Gå til innhold

Bifftråden - Diskuter ALT om biff (Les førstepost)

Liker du biff?  

192 stemmer

1. 1. Liker du biff?

• Ja det er favorittretten min
      189
    • Nei
      1
    • Har ikke smakt
      2

Anbefalte innlegg

Nå er det en eller ei som har svart "ikke smakt" i pollen. Hvordan er det mulig? Finnes det faktisk mennesker som aldri har smakt noen form for biff? Med mindre det er noen som tuller, så foreslår jeg at vi legger i et spleiselag og sender vedkommende på restaurant.

Hvis det derimot er noen som svarte det for 'gøy', bør det rapporteres slik at en moderator kan rydde opp.

Alvorlige saker.

Hvis man ikke får lov til å svare at man ikke har smakt biff, hvorfor er dette som et alternativ i pollen da?

Endret av Nopros
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, av disse som er avbildet der Lars så kan jeg vel si at top sirloin steak og tenderloin steak er gjengarere for meg på restaurant.

Var på 2-stjerners michelin restaurant i Italia og bestilte en biff. Og det var det jeg fikk...kun biff. I Italia er det tydligvis vanlig å kun få servert biff uten noe som helst saus og tilbehør på finere restauranter. Gjorde ikke noe som helst egentlig da dette var den beste biffen jeg noensinne har smakt.

Lenke til kommentar

Var på 2-stjerners michelin restaurant i Italia og bestilte en biff. Og det var det jeg fikk...kun biff. I Italia er det tydligvis vanlig å kun få servert biff uten noe som helst saus og tilbehør på finere restauranter. Gjorde ikke noe som helst egentlig da dette var den beste biffen jeg noensinne har smakt.

Haha, da tror jeg at jeg hadde sittet der og sett ganske så forundret ut. :p

Lenke til kommentar

Det er ofte slik "i utlandet" at du bestiller kjøttet og tilbehøret separat (typ "jeg vil gjerne ha en biff... og så vil jeg ha en saus... og så vil jeg ha poteter"), så det er mulig at kelneren lurte på hva slags pussig skrue du var som bare ville ha kjøtt.

Anbefaler Jacobs-mørbraden du får kjøpt på Meny (og Jacobs)!

Lenke til kommentar

Det høres forlokkende ut, kan jeg spørre hvor mye du måtte ut med?

Michelinrestauranter ligger i svært varierende prisklasse. I Norge hadde man tidligere Bagatelle (stengt nå) som var den beste og relativt dyr. Nå har man et par enstjerners restauranter som Feinschmecker(?) og Haga restaurant.

Det som er med tostjernersrestauranter er at man ofte får menyer i stedenfor a la cartè. Jeg var heldig som fant en a la cartè restaurant med tostjerner, ellers går det ofte i 7 og 10-retters menyer på disse.

Varierer veldig prismessig på disse restaurantene, men rundt 1200,- per pers så bør du være sikret en god 7/10 retter eller en a la cartè meny med forrett, hovedrett og dessert.

Forøvrig mener jeg at en Michelinrestaurant er noe en bør oppleve i livet hvis man er glad i mat. Kan anbefale Noma i Købehavn. Kåret til verdens tredje beste restaurant og virkelig verdt et besøk om man er innom byen. Reservasjoner må man såklart gjøre.

Anbefaler Jacobs-mørbraden du får kjøpt på Meny (og Jacobs)!

Du får ikke kjøpt "Jacobs" produkter på butikken Jacobs såvidt jeg vet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...