Gå til innhold

Bifftråden - Diskuter ALT om biff (Les førstepost)

Liker du biff?  

192 stemmer

1. 1. Liker du biff?

• Ja det er favorittretten min
      189
    • Nei
      1
    • Har ikke smakt
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thesilentkiller:

Jeg vet virkelig ikke om jeg orker å gå inn i denne diskusjonen, men skal se om jeg får saksa noe fra noen av mine tidligere innlegg. Legger det i edit.

Fiskebollebiff:

Ekstra fett er ikke dumt i det hele tatt. Det er bare synd at smøret ikke tåler så høye temperaturer og blir ødelagt. Slikt ekstra fett er dumt.

Edit:

Hentet fra et av mine innlegg i en kostholdstråd:

"Rapsolje. Jeg tenkte jeg skulle inkludere det i det første innlegget, men jeg får heller ta det nå.

Jeg legger det i underkategorien vegetabilske oljer, og som sagt, er den eneste av disse oljene jeg bruker kaldpresset olivenolje. Tilbake til rapsolje. Dette er også enda en slik olje med skjev fordeling av omega-fettsyrene. Men la oss heller se litt historisk på rapsolje. Rapsoljen kommer fra rapsfrø, og er faktisk giftig for mennesker. Dette var før Dr Baldur Stefansson ifra Canada utviklet en type rapsfrø som ikke inneholdt disse giftige stoffene. Utingen med disse frøene er at de ikke er svært motstandsdyktige, og er derfor svært vanskelig å dyrke. Derfor blir flesteparten genetisk manipulert sterkere. Dette er nok til å holde meg unna, men det er kanskje ikke alle som tenker noe særlig over dette med GM-mat. På utsiden kan rapsolje, for mange, virke som en god olje på grunn av fettsyrene osv. Det viser seg dessverre at det ikke er gjort så veldig mange undersøkelser på hvordan effekt rapsolje har på den menneskelige kroppen. Det er dog gjort undersøkelser på rotter og griser, og de viser at oljen har en svært ødeleggende effekt. Videre er ikke prosessen for å lage rapsolje veldig bra. Den går gjennom høye temperaturer, som de fleste vegetabilske oljer, og det kan derfor danne seg transfett. I prosessen kan det også bli brukt heksan for å ekstraktere oljen ifra frøene. Dette blir sittende litt igjen, og er ikke veldig gunstig. Derfor vil jeg anbefale deg, og ingen andre, å bruke rapsolje. Det kan virke lovende og flott, men det viser seg at det ikke er så flott som de fleste skal ha det til."

Det visste jeg ikke, men det skal jeg huske på neste gang jeg skal handle olje. Takk for svar

Lenke til kommentar

Klarer du å endre pollen slik at man kan se hvem som stemmer på hva?

Det er unødvendig. Man skal ikke trenge å se det. Det må være lov å ikke være glad i biff selv om de fleste her inne er av en annen oppfatning.

Det er lov ja, men jeg vil høre hva den personen mener om biff og hva som kunne vært bedre osv osv

Lenke til kommentar

Savner alternativet "Ja". Jeg liker biff, men det er ikke favorittretten min.

Har alerede kommentert det er par ganger tidligere i tråden. Hvis du har smakt biff og liker det, mener jeg at det er kritikkverdig at det ikke er favorittretten din.

Lenke til kommentar

Det er jo morsomt å ha enstemmig poll da :p

Joda, men ikke reelt. Om pollen blir resatt bare fordi man vil ha en enstemmig poll så kommer jeg til å endre min stemme i ren protest. Den skal reflektere det folk mener/faktisk har stemt.
Lenke til kommentar

Savner alternativet "Ja". Jeg liker biff, men det er ikke favorittretten min.

Har alerede kommentert det er par ganger tidligere i tråden. Hvis du har smakt biff og liker det, mener jeg at det er kritikkverdig at det ikke er favorittretten din.

Om du mener det er krtikkverdig eller ikke blåser jeg i. Jeg liker biff, men det finnes matretter jeg liker bedre. Derfor vil jeg stemme at "Ja, jeg liker biff, men det er ikke min favorittrett". Frem til det eller noe lignende blir satt opp i pollen nekter jeg å stemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...