Tostoo Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 System specs: System Manufacturer/Model Number: Custom Build OS Windows 7 Home Premium x64 CPU Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz Motherboard MSI P45T-C51 Memory Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 8GB Graphics Card(s) PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5 Monitor(s) Displays BenQ 24" LCD G2411HD Screen Resolution 1920x1080 Hard Drives Western Digital Caviar® GreenPower 1TB Western Digital Caviar® 250GB x2 raid0 PSU Corsair Powersupply 650W TXEU Black BULK Case Antec Nine Hundred miditower Cooling Zalman CNPS9500LED Keyboard Razer Lycosa Mirror gaming keyboard Mouse Microsoft SideWinder Mouse Når jeg spiller spill som Counter Strike Source osv fungerer spillet UTMERKET! Men om jeg spiller spill med litt høyere grafikk som krever mer av datamaskinen krasjer PC'n, eller fryser. Alle drivere er oppdatert, og BIOS er oppdatert til seneste. Hva kan problemet være? Lenke til kommentar
Trezinez Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 System specs: System Manufacturer/Model Number: Custom Build OS Windows 7 Home Premium x64 CPU Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz Motherboard MSI P45T-C51 Memory Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 8GB Graphics Card(s) PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5 Monitor(s) Displays BenQ 24" LCD G2411HD Screen Resolution 1920x1080 Hard Drives Western Digital Caviar® GreenPower 1TB Western Digital Caviar® 250GB x2 raid0 PSU Corsair Powersupply 650W TXEU Black BULK Case Antec Nine Hundred miditower Cooling Zalman CNPS9500LED Keyboard Razer Lycosa Mirror gaming keyboard Mouse Microsoft SideWinder Mouse Når jeg spiller spill som Counter Strike Source osv fungerer spillet UTMERKET! Men om jeg spiller spill med litt høyere grafikk som krever mer av datamaskinen krasjer PC'n, eller fryser. Alle drivere er oppdatert, og BIOS er oppdatert til seneste. Hva kan problemet være? Forklar hva så skjer når du sier at den fryser, og forklar hva oppløsning, hvilket spill så tror jeg at noen sitter med muligens help og svar:D mvh Trez:D Lenke til kommentar
Tostoo Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Bad Company 2, Modern Warfare 2 er blant spillene som krasjer. Som skjer feks. om det skjer noe brått noe på skjermen. Skjermkortet mitt klarer fint Bad Company 2 på fult, med 1920x1080p oppløsning, så skjønner ikke helt problemet. Modern Warfare krever igjen mindre enn det Bad Company 2 krever, og burde i realiteten holde seg LANGT under maskinen begrensning. Skjermen forholder seg til én farge. Feks. hvit eller svart. Andre ganger står det "HDMI Not Connected" på skjermen. Lenke til kommentar
Trezinez Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Bad Company 2, Modern Warfare 2 er blant spillene som krasjer. Som skjer feks. om det skjer noe brått noe på skjermen. Skjermkortet mitt klarer fint Bad Company 2 på fult, med 1920x1080p oppløsning, så skjønner ikke helt problemet. Modern Warfare krever igjen mindre enn det Bad Company 2 krever, og burde i realiteten holde seg LANGT under maskinen begrensning. Skjermen forholder seg til én farge. Feks. hvit eller svart. Andre ganger står det "HDMI Not Connected" på skjermen. Hmm tyder på at noe skjer med skjermkortet, har du sjekke GPU hastigheter evt logg på GPU? mvh Trez Lenke til kommentar
Zero- Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Kan vere defekt skjermkort eller defekt PSU, dog Corsair pleier å vere veldig bra. Kan også vere driver-relaterte problemer, 5xxx serien til ATI har en del driverproblemer.... Edit: Skrivefeil. Endret 9. april 2010 av Zero- Lenke til kommentar
Tostoo Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Kan legge til at jeg har hatt PC'n to ganger inne på reparasjon. Første gang skiftet han skjermkort, og andre gang skiftet han hovedkort. Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1216801 kan vi ha samme problem ? : p Lenke til kommentar
angeland89 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 sjekk temp på GPU. kan hende det er tårlig pasta mellom gpu og kjøler Lenke til kommentar
Tostoo Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1216801 kan vi ha samme problem ? : p Ja, muligens.. ;P sjekk temp på GPU. kan hende det er tårlig pasta mellom gpu og kjøler Varme er IKKE temaet her da GPU'en holder 40C maks ved full load. Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Eneste jeg kjøpte nytt var skjermkort til pcen å da startet det problemet. Testet med drivere å overdrive av og på. formatert 3 ganger. en gang uten updates å en uten å en BARE uten driver updates via windows update. Forsatt dårlig. tenkte å sette inn det gamle kortet å se hvordan det går da. Evnt teste med strømkablene som fulgte med koret å ikke de fra corsair HX620W Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 At BC2 kræsjer trenger ikke å ha noe med pc'n å gjøre. Det er veldig mange som sliter med den. MW2 derimot har jeg ikke lest noe spesielt om. Uansett burde du kjøre en test på ram'en din. Bare for å være sikker. Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Nei men forskjell på kræsj på spill å kræsj på pc. bad company bare hopper ut det. Hvertfall hos meg å lager ikke noe større problem enn det. Lenke til kommentar
Tostoo Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Tro meg, PC'N krasjer ikke SPILLET. Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Yes. Her å. Skrv til support hos XFX nå å venter på svar fra de. Kanskje oppdatere bios å se hvordan det går. Men det er jo andre som har fått fikset dette problemet så jeg strever etter løsningen! Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 reinnstaler windows. Mye lettere og ta backup av viktige filer, og putt inn windows cden og wolah, du har en fult fungerende pc uten og måtte bruke flere timer på feilsøking og e-poster fram og tilbake. Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Formatert 3 ganger. Vet ikke om Mr. Tostoo har gjort det men det gjore ikke trikset Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 verdt ett forsøk for Mr. Tostoo. Lenke til kommentar
Tostoo Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Nei, absolutt ikke. Formatert over 50 ganger, og problemet er ikke fikset. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Da har jeg villet sendt inn skjermkortet, og betalt de kronen det koster og teste det om det viser seg at det fungerer opptimalt hos dem. Hadde noe lignende problem med mitt forgie skjermkort GTX 275, som fungerte bra med lettkjørte spill men med andre spill hakket det som bare det. Sendte det inn og fikk pengene tilbake. Tid spart Reinnstalerte windows, oppdaterte bios på både hovedkortet, men ingenting fungerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå