Gå til innhold

TruthTub: 12 åring utfører vold


Anbefalte innlegg

Nå må du huske på at religion har vært, og for enormt mange mennsker fortsatt er, noe svært viktig i livet. Religion gir oss svaret på meningen med livet og hva som skjer når vi dør, noe vitenskapen ikke har kunnet gi oss noen gode svar på. Vel, ikke noen svar som er lette å visualisere i det minste. Når man tenker over hvilken funksjon religion har hatt, hvorfor vi velger å tro, samt det overveldende antallet religiøse mennesker i verden, vel - jeg tenker at det kansje er litt drøyt å putte dem alle i en vulkan, samme hvor tullete jeg kan synes de er. Evolusjonen har en tendens til å erstatte dårlige ideer med bedre, og det er årsaken til at vi er et sekulært land med menneskerettigheter som en selvfølge. Eneste årsaken til at jeg har engasjert meg på dette forumet er simpelthen fordi jeg ønsker å belyse det faktum at islam er en politisk ideologi som bruker vår frihet som en trojansk hest, vel vitende om at et islamsk flertall vil tilintetgjøre de samme frihetene. I mine øyne er alle verdens religioner (som jeg vet om), med unntak av islam, helt greie i den forstand at de ikke skader andre enn den som utsetter seg selv for troen. Joda, noen unntak finnes det, spesiellt på det afrikanske kontinentet, der kristne ikke alltid oppfører seg så pent, men dog. I det store og hele så er det bare islam som driter i trynet på andre. Islam kan puttes i vuklanen.. Det kan jeg ihvertfall stå for. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Jeg tror, etterhvert, så blir all religion avskaffet. Mennesker kommer til og få opp øynene og se mer og mer på den naturvitenskapelig sannhet, i og med at man har ingen, og kommer aldri til og få, noe bevis for at en gud eksisterer. Vi kan jo se her i Norge at kristendommen har avtatt mer og mer, etter den ble tvangsinnført i år 1100-1200 ca.

Lenke til kommentar

Vel, religion i et samfunn med vitenskap er og blir en miljø ting. Altså at det miljøet du vokser opp i som regel velger hvordan du snakker, tenker og hvordan du tror. Faktum er at veldig få personer vet hva som vitenskapen har funnet ut, de leser og hører små avsnitt av det men de får liksom ikke den ekte forståelsen med kvantemekanikk osv. Også har vi de fattige som ikke har noen helst skolegang. Å lære hvordan alt fungerer i vitenskapen tar mange år.

 

På et vis er religion likt Apple. Du trenger ikke være mer en 4 år for å forstå hele konseptet. Mens en på 60 år ville slitt veldig med å forstå alle vitenskapelige aspekter. Og når man ikke har denne forståelsen er det liksom et spørsmål om tillit, tror du på vitenskapen eller dine foreldre? Hadde alle mennesker hatt en PhD i fysikk hadde vi ikke hatt de store religionsproblemene, dog selvfølgelig ville det fortsatt eksistert religion. Det er ikke slikt at du nødvendigvis trenger å være ateist for å fungere i alle vitenskapelige disipliner men du sliter litt hvis du skal holde på med evolusjon eller metafysikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...