Gå til innhold

Bifftråden - Diskuter ALT om biff (Les førstepost)

Liker du biff?  

192 stemmer

1. 1. Liker du biff?

• Ja det er favorittretten min
      189
    • Nei
      1
    • Har ikke smakt
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag fikk jeg servert indrefilet.

Den var svidd og stekt seig.

Det var ikke godt.

Etter dette inlegget var jeg: Hmm? hva kan ha skjedd!

Huff, kjenner jeg ble litt deprimert nå... Får nesten bare kondolere. RIP, indrefilet!

Ja, var hos faren til dama mi og samboeren hans. Fikk vite i går at det var indrefilet til middag i dag så jeg gledet meg skikkelig.

Hu hadde masse hvitløk i panna mens hu stekte den så i tillegg til å smake svidd og seigt så smakte det svidd hvitløk i også.

Inntil fikk vi ihjelkokte poteter som nesten gikk i oppløsning. Men som mirakuløst nok var for lite kokt i midten.

Det at potetene til dels nesten var pulver var forresten like greit. Da sugde de opp den brune sausen som var så tynn og smakløs at både jeg og dama lurte på om det var meningen at den skulle være sånn eller om hun bare hadde mista en liter ekstra vann oppi.

Det mest vellykkede med måltidet må ha vært de kokte gulrøttene. De var ikke ødelagt. Brokkolien var kokt litt i meste laget også forresten.

Men etter dette var det mer: HER MÅ NOEN SKADES!!!!!!! :realmad: :realmad: (dumt og skade svigerfar, men noen ganger må ting gjøres for å bringe meneskeheten videre)

Lenke til kommentar

hehe er faktisk skremmendet få som orker å sette seg inn i å lage mat riktig, selv om man lager det vær eneste dag. De fleste utesteder har også overpriset dårlig laget mat i Norge, så den beste maten får jeg når jeg kjøper bra råvarer (gjerne sesong varer) og lager maten selv. Hovedgrunnen til å gå ut er egentlig det sosiale, få sitte ute blant andre).

Dessuten er det alt for mye bruk av halvfabrikat i dag selv på de enkleste retter og bakverk.

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo så og si slik at jo mindre man gjør til kjøtt man steker, jo bedre blir det. Det eneste man trenger å gjøre er å krydre, steke 1-2 ganger på hver side (uten å klemme og banke på kjøttet og alt det tullet der) og hvile i 10 minutter.

Lenke til kommentar

Ja for problemet er jo at det veldig sjeldent blir gjort skikkelig (som nevnt med halvfabrikata etc i min forige post). Så mange går rundt hele livet og innbiller seg de ikke liker ting pga de har fått en dårlig servering tidlig i livet. Tenker tilbake på alle de forferdelig fiske rettene jeg ble servert i oppveksten!, så ikke så rart mange tror de ikke liker fisk feks (vet mange har opplevd det samme, men selv lærte jeg med tidlig å like fisk\sjømat ta jeg startet å lage mat selv når jeg var rundt 12 år)

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppskåret indrefilet ligger ofte på hele 399-499, hel indrefilet får du til 299 - 399. Jeg passer på tilbuder som kommer innimellom på 199. Jeg skriver ikke nå om frossen indre.

biff kan også være ytre, litt defuse betegnelse du bruker, men tippet på du mente indre.

Lenke til kommentar

Når vi dro så sa dama til meg: "Det var ikke akkurat sånn du pleier å lage biff."

'Nuff said egentlig.

Nesten som da min til tider ufyselige "stesøster" uttalte, hvorfor lager ikke dere sånn god god biff - da jeg hadde laget bursdagsmiddag til pappa. Pappa lager forresten veldig god biff, men han bruker ikke å steke den i 6-7 timer. ^^

Lenke til kommentar

Husker jeg var på michelinrestaurant en gang. Fikk servert en tallerken som bestod av det beste en okse kunne by på tydligvis. Det var indrefilet, noe annet jeg ikke husker og KINN. Jada oksekinn var faktisk ganske godt. Men det er kanskje en avsporing i forhold til biff, ettersom kinn ikke er biff?

Kinn var forøvrig ganske godt, men ikke noe jeg kunne tenke meg å bestille for et måltid. Det holder liksom som en "Side dish" eller hva man skal kalle det.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...