Gå til innhold

Bifftråden - Diskuter ALT om biff (Les førstepost)

Liker du biff?  

192 stemmer

1. 1. Liker du biff?

• Ja det er favorittretten min
      189
    • Nei
      1
    • Har ikke smakt
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi var i Sverige for vel en uke siden, og de hadde fått feil bestilling, så vi fikk med oss noen kjøttstykker av mye høyere kvalitet til samme prisen som det kostet for det de egentlig hadde bestilt. Super biff, helt uten noe fett og slikt.

Synes synd på deg Fiskebollebiff

Lenke til kommentar

Musklene blir masert i risvin, det er sant. Men de drikker ikke øl etter hvaj eg vet. (Kobe, om det ikke er det vi snakker om).

Edit:

Rettelse, begge deler er faktsik sant:

"Kobe-style" beef

Main article: Wagyu

The massive increase in popularity of Kobe beef in the United States has led to the creation of "Kobe-style" beef, taken from domestically-raised Wagyu crossbred with Angus cattle, in order to meet the demand. Farms in America and Britain have attempted to replicate the Kobe traditions, providing their Wagyu herds with beer and daily massages with warm sake.[10] U.S meat producers claim that any differences between their less expensive "Kobe-style" beef and true Kobe beef are largely cosmetic.[11] The cattle are fed American and/or British grass and grain, which is different from the more expensive Japanese feed.[7] Cuts of American "Kobe-style" beef tend to have darker meat and a bolder flavor.[12]

http://en.wikipedia.org/wiki/Kobe_beef

Neppe noe urban myte nei, vær sikker før du setter spiker mot kisten ;)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg ser at selv wikipedia klarer å vidreformidle denne myten.

http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/food_and_drink/article690266.ece

The beer myth comes from the fact that Wagyu cattle have always been fed on grain. Japanese farmers would buy protein-rich hops from local breweries after it had been used to make beer.

Noe annet som er verd å merke seg er at det ikke er lov å eksportere Kobe fra Japan.

Lenke til kommentar

Tja, Wiki som alle kan rette på om det er en feil kommer foran Nancy Durant som du linket til for min del. Kokker som serverer kobe forteller samme historie (at de drikker øl har jeg forøvrig ikke fått med meg, er skeptisk til den. Skulle tro dyrene ble syke av det)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle kjøre i gang et lite sous-vide prosjekt til helgen. Planen var å bruke en full 12 literkjele på svakeste varme slik at temperaturen ligger stabilt på ca 60°. Det som bekymrer meg litt er at denne temperaturen er målt rimelig høyt oppe i kjelen og jeg er dermed redd for at temperaturen muligens er noe høyere lenger ned i kjelen. Bør det gå greit hvis jeg plasserer noe under kjøttet slik at det ikke ligger helt i bunnen på pannen?

Hadde tenkt å sette av en 3 - 4 timer. Det bør vel holde for at kjøttet skal få en ok temperatur eller?

Noen som har erfaring med hobby-sous-vide?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...