Gå til innhold

TruthTub: 12 åring utfører vold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er kristendommen som har sivilisert mennesket også i Norge.

 

_begbymannen_jpg_463907a.jpg

Hellerisninger er tegn fra fortiden som viser en sivilisasjon. Utrolig spennende å lære om bronsealderen. Og Skandinavia var sivilisert mange tusen år før mora til Jesus ble voldtatt.

Det hadde folket i Norge klart utmerket uten kristendommen, og alt tyder på at det hadde skjedd raskere og på en mer barmhjertig og moralsk måte enn at kristendommen måtte blande seg inn.

Det er en forenklet og naiv historieforståelse at samfunnet før kristendommen ikke var sivilisert. Stort sett er dette argumentet kun brukt som propaganda av kristne for å forsvare hvordan kristne har ødelagt kulturer over hele jorda, og voldtatt andre sivilisasjoner. Ingen seriøse historikere vil kunne hevde noe slik om for eksempel kristendommen kontra hedensk religion i Norge. Kristendommen ble brukt som et politisk maktmiddel i nord-europa, og de som benyttet seg av dette verktøyet vant ofte stor makt og innflytelse.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er skremmende å se hvor full vi er av selvforakt.

Jeg har ikke sett en islam-kritikk uten det obligatoriske "vi er ikke bedre selv" svaret. Visst faen er vi bedre! Islam har utviklet en utviklet teologi, lov og historie som ikke bare tillater drap på ikketroende, men som pålegger muslimer å gjøre så. Jeg vil anbefale alle dere "vi er ikke bedre selv" og "husk heksebrenningen" folk å lese noen bøker om islam og slutte å lefse av dere PK-piss som ikke har rot i virkeligheten.

Profeten Muhammed skar personlig av hodet på nesten tusen jødiske fanger av Banu Qurayza stammen. Dere vet, sånn som på filmen, bare 6-900 stk etter hverandre. Det filmen viste er grunnleggeren av islams eksempel, og islams tradisjon i praksis - vi blir bare sjokkert fordi vi ikke vet bedre. Dette har pågått i 1400 år...

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Banu_Qurayza

 

Kan være greit å nevne hvor mange mennesker islam har tatt livet av også - Det er rundt 270..

-Millioner.

 

http://www.politicalislam.com/tears/pages/tears-of-jihad/

Lenke til kommentar

Jeg er redd det svaret er litt for lettvint.

Vi er en demokratisk nasjon, og folket velger politikerne som representerer den beste politikken. Hva som er "best" politikk blir en individuell sak, og er som regel formet ut fra individets behov og meninger. Dersom folket blir bevisstgjort på hva islam er, og har vært i 1400 år, så er sjangsen svært stor for at man vil se en tilstrømming til de partier som fører en innvandringsrestriktiv politikk. Dette er et nødvendig ledd for å lykkes med å integrere de innvandrerne vi allerede har i landet, samt forhindre en styrking av det paralellsamfunnet som har begynnt å vokse frem, eksempelvis på Grønland i Oslo. Denne bevisstgjøringen vil også kunne styrke vår egen identitetsfølelse, da vi vil bli mer bevisst på hva vi velger - sammenlignet med hva som er gjeldende i andre kulturer. Nå svever de fleste rundt i en post-moderne boble av moteklær og indie-rock, uten noen særlig forståelse for hvordan livet på planeten har utartet seg de siste 2000 årene. Naturligvis "noe" generaliserende, men poenget er vel tydelig.

 

Når man da, som du sier, ikke lar seg sjokkere av filmer som viser barn når de skjærer av hodet på andre mennesker, da har vi blitt så avstumpet og likegyldig at all selvrespekt og vilje til å kjempe for det som er godt og riktig i verden - er på vei ned i dass.

 

Svaret på spørsmålet er derfor at det onde i verden vinner.

Lenke til kommentar

Det er skremmende å se hvor full vi er av selvforakt.

