Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Open Transport Tycoon - Får ikke koblet til via nett

Anbefalte innlegg

Prøver å få til å spille Open Transport Tycoon Deluxe på nettet med en kompis, nyeste versjon 1.0. Problemet er at selv om vi finner hverandre om en av oss lager server, så får vi opp at serveren er frakoblet og at en ikke kan joine.

Har nå prøvd å ha helt like installering, samt at vi har åpnet portene som TTD krever. Vi finner begge andre servere på listen, men får ikke koblet til hverandre.

Er det noen som har noen som har hatt lignende problem med Open TTD og som vet hvordan en løser det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du spør her på nettverk, så antar jeg at du ikke er helt sikker på om forbindelsen er i orden.

Når det gjelder brannmurer og portforwarding, så skal vel to porter være forwardet for spillet.

Kan du starte opp spillet, og så teste i nettleser om portene er åpne?: http://canyouseeme.org

Har testet portene, men selv om jeg åpnet dem på routern så kommer det opp at den kan ikke koble til dem.

Lenke til kommentar

Guide finner du enten på kundesider hos NGT eller portforward.com.

Kan lønne seg å laste ned utorrent og bruke porttesteren i programmet. Da er du helt sikker på at portsjekken er gjort riktig.

Har åpnet portene i routeren sin brannmur før jeg prøvde å lage server, og utorrent sier de er åpne, men ikke CanYouSeeMe.org.

Lenke til kommentar

Har åpnet portene i routeren sin brannmur før jeg prøvde å lage server, og utorrent sier de er åpne, men ikke CanYouSeeMe.org.

Grunnen til at canyouseeme ikke fungerer, er at den må ha et aktivt program som bruker portene. Når du tester med utorrent, så er utorrent et aktivt program for deg.

Da vet du at portforward fungerer i routermodem.

De tingene som er igjen da er softwarebrannmuren. Sjekk at spillserver er lagt til i unntaksreglene for brannmuren. Du finner denne normalt i kontrollpanelet til Windows.

Hvis du finner det i unntaksreglene, så kan det være noen innstillinger i server, eller manglende patch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...