Pubé Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Kabinett: Fractal Design Define R2 Hovedkort: Mainboard S-AM3 AMD770 Skjermkort: Sapphire RADEON HD 5750 Prosessor: AMD PHENOM II X4 955 RAM: Kingston ValueRAM 2 GB (X2) Strømforsyning: Corsair CX400W Kjøling: Cooler Master Hyper 212 Plus DVD brenner: Samsung SH-S223L Pris ink porto og mva: 5 221,- Har DVD brenner her hjemme Skjermer, mus, tastatur, anlegg asv har jeg. HDD'er ordner jeg senere ^^, (En 80GB +/- og en 300GB eller mer) Kommer nok til å spille litt, men ikke noe hardcore. 32bit Windows 7 Oppgraderings vennlig Støtte for en primær skjerm og en sekunder bare til for å gjøre dagligdagse ting enklere. kunne spille av 1080p film en DVD brenner og en leser (kan ordnes senere) Ikke for bråkete Kabinettet kan godt være billig, men litt romslig Si ifra hvis det er mer jeg må føye til :!: EDIT: Jeg har bygd et par PC'r før, men av hardware veit jeg ikke hva jeg skal se etter Endret 11. april 2010 av Zoro Sama Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 5000 kroner ble litt lite dersom du skal bruke den til videoredigering. Har gått cirka 150 kroner over budsjett, men ville fortsatt få ganske mye gevinst ved å gå litt høyere. The Ambitious Archer Cooler Master Elite 334 Asus AMD770 AMD Phenom II X4 955 Sapphire Radeon HD 5750 Kingston ValueRAM 2GB (X2) Corsair CX400W Samsung SH-S223L Windows 7 Home Premium 64-bit Pris: 5173,- Det finnes ingen betydelige ulemper lenger ved å velge 64-bit kontra 32-bit. Det gjør rett og slett bare at du får utnyttet alt minnet - som er meget positivt. Prosessoren er den desidert kraftigste komponenten i dette bygget. Normalt sett ville jeg ikke inkludert noe så dyrt i en budsjettpakke, men videoredigering krever tross alt en god del maskinkraft. Du får ikke noe lydløst i denne prisklassen, men med viftestyring blir det ikke mer støy enn hvinet til en buestreng (er jeg ikke poetisk?). Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Oi Men jeg burde kanskje ha nevnt at jeg har Windows, også har jeg kanskje muligheten til å få tak i 64 bit :!: Men nå bruker jeg en Fujitsu Siemens Amilo la1703 til den redigeringen jeg gjør, og det går ikke veldig bra Men ellers tusen takk Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) OK. Bytt isåfall ut kabinettet med Fractal Define R2 og legg til Cooler Master Hyper 212 Plus som CPU-kjøler. Da får du i tillegg det lydløse elementet på din side. Hovedkortet er forresten et MSI 770-G45, og ikke et Asus-kort som jeg har skrevet. Funker ypperlig uansett. Lykke til med bygginga, Roronoa! Endret 11. april 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Takk Endret 11. april 2010 av Zoro Sama Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 Nå er det konf om to dager, så er det noen komponenter som kunne vært byttet ut for å si det sånn? Kabinett: Fractal Design Define R2 Hovedkort: Mainboard S-AM3 AMD770 Skjermkort: Sapphire RADEON HD 5750 Prosessor: AMD PHENOM II X4 955 RAM: Kingston ValueRAM 2 GB (X2) Strømforsyning: Corsair CX400W Kjøling: Cooler Master Hyper 212 Plus DVD brenner: Samsung SH-S223L Pris ink porto og mva: 5 221,- Har DVD brenner her hjemme Skjermer, mus, tastatur, anlegg asv har jeg. HDD'er ordner jeg senere ^^, (En 80GB +/- og en 300GB eller mer) Kommer nok til å spille litt, men ikke noe hardcore. 32bit Windows 7 Oppgraderings vennlig Støtte for en primær skjerm og en sekunder bare til for å gjøre dagligdagse ting enklere. kunne spille av 1080p film en DVD brenner og en leser (kan ordnes senere) Ikke for bråkete Kabinettet kan godt være billig, men litt romslig Si ifra hvis det er mer jeg må føye til :!: EDIT: Jeg har bygd et par PC'r før, men av hardware veit jeg ikke hva jeg skal se etter Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Ser flott ut. Eneste jeg ville endre i dag er strømforsyningen. OCZ ModXStream 500W er modulær og stille, mens Corsair CX400W bare er sistnevnte. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 Jeg veit jo ikke hvor mye jeg får og kan bruke enda da Poster her på mandag/søndag Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Hahaha :!: Min bror har tydelighvis snoket inne i trådene mine, og sett denne her, så fikk da en enda bedre PC av de nærmeste i familien (Foreldre, bror, søster og svigerinne)betalte for og min bror bygde Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Specs: https://prisguiden.no/produkt/112939 https://prisguiden.no/produkt/112932&view=images&cat_id=10 http://priser.teknofil.no/index.php?q1=asus+5770+HD+EAH+1G+CUCORE Poster resten i morgen :!: Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Så kan jeg endelig spille på PC'n ^^ Assassins Creed 2 og Alone in the dark fulgte med også Og etter tirsdagen er det ingen flere store prøver, tentamner og lignende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå