Gå til innhold

Bifftråden - Diskuter ALT om biff (Les førstepost)

Liker du biff?  

192 stemmer

1. 1. Liker du biff?

• Ja det er favorittretten min
      189
    • Nei
      1
    • Har ikke smakt
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det er michelinrestaurant det er snakk om er jo biffen topp klasse. Var scottish angus om jeg ikke husker helt feil.

Lol. Restaurant i Italia som bruker oksekjøtt fra Skottland. Epic fail.

...og du kan mye om biff du eller? Skotsk Angus Beef er jo kjent som noe av det beste kjøttet du kan oppdrive sammen med Kobebiff. Riktignok er Kobe et par hakk over.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Nå kan det jo hende Aberdeen Angus'en var født og oppvokst i Italia, men italienske restauranter med respekt for seg selv burde servere Chianina (som regnes for noen hakk over Angus, men fortsatt noen hakk under Wagyu..) i stedet for Angus.

(I mangel av bedre dokumentasjon på vurdering av kvalitet bruker jeg prisene på Centra. Angus får du for et par hundre, Chianina koster 800 og Wagyu koster 1300..)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå kan det jo hende Aberdeen Angus'en var født og oppvokst i Italia, men italienske restauranter med respekt for seg selv burde servere Chianina (som regnes for noen hakk over Angus, men fortsatt noen hakk under Wagyu..) i stedet for Angus.

(I mangel av bedre dokumentasjon på vurdering av kvalitet bruker jeg prisene på Centra. Angus får du for et par hundre, Chianina koster 800 og Wagyu koster 1300..)

Tar den. Sikkert rett det du sier.

Det er nemlig slik at i USA så "crossbreeder" (i mangel på bedre norsk ord) Angus og Wagyu okser pga. at det er mangel på Wagyu okser. Dette er jo en meget eksklusiv og dyr bifftype. De crossbreeder med Angusen fordi den regnes for nærmest Kobe tydligvis. Dette blir ikke rent Wagyu kjøtt, men såkalt "Wagyu style beef" som altså er blandingskjøtt mellom Angus og Wagyu.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...