Jeg har ikke sett en islam-kritikk uten det obligatoriske "vi er ikke bedre selv" svaret. Visst faen er vi bedre! Islam har utviklet en utviklet teologi, lov og historie som ikke bare tillater drap på ikketroende, men som pålegger muslimer å gjøre så. Jeg vil anbefale alle dere "vi er ikke bedre selv" og "husk heksebrenningen" folk å lese noen bøker om islam og slutte å lefse av dere PK-piss som ikke har rot i virkeligheten.

Om det delvis var rettet mot mitt innlegg, har du misforstått.

 

Nå var ikke mitt hovedpoeng at kristendommen ikke er noe bedre enn islam pr. i dag, men det var ett svar på en annen brukers påstand om at kristendommen hadde forsøkt å sivilisere verden "opp gjennom historien" som han skrev. Det er rett og slett ikke riktig, ettersom kristendommen langt fra har vært sivilisert inntil nyere tid. Faktisk er ikke kristendommen helt sivilisert enda heller.

 

At islam er verre enn kristendommen pr i dag, er jeg helt enig i. Men mye av fortjenesten for dette må tillegges det vestlige samfunnet, og ikke kristendommen i seg selv. Religion, uansett hvilken, både er og har vært roten til mye ondskap. Det kan du ikke nekte for. Også kristne har tatt livet i hopetall av folk som nektet å konvertere til kristendommen.

 

Om du er kristen eller ikke, vet jeg ikke. Men ofte er det slik at kristne forsvarer sin egen religion veldig sterkt mot alle andre, og evner ikke å se all jævelskapen som kristendommen har forårsaket opp gjennom historien. At den er mer sivilisert enn islam pr i dag, kan ikke endre det faktum..

Lenke til kommentar

Nå var ikke mitt hovedpoeng at kristendommen ikke er noe bedre enn islam pr. i dag, men det var ett svar på en annen brukers påstand om at kristendommen hadde forsøkt å sivilisere verden "opp gjennom historien" som han skrev. Det er rett og slett ikke riktig, ettersom kristendommen langt fra har vært sivilisert inntil nyere tid. Faktisk er ikke kristendommen helt sivilisert enda heller.

Mener du Jesus Kristus ikke var sivilisert ?

Og at Han ikke ønsket å videreføre sitt siviliserte liv til hele verden ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Mener du Jesus Kristus ikke var sivilisert ?

Og at Han ikke ønsket å videreføre sitt siviliserte liv til hele verden ?

De aller fleste var siviliserte for 2000 år siden. Jesus var ikke mer sivilisert enn for eksempel våre forfedre på den tiden.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Mener du Jesus Kristus ikke var sivilisert ?

Og at Han ikke ønsket å videreføre sitt siviliserte liv til hele verden ?

De aller fleste var siviliserte for 2000 år siden. Jesus var ikke mer sivilisert enn for eksempel våre forfedre på den tiden.

Et menneskeliv hadde svært liten verdi før Jesus Kristus.

Lenke til kommentar

Ting, og av ting -- storting og stortinget -- var folket sitt råd hvor de bestemte hvordan landet skulle styres.

 

Norge var nærmest demokratisk før kristendommen kom.

http://no.wikipedia.org/wiki/Ting_%28forsamling%29

 

Nord-Norge var DEMOKRATISK i år 400:

http://no.wikipedia.org/wiki/Frostatinget

 

Det skal også nevnes at KVINNENE hadde mer verdi før kristendommen kom -- før kristendommen eide kvinnene husene, og mennene måtte flytte om konen kastet dem ut.

Kvinnene hadde rett til skilsmisse, og hadde rettigheter, og var sjefene i huset.

 

Dette ble snudd på hodet når kristendommen kom og satte kvinnen nederst på rangstigen.

 

Lovverket var sansynligvis også mer rettferdig før kristendommen kom; Homofili og hekseri var ikke forbudt ved lov.

 

Ikke minst, så var det religionsfrihet før kristendommen kom.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Vel, Kristendom er et bredt tema og jeg har ikke intensjon om å gå dypt under overflaten, men jeg kan ta et konkret eksempel som redegjør for mitt standpunkt.

