Gå til innhold

Bifftråden - Diskuter ALT om biff (Les førstepost)

Liker du biff?  

192 stemmer

1. 1. Liker du biff?

• Ja det er favorittretten min
      189
    • Nei
      1
    • Har ikke smakt
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pfft! Hvor mye koster en skikkelig middelmådig biffmiddag for to på Big Horn, vin inkludert? Gitt at man gidder å lage for eksempel fløtegratinerte poteter og en god saus, ingen av delene er noen heksekunst eller tar lang tid, er ikke prisklassen på et wagyu-måltid sååå langt unna en forglemmelig aften på en av landets mest populære restaurantkjeder.

Lenke til kommentar

Pfft! Hvor mye koster en skikkelig middelmådig biffmiddag for to på Big Horn, vin inkludert? Gitt at man gidder å lage for eksempel fløtegratinerte poteter og en god saus, ingen av delene er noen heksekunst eller tar lang tid, er ikke prisklassen på et wagyu-måltid sååå langt unna en forglemmelig aften på en av landets mest populære restaurantkjeder.

Fullstendig enig der. Nå har jeg bare spist Wagyu på restaurant, og ikke hjemme. Med en pris på rundt 1300kr/kilo (sist jeg sjekket Smart Club) så er det mulig å få et festmåltid for 2pers for prisen av en vanlig middag ute. I tillegg så syns jeg at Wagyu passer bra til å feire ting. F.eks i steden for å dra ut kan man kjøpe Wagyu.

Lenke til kommentar

Derfor jeg gang på gang påpeker at du må kjøpe steketermometer ;).

og en vakuumpose, en støvsuger og en gassbrenner :thumbup:

Enklere å følge oppskriften til Heston Blumenthal som jeg postet for et par sider siden. Om dere har mulighet til det så anbefaler jeg å se In Search of Perfection-episoden om the perfect steak. Brilliant.

edit: Enklere er kanskje å ta i, men du trenger ikke en vakummaskin eller å bale med en støvsuger ...

Endret av Thlom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...