Gå til innhold

TruthTub: 12 åring utfører vold

Anbefalte innlegg

Hei

Hva syns dere om denne videon? Hvordan i huleste kan noen få små barn til å gjøre slike ting, og hvordan kan de gjøre det i religionens navn?

Dette er en av grunnene til at jeg ikke liker religioner, og tror det bare skaper ufred og vold her i verden.

Poster linken til filmen i spoiler, da den kan virke VELDIG støtende

Endret av tom waits for alice
Link fjernet av admin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sier du at du ikke kunne gjort det samme under de samme forutsentinger?

Om du snakker om meg? Om jeg var liten, og alle voksne rundt meg hadde oppmuntret meg, hadde jeg sikkert gjort det.

@ HValder; Så ikke at du hadde skrevet det, tror jeg er for trøtt. Når man er trørr snakker man mye drit. Mye rart som surrer i hode på en da :cool:

Lenke til kommentar

Når heksene ble brent i norden, var det barn som vitnet og pekte ut hvem som var heks og måtte dø. Et barn kunne ikke lyve, så det var aldri noen tvil. Ikke før det ble slutt på hekseprosessene, og noen av barnevitnene selv fikk dødsstraff.

Lenke til kommentar

Hei

Hva syns dere om denne videon? Hvordan i huleste kan noen få små barn til å gjøre slike ting, og hvordan kan de gjøre det i religionens navn?

Dette er en av grunnene til at jeg ikke liker religioner, og tror det bare skaper ufred og vold her i verden.

Poster linken til filmen i spoiler, da den kan virke VELDIG støtende

Deres foreldre driver sikkert med det samme. Slakting er viktig i Islam. Men alle religioner er ikke som Islam. Det er disse primitive blodtørstige familiene kristendommen opp gjennom historien forsøker å sivilisere gjennom sitt program.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

At 'alle' kunne gjort noe liknende under de rette forutsetningene er en fryktelig dårlig unnskyldning.

De fleste sterkt religiøse føler de har en rett til å indoktrinere (/manipulere) barna sine -- fordi det vet at det de forteller er sannheten.

Selvfølgelig har det mye med religion å gjøre.

Lenke til kommentar

Deres foreldre driver sikkert med det samme. Slakting er viktig i Islam. Men alle religioner er ikke som Islam. Det er disse primitive blodtørstige familiene kristendommen opp gjennom historien forsøker å sivilisere gjennom sitt program.

Generalisering, BS og trangsyn/ignoranse i ei setning, ein kristens bidrag til diskusjonen.

Argumentet ditt passar fint no når mange prestar står tiltalt for barnemishandling, det som er vist i videon er også eit ekempel på barnemishandling.

At 'alle' kunne gjort noe liknende under de rette forutsetningene er en fryktelig dårlig unnskyldning.

De fleste sterkt religiøse føler de har en rett til å indoktrinere (/manipulere) barna sine -- fordi det vet at det de forteller er sannheten.

Selvfølgelig har det mye med religion å gjøre.

Kvifor er det ei dårleg "unnskyldning"? Det stemmer jo.

Alle har eit behov for å manipulere barna sine, nokon går lengre enn andre, nokon går for langt og nokon har psykiske problem som driv dei til å få born til å gjere slikt.

Selvfølgelig har det ingenting med religion å gjere, eksempelvis kunne ein valdeleg gerilja-leder opplært barnesoldatar til å halshugge fiendar for å skape frykt.

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Generalisering, BS og trangsyn/ignoranse i ei setning, ein kristens bidrag til diskusjonen.

:!:

Lenke til kommentar

:!:

Du er stolt av det også.....

Lenke til kommentar

Kristendommen er også skyld i mange grusomme handlinger opp gjennom årene. Det er allerede nevnt heksebrenningen. Og når kristendommen først kom til Norge, ble de som ikke ville konvertere drept, noe jeg regner med at skjedde i de fleste andre land også.

Er selve kristendommen blitt særlig mye bedre? Ikke mye. Forskjellen er at nå har de ikke tillatelse til å gjøre som de vil. Jeg tror mange homofile, og mennesker som er "annerledes" hadde møtt en langt verre skjebne enn å bli utstøtt om kirken fikk tillatelse til å gjøre akkurat som de ville. Og prester og biskoper ser ut som de tror de kan gjøre som de vil, da en stor del av overgrepene som skjer mot barn, skjer "innenfor kirken".

Er derfor islam og andre "primitive" religioner noe verre? Egentlig ikke. Men i de landene står religionen (dessverre) fortsatt så sterkt, at æresdrap og andre barbariske handlinger (steining av kvinner som er blitt voldtatt, omskjæring, tvangsgifting osv...) blir forsvart med at det ligger i religionen deres.

Takk Gud (!) for at kristendommen står såpass svakt i Norge og de fleste siviliserte land, at landets lover blir prioritert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...