hvor Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Hei, igår kjøpte jeg meg en laverada quasar firhjuling. den startet ikke da for han hadde mistet en skrue oppi variatoren og så hadde den kjilt seg. Jeg tok opp variator deksele og skruen falt ut, og etter 5 minutter så svev den, kjørte den ca 1 time og den funket helt 100 men på slutten begynte den å fjuske litt og ble vanskeligere å få start på. og nå vil den ikke starte. Den får bensin, og det er gnist, men vet ikke om det er god nokk gnist. For den burde jo ha startet vis det var god nokk gnist i og med at den får bensin, (har prøvd med bensin i tennplugghullet og) Kan nevne det at bensinen er ganske gammel, men kjørte jo tross alt i 1 time med den. Så er det noen som vet hva som kan ha gått galt? Lenke til kommentar
Lennz Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Var det bløtt ute når du kjørte? Noen merker på tennpluggen? Sotete, hvit etc...? Lenke til kommentar
hvor Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 var ikke bløtt, sol å fint vær pluggen er svart å full av bensin etter jeg har prøvd å starte den. Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Pluggen vil sikkert ikke tenne under trykk. Du har kompresjon? Om du har det er det nok pluggen. Lenke til kommentar
Lennz Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 mulig det er pluggen som er gåen! Ny plugg koster heller ikke så utrolig mye! Har ikke noe annet svar å komme med akkurat nå! Lenke til kommentar
hvor Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 var pluggen som var ødelakt:) nå funker den nesten helt fint, det er bare det at den fjusker og hopper når jeg kjører bånn gass (sperrer). Det er trimsylinder, effektanlegg og større gasser. men variatorsperra er ikke tatt, kan det være den som gjør at den sperrer så fælt? Lenke til kommentar
lilko Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Det spørs, hvilken hastighet sperrer den på? Lenke til kommentar
Lennz Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Kommer helt an på hvilken hastighet den sperrer på! Om du har alt du sier på den atven, kommer den seg opp i rimelig stor fart! Finn ut hvilken hastighet den sperrer på, da blir det enklere å gi et konkret svar Lenke til kommentar
hvor Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 den begynner å sperre på ca 40km\t. Lenke til kommentar
hvor Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 har bytta plugg fra b9es til b8es for den spiste bare opp b9es pluggene. men den smeller så i potta og fusker når den er kald. var ikke sånn før jeg hadde kjørt ei god stund med den (akkurat som pluggen blir dårligere). Men tror dere b7es funker bedre? og fant ut idag at den sperrer på 45km\t. er det variatorsperra så gjør at den sperrer? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Kan være variator, fjern sperra uansett, den går ikke noe godt med sperre. Men jeg tipper at det er CDI-en, men det avhenger av tenningsystem. Det er vel Leonelli som har slike sperrer. Lenke til kommentar
hvor Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 da fjerner jeg sperra imorgen vis jeg får tid men cdi sperra kan jeg bare bore den vis det er det da? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Du bør ikke borre i CDI-en hvis ikke du vet hva du gjør, en Leonelli CDI koster over 2000,-. Følg veilederen på mopedportalen hvis du vil borre den opp selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå