Gå til innhold

Avsløringene i den katolske kirken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg misliker biskopens holdning, og jeg har også reagert på ordbruken - som om det verste ikke er hva som har skjedd, men at det kom frem i lyset; at kirken og katolske prester kommer dårlig ut er liksom den egentlige tragedien oppi det hele. Jeg tror riktignok heller ikke at katolske miljøer nødvendigvis er betydelig verre enn andre miljøer, men at ting skal holdes skjult, til og med på særdeles høye nivå, stinker lang vei uansett.

Lenke til kommentar

Finnes det ikke noen lov som forbyr det å holde informasjon om et lovbrudd skjult? Selv om du ikke har vert med på det, men vet om det?

Hvis ja, er da kirker unntatt dette?

Det straffes vel som medvirkning til lovbrudd, når det er snakk om privatpersoner vel og merke.

Endret av TechTiger
Lenke til kommentar

Finnes det ikke noen lov som forbyr det å holde informasjon om et lovbrudd skjult? Selv om du ikke har vert med på det, men vet om det?

Hvis ja, er da kirker unntatt dette?

Selvfølgelig er den katolske kirke unntatt dette.

Hvordan skulle ellers en tyv kunne bli katolikk ?

Lenke til kommentar

Så, da ser jeg at Richard Dawkins sammen med Christopher Hitchens har satt jurister på saken med å lage en sak mot Pave Benedict XVI. De skal prøve å få Paven tiltalt for brudd på menneskerettighetene, for hans påståtte forsøk i å skjule overgrep gjort av katolske prester. De har i tillegg tenkt å utfordre lovligheten til Vatikanstaten som en selvstendig stat.

Viss påstandene er riktig så ser jeg ingen grunn til at paven ikke skulle bli arrestert og tiltalt for dette. Virkelig spennende dette.

EDIT: Har begynt å se for meg hvordan en arrestasjon av paven vil se ut. Kanskje det blir den "amerikansk metode"?

"GET DOWN MOTHERFUCKER!!" *boom *boom

1091151169_8283.jpg

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

Bra!

De har sitter med alt for mye makt i all for lang tid allerede og det er på tide at noen utfordrer dogme veldet! Tenk deg alle de lange fjesene når politiet leder paven vekk i jern... :D

Fritt for et bilde av det hele! Skal få henge over peisen på hedersplass... :p

Lenke til kommentar

Hvorfor er det selvsagt?

Har jeg rett til å holde informasjon om lovbrudd skjult for politiet?

Nei, det kan du ikke.

Det kan heller ikke prester, i følge anniken huitfeldt står avvergelsesplikten over taushetsplikten.

Noe annet vil være absurd.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det selvsagt?

Nei, det kan du ikke.

Det kan heller ikke prester, i følge anniken huitfeldt står avvergelsesplikten over taushetsplikten.

Noe annet vil være absurd.

Det er ikke snakk om taushetsplikten.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det selvsagt?

Er du katolsk prest ?

Å bare sitt der på din høye hest du, men de vil gå ned de også... Bare vent å se :)

høye hest ? for en bakvendt oppfatning av presterollen

Lenke til kommentar

Så, da ser jeg at Richard Dawkins sammen med Christopher Hitchens har satt jurister på saken med å lage en sak mot Pave Benedict XVI. De skal prøve å få Paven tiltalt for brudd på menneskerettighetene, for hans påståtte forsøk i å skjule overgrep gjort av katolske prester. De har i tillegg tenkt å utfordre lovligheten til Vatikanstaten som en selvstendig stat.

Viss påstandene er riktig så ser jeg ingen grunn til at paven ikke skulle bli arrestert og tiltalt for dette. Virkelig spennende dette.

paven arrestert :!:

2clowns1250639548.jpg

Richard Dawkins og Christopher Hitchens

Endret av IHS
Lenke til kommentar

2clowns1250639548.jpg

Richard Dawkins og Christopher Hitchens

Det var jammen godt du skrev hvem det var, for jeg hadde tippet at det var paven og den pedofile presten Muller på fest for uteksaminerte altergutter jeg, utkledd for å snike seg inn....

Lenke til kommentar

Spørsmålet var: Har KIRKEN rett til å holde informasjon om lovbrudd skjult for politiet?

Selvsagt, for et spørsmål.

Wut?

Den må du forklare. Hvorfor har akkurat kirken lov til å holde informasjon om lovbrudd for politiet?

Hvordan skulle ellers folk kunne bekjenne sine synder for presten ? Og få tilgivelse ?

confesion.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvordan skulle ellers folk kunne bekjenne sine synder for presten ? Og få tilgivelse ?

Så gud vil ikke tilgi om politiet vet det ?

Smart, og slik er det man holder kriminell aktivitet hemmelig.

Tipper Al Capone hadde et lignende system.

"Om politiet får vite noe, er det ingen mulighet for benådning"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...