Gå til innhold

Hva i all verden gjør jeg feil?

Byte

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har begynt å trene en del ettersom jeg skal i militæret til sommeren. Er i ganske dårlig form både når det gjelder kondisjon og styrke. Så jeg jogger 2 ganger i uken (intervall, følger en plan på forsvarets sider..) og så tar jeg armhevinger.

Joggingen går veldig bra, føler jeg allerede har begynt å bli i bedre form, men problemet her ligger med armhevingene...jeg merker ingenting i armene dagen etter jeg har tatt armhevinger (altso ingen gangsperre?? om det er det det heter i armene da :p) men jeg har så vondt i magemusklene?? Oo hva kommer dette av?

og en liten ting til, jeg lurte på om noen trenings-guruer her kunne tipse meg med hva som er lurt å gjøre for å kunne øke antallet situps/armhevinger jeg kan ta. og hva i all verden er kroppshevning i bom? er det chin-ups eller? og hvordan trener jeg dette?

Ble litt langt dette da men...

Takk for svar! :)

Edit: Glemte forresten å legge til min egen teori, ettersom jeg er så ute av form er jeg ganske feit, så kanskje flesket i mageregionen fungerer som vekter?? bare en teori da men...

Endret av Byte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gjør fler ting feil, det ene er at du ikke har en økende progresjon fra trening til trening siden du trener med kroppsvekt.

Når du trener med en vekt danner du et bindevev og all trening deretter på samme vekt vil være ubrukelig , da kan du øke vektene og bryte bindevevet igjen.

Det sier seg selv at man ikke bare kan øke ut av det blå så derfor finner man en vekt man kan for eks 10 med , kutter 20% og deretter øker med 2kg pr trening i ca 6 uker osv for å så ta en hvileuke hvor du bryter ned bindevevet og begynner på nytt.

Så må du ka kcal-overskudd for å bygge masse, dvs 1 måtlid mer pr dag en du pleier ca.

Det er mye lettere på et gym.

Ta deg en tur til veiledningstråden som ligger som en sticky.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har begynt å trene en del ettersom jeg skal i militæret til sommeren. Er i ganske dårlig form både når det gjelder kondisjon og styrke. Så jeg jogger 2 ganger i uken (intervall, følger en plan på forsvarets sider..) og så tar jeg armhevinger.

Joggingen går veldig bra, føler jeg allerede har begynt å bli i bedre form, men problemet her ligger med armhevingene...jeg merker ingenting i armene dagen etter jeg har tatt armhevinger (altso ingen gangsperre?? om det er det det heter i armene da :p) men jeg har så vondt i magemusklene?? Oo hva kommer dette av?

Har du rak rygg når du tar armhevinger? Veldig viktig.

Lenke til kommentar

Har du rak rygg når du tar armhevinger? Veldig viktig.

Nei har kanskje ikke det, det er jo det jeg sier over her, at ettersom jeg er såpass stor i mageregionen så drar dette på ryggen og fungerer som en "vekt", jeg bruker ikke skikkelige vekter som War over her ser ut til å ha trodd. Men om dette er saken, hva i all verden skal jeg gjøre da? magen forsvinner ikke bare på 1-2-3?

Edit: Var visst jeg som missforstod her ja. Leste over det War skrev en gang til, ga litt mer mening denne gangen :p Men jeg får komme meg ned på det lokale treningssenteret på mandag og høre pris osv..får vel begynne der med proff hjelp

Endret av Byte
Lenke til kommentar

Anbefaler ikke å betale i dyre dommer for en hjelpetrener. Men om det er nødvendig med veiledning til å bruke apparatene trenger du det ikke mer enn en gang. Om du skal begynne på treningsenter vil jeg anbefale å trene styrke og ikke løpe på tredemølle eller sykle. Du vil se at om du kanskje løper 3 ganger i uken, spiser sunt så vil magen forsvinne raskt. Det gjorde det til meg. Underverker hva et halvår med regelmessig trening gjør. :new_woot:

Lenke til kommentar

Anbefaler ikke å betale i dyre dommer for en hjelpetrener. Men om det er nødvendig med veiledning til å bruke apparatene trenger du det ikke mer enn en gang. Om du skal begynne på treningsenter vil jeg anbefale å trene styrke og ikke løpe på tredemølle eller sykle. Du vil se at om du kanskje løper 3 ganger i uken, spiser sunt så vil magen forsvinne raskt. Det gjorde det til meg. Underverker hva et halvår med regelmessig trening gjør. :new_woot:

Hehe har nokk ingen planer om å betale for selve treneren, bare ett vanlig medlemsskap. Det er mye fin natur her jeg bor, og også et fjell ;) bor bare 5 minutter fra lysløypa og foten av fjellet, så jogging og slikt gjør jeg ute :)

Lenke til kommentar
jeg bruker ikke skikkelige vekter som War over her ser ut til å ha trodd.

Jeg påpeker at du ikke gjør dette men at du burde.

Det er fint med natur ol men du kan ikke bygge noen sterk kropp med trening på samme belastning hele tiden.

Vi andre nyter både gymmet og naturen.

Endret av War
Lenke til kommentar
jeg bruker ikke skikkelige vekter som War over her ser ut til å ha trodd.

Jeg påpeker at du ikke gjør dette men at du burde.

Det er fint med natur ol men du kan ikke bygge noen sterk kropp med trening på samme belastning hele tiden.

Vi andre nyter både gymmet og naturen.

Ja jeg såg det litt etter jeg postet, står i editen at det var jeg som missforstod deg ;) men jeg skal skjekke ut trenigssenteret her, så jeg tenker vi sier denne tråden er løst :) takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...