Hvis vi tar moseboken som eksempel - dette er fra det gammle testamente, alltså før Jesus Kristus kom inn i bildet. Her legges det frem en historie om to mennesker som har hatt samleie utenfor ekteskap, og ordren lyder at de skal føres utenfor bymuren og steines til døde. Dette er et argument jeg har hørt utallige ganger i debatt med muslimer. Det som er essensiellt i denne historien er at Jesus Kristus - Guds sønn og del av den hellige treenigheten - dukket opp og fikk en tilsvarende situasjon presentert for seg. Da uttalte han, på spørsmål om hva som skulle gjøres, at "den som er uten synd kan kaste den første sten." Med dette ble barbariet bra det gamle testamente overskrevet, for hvem har vel større autoritet i kristendommen enn Jesus? Ett viktig poeng er historien om Abraham. Denne går igjen både i Bibelen og koranen. I Bibelen handler historien om at Abraham blir bedt om å drepe sin sønn Isak, for å bevise sin lydighet ovenfor Gud. Videre forteller Bibelen oss at Abraham hadde store kvaler ved denne ordren, og at han ble usikker på Gud på grunn av dette. Da han hadde besluttet å følge Guds befaling, etter mye overveielser, dukket en engel opp og fortalte ham at Gud var tilfreds. Selve drapet ble derfor stoppet. I koranen er historiens utgangspunkt likt, men Abraham følger Allahs befaling uten å tvile og uten å nøle. Dette faktum kan virke ubetydelig, men det er årsaken til at man begynnte å stille kritiske spørsmål innen kristendommen - siden Abraham hadde gjort det samme. Dette ledet kristendommen mot å granske Jesus handlinger og fokusere på dette. Dette er grunnlaget for den nye kristendommen som er basert på det nye testamentet.

 

Islam har aldri hatt en slik "reform". Islam kan heller ikke ha en slik utvikling, fordi det bærende premisset for å kalle seg muslim er at man 1. bærer vitne om at det finnes ingen gud utenom Gud, og Muhammed er hans sendebud, og 2. Koranen er ikke skapt. Den eksisterer i himmelen ved Allahs side og er nedsendt til menneskene igjennom engelen Gabriel og åpenbart av profeten Muhammed. Koranen er derfor ikke skapt. Koranen er Umm Al-Kitab. Perfekt og uforanderlig til evig tid. Derfor kan man ikke stille spørsmål til det som står skrevet, og man kan heller ikke være selektiv med hva man vil praktisere. Enten er man muslim og følger koranen 100%, eller så er man en hykler - dette ifølge islams skrifter.

Lenke til kommentar

Ting, og av ting -- storting og stortinget -- var folket sitt råd hvor de bestemte hvordan landet skulle styres.

 

Norge var nærmest demokratisk før kristendommen kom.

http://no.wikipedia.org/wiki/Ting_%28forsamling%29

 

Nord-Norge var DEMOKRATISK i år 400:

http://no.wikipedia.org/wiki/Frostatinget

 

Det skal også nevnes at KVINNENE hadde mer verdi før kristendommen kom -- før kristendommen eide kvinnene husene, og mennene måtte flytte om konen kastet dem ut.

Kvinnene hadde rett til skilsmisse, og hadde rettigheter, og var sjefene i huset.

 

Dette ble snudd på hodet når kristendommen kom og satte kvinnen nederst på rangstigen.

 

Lovverket var sansynligvis også mer rettferdig før kristendommen kom; Homofili og hekseri var ikke forbudt ved lov.

 

Ikke minst, så var det religionsfrihet før kristendommen kom.

I år 2010 er Norge et kristent land, og vi har 100% demokrati.

Nord-Norge er demokratisk i 2010.

Norge er kristent i 2010, og vi har nesten full likestilling.

Kvinner har like mange rettigheter som menn, og jeg vet om mange menn som har blitt kastet ut av kvinnene sine. Jeg har også kjennskap til mange kvinner som er sjef over mannen i huset.

 

Homofili og hekseri er ikke forbudt i 2010, selv om vi er en kristen nasjon.

 

Men hva har dette med en 12åring som skjærer hodet av en annen mann?

Det er trådens tema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...