Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC krasjer i spill

Anbefalte innlegg

System specs:

System Manufacturer/Model Number:

Custom Build

OS

Windows 7 Home Premium x64

CPU

Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz

Motherboard

MSI P45T-C51

Memory

Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 8GB

Graphics Card(s)

PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Monitor(s) Displays

BenQ 24" LCD G2411HD

Screen Resolution

1920x1080

Hard Drives

Western Digital Caviar® GreenPower 1TB

Western Digital Caviar® 250GB x2 raid0

PSU

Corsair Powersupply 650W TXEU Black BULK

Case

Antec Nine Hundred miditower

Cooling

Zalman CNPS9500LED

Keyboard

Razer Lycosa Mirror gaming keyboard

Mouse

Microsoft SideWinder Mouse

Når jeg spiller spill som Counter Strike Source osv fungerer spillet UTMERKET! Men om jeg spiller spill med litt høyere grafikk som krever mer av datamaskinen krasjer PC'n, eller fryser.

Alle drivere er oppdatert, og BIOS er oppdatert til seneste. Hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

System specs:

System Manufacturer/Model Number:

Custom Build

OS

Windows 7 Home Premium x64

CPU

Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz

Motherboard

MSI P45T-C51

Memory

Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 8GB

Graphics Card(s)

PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Monitor(s) Displays

BenQ 24" LCD G2411HD

Screen Resolution

1920x1080

Hard Drives

Western Digital Caviar® GreenPower 1TB

Western Digital Caviar® 250GB x2 raid0

PSU

Corsair Powersupply 650W TXEU Black BULK

Case

Antec Nine Hundred miditower

Cooling

Zalman CNPS9500LED

Keyboard

Razer Lycosa Mirror gaming keyboard

Mouse

Microsoft SideWinder Mouse

Når jeg spiller spill som Counter Strike Source osv fungerer spillet UTMERKET! Men om jeg spiller spill med litt høyere grafikk som krever mer av datamaskinen krasjer PC'n, eller fryser.

Alle drivere er oppdatert, og BIOS er oppdatert til seneste. Hva kan problemet være?

Forklar hva så skjer når du sier at den fryser, og forklar hva oppløsning, hvilket spill så tror jeg at noen sitter med muligens help og svar:D

mvh

Trez:D

Lenke til kommentar

Bad Company 2, Modern Warfare 2 er blant spillene som krasjer.

Som skjer feks. om det skjer noe brått noe på skjermen. Skjermkortet mitt klarer fint Bad Company 2 på fult, med 1920x1080p oppløsning, så skjønner ikke helt problemet.

Modern Warfare krever igjen mindre enn det Bad Company 2 krever, og burde i realiteten holde seg LANGT under maskinen begrensning.

Skjermen forholder seg til én farge. Feks. hvit eller svart. Andre ganger står det "HDMI Not Connected" på skjermen.

Lenke til kommentar

Bad Company 2, Modern Warfare 2 er blant spillene som krasjer.

Som skjer feks. om det skjer noe brått noe på skjermen. Skjermkortet mitt klarer fint Bad Company 2 på fult, med 1920x1080p oppløsning, så skjønner ikke helt problemet.

Modern Warfare krever igjen mindre enn det Bad Company 2 krever, og burde i realiteten holde seg LANGT under maskinen begrensning.

Skjermen forholder seg til én farge. Feks. hvit eller svart. Andre ganger står det "HDMI Not Connected" på skjermen.

Hmm tyder på at noe skjer med skjermkortet, har du sjekke GPU hastigheter evt logg på GPU?

mvh

Trez

Lenke til kommentar

Kan vere defekt skjermkort eller defekt PSU, dog Corsair pleier å vere veldig bra.

Kan også vere driver-relaterte problemer, 5xxx serien til ATI har en del driverproblemer....

Edit: Skrivefeil.

Endret av Zero-
Lenke til kommentar

Eneste jeg kjøpte nytt var skjermkort til pcen å da startet det problemet.

Testet med drivere å overdrive av og på. formatert 3 ganger. en gang uten updates å en uten å en BARE uten driver updates via windows update. Forsatt dårlig. tenkte å sette inn det gamle kortet å se hvordan det går da. Evnt teste med strømkablene som fulgte med koret å ikke de fra corsair HX620W

Lenke til kommentar

Da har jeg villet sendt inn skjermkortet, og betalt de kronen det koster og teste det om det viser seg at det fungerer opptimalt hos dem. Hadde noe lignende problem med mitt forgie skjermkort GTX 275, som fungerte bra med lettkjørte spill men med andre spill hakket det som bare det. Sendte det inn og fikk pengene tilbake. Tid spart :love:

Reinnstalerte windows, oppdaterte bios på både hovedkortet, men ingenting fungerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...