ThOms-N Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Hallo! Tikket nettopp inn en mail fra [email protected]. Etter mitt syn så kunne den virke grei nok den, hadde det ikke vært for at jeg aldri har hatt noe med Amazon å gjøre. Følger med et vedlegg, som jeg selvfølgelig ikke har åpnet. Filnavn: Print_label_5387.zip Innhold i mail: Goodafternoon! Thank you for shopping at Amazon.com We have successfully received your payment. Your order has been shipped to your billing address. You have ordered " Epson Artisan 700 " You can find your tracking number in attached to the e-mail document. Print the postal label to get your package. We hope you enjoy your order! Amazon.com Noen andre som har hørt om lignende? For meg virker det som om noen har brukt Amazon sin server til å drive f@enskap. edit: spoilertekst Endret 9. april 2010 av ThOms-N Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Denne type spam-mailer har alltid forfalsket avsenderadresse. De er ikke sendt fra amozone's server. Utelukkende sendt for¨å stjele påloggingsinfo. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Hvordan i svarte kan folk kapre Domenenavn sånn uten videre? Ser visst ut så jeg må sette i gang og oppdatere meg litt i pc verden igjen! Eller er det noken funksjoner, som kan vise den faktiske adressa? Regner med det kan spores at den er sendt fra en annen server enn Amazon sin? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Det er svært enkelt å "simulere" avsenderadresse i eposter. Su trenger ikke å kapre noe domenenavn i det hele. Men ser du på hele rådkoden av mailen, særlig header så skal du finne tak i mer rette opplysninger. @ThOms-N: Dette gjøres hele tiden med Amazon, DHL osv som avsendere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå