sdf123 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Er jo så mye snakk om DXVA og VDPAU for tida, men hva er egentlig fordelen med å bruke GPU sin cpu istedet for CPU? Har en pc nå som hat et ATI 5450 skjermkort hvor jeg egentlig ikke får xbmc og win7 til å fungere optimalt når jeg kjører xbmc med DXVA støtte. Bildet vises egentlig helt perfekt, men det blinker: http://www.zshare.net/video/74194368185e7339/ Bruker jeg XBMC 9.11 uten DXVA støtte går filmene helt smooth men CPU bruk er på 80% kontra 20% med DXVA. Men hvorfor er det så viktig for mange å ha DXVA støtte? Jeg kjører: Win7 Gigabyte GA-73PVM-S2H E2180 2GB ram Og vekslet mellom XBMC 9.11 og xbmc-r28256-trunk Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Ingen som har noen aning? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Hvis CPUen klarer oppgaven er det jo ikke noe problem. Men i mange tilfeller klarer den ikke det, og da er det greit med avlasting fra skjermkortet. Du kan sannsynligvis legge på flere postprosseserings filtere. http://www.anandtech.com/show/2931/4 I tillegg bruker pcen mindre strøm. DXVA versjonen fungerer vel best med Nvidia foreløbig. Endret 10. april 2010 av obergeru Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 For å si det slik så er min CPU på 28 millioner FLOPS og min GPU på 1,8 milliarder FLOPS. Poenget jeg ville frem til her er at GPU er en god del kraftigere enn CPU og derfor kan gi et mye bedre resultat. Men selvfølgelig klarer CPU stort sett jobben helt fint. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Ok. Da er det jo ikke noe stress så lenge CPUn holder. Men hvilket Nvidia skjermkort ville du anbefalt om jeg skal ha et som støtter HD lyd og DXVA bra i windows 7? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Ok. Da er det jo ikke noe stress så lenge CPUn holder. Men hvilket Nvidia skjermkort ville du anbefalt om jeg skal ha et som støtter HD lyd og DXVA bra i windowTs 7? Det finnes dessverre ikke noen Nvidia kort som støtter HD lyd. Så ville behodt kortet du har, og ventet på XBMC utviklingen. De har sikkert løst problemene om noen måneder Men jeg har Nvidia Geforce 9500, det funker fint med XBMC og dxva både under linux og windows. (Jeg har ikke behov for HD lyd) Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Finnes det noen andre program enn MPC-HC som støtter DXVA under windows 7? Det er hvertfall det eneste som jeg har fått til med DXVA. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Alle spillere som er basert på DirectShow støtter dxva (med rette codecs) Mediaportal Windows Media Player Zoomplayer KMplayer PowerDVD osv. Codecs som støtter dxva: PowerDVD SAF (Mediaportal) MPC-HA FFMpeg (siste svn, det er vel denne XBMC bruker?) Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Guide for mediaportal: http://forum.team-mediaportal.com/codecs-external-players-55/saf-v4-00-stable-standalone-filters-dxva-ready-h-264-vc-1-a-44614/ Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Jeg brukte MP tidligere, men etter å ha brukt XBMC så er det dessverre ingen vei tilbake for meg Da bruker jeg heller et standaloneprogram til XBMC støtter det. Du skriver at noen av programmene trenger codecs for å kunne bruke DXVA, mens andre har det innebygd? Er det slik å forstå? XBMC bruker DSPlayer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå