Gå til innhold

Bifftråden - Diskuter ALT om biff (Les førstepost)

Liker du biff?  

192 stemmer

1. 1. Liker du biff?

• Ja det er favorittretten min
      189
    • Nei
      1
    • Har ikke smakt
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har smakt Pedro Ximenz saus? Den var utrolig god til biff. Litt søt, gjennomsiktig. Hvis noen har oppskrift er det supert :)

Pedro Ximenez (eller PX) er en drue som brukes til en veldig søt sherry. Personlig ville jeg tro det blir for søtt, men du kan prøve noe som dette: Kutt opp to fedd hvitløk og to sjalottløk i fine terninger. Stek i smør på svak varme til de er myke, men ikke fått farge. Ha i to dl PX og kok inn til sirup. Ha i stekesjyen fra biffen, kok litt inn, sil sausen, smak til med salt, pepper og kanskje sitron eller eddik og pisk inn en spiseskje smør rett før servering.

Lykke til, men nå må jeg gå, biffen venter.. :dribble:

Edit: Nå som jeg har spist og tenkt meg om kan det hende de har brukt PX-eddik i stedet for PX, tror det blir for søtt med vanlig PX.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Noen som har smakt Pedro Ximenz saus? Den var utrolig god til biff. Litt søt, gjennomsiktig. Hvis noen har oppskrift er det supert :)

Pedro Ximenez (eller PX) er en drue som brukes til en veldig søt sherry. Personlig ville jeg tro det blir for søtt, men du kan prøve noe som dette: Kutt opp to fedd hvitløk og to sjalottløk i fine terninger. Stek i smør på svak varme til de er myke, men ikke fått farge. Ha i to dl PX og kok inn til sirup. Ha i stekesjyen fra biffen, kok litt inn, sil sausen, smak til med salt, pepper og kanskje sitron eller eddik og pisk inn en spiseskje smør rett før servering.

Edit: Nå som jeg har spist og tenkt meg om kan det hende de har brukt PX-eddik i stedet for PX, tror det blir for søtt med vanlig PX.

Tsk, tsk, for å emulgere smør må man alltid forsiktig riste pannen rundt for å la smørret forsiktig fordele seg rundt. Er bevist at sauser som har blitt pisket inn med smør på slutten smaker mer av smør enn de som bare har smeltet naturlig/ristet inn. :p

</nerd>

Lenke til kommentar

Kan stemme det du sier. Sausen var søt, men ikke for søt. Den var faktisk perfekt.

Lenke til kommentar

Hvor mange gram er en slik biff til 14,90? Jeg fatter ikke at folk er så dumme at de ser på prisen på pakken og ikke kilosprisen, det er totalt uinteressant å kjøpe den pakken om den er på 4 gram for eksempel.

Usikker på hvor stor den er, men det er 1 relativt stort kjøttstykke i pakken, jeg spiser mye mat og holdt med 2 for min del.

Lenke til kommentar

Kiwi har ulike produkt på "Go'helg"-salg. Kyllingfilet, pepperbiff, ytrefilet, entrecote, filetkotelett, laksefilet... Litt forskjellig, eit produkt gjennom ei helg. Type produkt varierar mellom landsdelane, så austlandet kan ha ytrefilet ei helg medan vestlandet har filetkotelett, t.d.

Eg er ingen matnerd, men er nøgd med pepperbiffen, entrecote og ytrefileten. :)

Endret av enixitan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ON T:Har en deilig, saftig entrocote liggende i fryseren som skal grilles/stekes i løpet av uka.

OFF T: Gratulerer med passert 1000 innlegg forresten. Sier som kjæresten til han "rikingen" på VGTV "De 1000 innleggene dine kan beskrives med ett ord, rimelig fantastiske."

Får håpe det blir minst 1000 til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...