nordvest Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Hei, Jeg er helt grønn på dette med bilstereo og håper derfor noen av dere kan hjelpe meg litt... Jeg har en Mazda 626 98-mod med orginalhøytalere. Mao. ikke noe anlegg å skryte av, men det er kanskje greit minus. Det jeg savner er vel litt trykk/bass. Ønsker imidlertid ikke å fylle bagasjerom eller baksete med subkasser, men bar et lite løft i de nedre frekvenser slik at lyden kan bli noe mer fyldig og behagelig. Har sett at det finnes noen relativt flate subber som er beregnet til å legge/feste under forsetet. Vil disse gi meg det lile løftet jeg er ute etter? Har en Pioneer spiller med Linje utgang og mulighet for å stille subvolum så den biten er vel grei å få koblet. Men hvor tar jeg strømmen fra og hvordan gjør jeg det. Er det ved å dele strømledningene til spilleren med sukkerbit og strekke ledning? Hvordan festes disse subene? Er det i setet, i gulvet eller skal de bare ligge der uten feste? Og sist men ikke minst: har noen en rimelig modell å anbefale. Ser at Biltema og Bilextra har en til 1000-lappen? Holder det eller bør jeg gå for noe mer anerkjent? De er dyrere og egentlig mer enn jeg hadde tenkt å legge i dette, men hvis Biltema/Bilextrautgavene er alldeles meningsløse så får jeg vurdere å gå opp i pris.... F.eks denne: Blaupunkt THB-200A - Bilradiospesialisten - Aktiv subwoofer eller denne: FOCAL BUS20 kit BombA under seat - Bilradiospesialisten - Aktiv subwoofer Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Aktiv subwoofer kan du legge under setet uten noen spessiel måte og feste på.. De ligger fint der Hvor du henter strømmen fra? Blir samme måte og koble opp på som dette Lykke til! Lenke til kommentar
nordvest Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Nei, altså strømmen til bilstereoen kommer jo via en alt i et kontakt som går inn i spilleren på baksiden. Vet ikke navnet på disse pluggene, men regner med at det er relativt standard saker. Så må jeg måle der da hvor spenningen sider og dele den og forlenge ned til suben? Tror du diise billige fra Bilxtra holder for meg eller må jeg opp i Blaupunkt o.l. Jeg har et veldig bra hifianlegg på stua og der er kravene høye for å si det slik, men i bilen krever jeg ikke mer enn at det skal være sånn noenlunde greit, og det er det forsåvidt nå unntatt i bassen som blir for spinkel til at det er behagelig å skru opp volumet til ønsket nivå. Trenger absolutt ikke noe som rister hele bilen, men bare noe som fyller ut litt i bunn... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Du må legge opp en egen ledning fra batteriet, og den skal være betraktelig mye tykkere enn den som går til spilleren din, den skal også ha sikring ved batteriet, jordkabelen må også være like tykk, men den kan du feste i feks ene skruen til setet. Skal du ha noe, så bør du opp i den focal suben for at det skal være noen vits Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå