bare fordi de er med i en form for menighet/religion?. Er det virkelig så enkelt/firkantet?

Da er jeg herved Katolsk!, mitt første offer skal være en fyr jeg ikke liker, skal drepe han med et skikkelig skudd mot pannen. Så skal jeg bekjenne mine synder hos en prest. :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Hva er det du tenker med IHS!? :nei:

Hjerte :yes:

Hva med voldtektsofrene? Skal gjerningsmennene gå fri? bare fordi de er med i en form for menighet/religion?. Er det virkelig så enkelt/firkantet?

Da er jeg herved Katolsk!, mitt første offer skal være en fyr jeg ikke liker, skal drepe han med et skikkelig skudd mot pannen. Så skal jeg bekjenne mine synder hos en prest. :)

Du blir nok pågrepet av politiet og får en lang straff. At du er modig nok til å fortelle det til en prest, er vel heller tvilsomt.

Lenke til kommentar

Ja, hva tenker du med Kjetil, Voldtekt er ikke på langt nær så fælt som drap. Du bare ødelegger en person for livet. Men det går greit, for presten tilgir deg, de har også et register som de skriver deg i som de holder skjult for politiet. Så da går det nok helt fint. Det står jo til og med indirekte i bibelen at det er greit. Husker dere ikke jesus: La de små komme til meg og hindre dem ikke :yes: [/ironi]

Lenke til kommentar

Og de virker til å være selvforsynt også..

Du finner syndere over alt, netroM

DEt kan så være, men de færreste av oss har et behov for å sitte i et trangt lite rom og mumle om dette for at en person skal "tilgi" det på vegne at noe som ligner mer og mer på et eventyr....

Vi andre skjønner at det er menneskelig å ikke være helt feilfri og har ikke behov for å "krise maksimere" det hele ved ved å tillegge oss "synder" som ofte strider i mot vår natur (Som å kikke på damer/menn osv...)

Kort fortalt så skjønner vi at vi slettes ikke må bli syke (i form av synd) for å bli friske (i form av jesus eller annen lovnads person). Vi skjønner at feilbarhet er menneskelig og ikke fordi ei dame tok en bit av et eple i en fiktiv historie...

Lenke til kommentar

Og de virker til å være selvforsynt også..

Du finner syndere over alt, netroM

DEt kan så være, men de færreste av oss har et behov for å sitte i et trangt lite rom og mumle om dette for at en person skal "tilgi" det på vegne at noe som ligner mer og mer på et eventyr....

Vi andre skjønner at det er menneskelig å ikke være helt feilfri og har ikke behov for å "krise maksimere" det hele ved ved å tillegge oss "synder" ..

Nå snakker om tyveri av viskelær, gjør du ikke ?

Lenke til kommentar

Jeg synd du er ganske på bærtur IHS, og jeg håper din tankegang ikke er symptomatisk med de fleste kristne...

Du syns altså det er helt greit at katolske prester knuller alterguttene sine, så lenge de erkjenner det selv overfor gud og feks paven og får tilgivelse av de?

Drit i alterguttene, presten har jo bedt gud om tilgivelse, så da kan kirken like gjerne holde det skjult for almenheten for de har jo selveste gud på laget...

Hipp hipp hurra for ateisme sier jeg :)

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Nei, hva får deg til å tro det ?

Dine egne uttalelser. Du syns kirken skal holde dette hemmelig. Dvs at kirken skal ordne opp i dette selv... Kirken ilegger ingen straff, men de hjelper til med tilgivelse.. Med andre ord, så lenge kirken vet om det som skjer i deres kretser så skal de få ordne opp i dette selv.

Syns du det skal fungere sånn i barnehager og idrettslag også? Eller kan de ikke gjøre det der fordi de ikke har en gud som øverste sjef?

Ingen ville pratet med presten hvis presten sladret sier du... Vel jeg sier, gå til politiet først (hvis du uansett skal lette hjertet rundt slike alvorlige ting) og så kan du gå til presten, han tar deg imot for det vettu :)

Lenke til kommentar

Nei, hva får deg til å tro det ?

Dine egne uttalelser. Du syns kirken skal holde dette hemmelig. Dvs at kirken skal ordne opp i dette selv...

Når ble det sagt ?

Her feks

Hvor står det "at kirken skal ordne opp i dette selv" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...