Gjest vondt_linser Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Hei. Fikk linser denne uken, og gledet meg egentlig til å bruke dem. Vil ikke gå med briller. Men det er noe feil med linsene, eller meg, jeg vet ikke. Det svir litt å ha linsene på, men det er egentlig ikke det som er ubehagelig. Det føles virkelig ut som om det er noe som stikker nede i øyet, spesielt når jeg ser til siden. Ekstra vondt når jeg ser til venstre. Jeg vet ikke hva det er. De er ikke tatt på feil veg, det er helt sikkert. Har vært noen små perioder der linsene kjennes veldig gode ut, ikke noe smerte. Men det varer bare littegrann. Blir bedre når jeg er ute. Jeg vet jeg burde gå til optiker, og har tenkt til det. Men vet noen her hva som er galt? Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Ta deg en tur til optikeren, han vet nok hva som er galt. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Var hos optikeren idag og skulle få linser for første gang, og der sa de at noen rett å slett ikke tålte linser. Ser ingen andre årsaker enn at du er en av dem, og eneste du kan gjøre er å ta turen til en optiker. Er mye bedre å spør fagfolk om såpass seriøse saker som øyet/synet enn en gjeng på et forum. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Enten kan du ha puttet dem på feil vei, eller så kan det være hår/rusk på linsen. ELLER kanskje du ikke tåler den typen linse.. Jeg gikk 3 år med månedslinser før jeg fant ut jeg ikke tålte dem, og måtte bytte til dagslinser som var tynnere og pustet mer eller noe sånt.. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Prøv å se om du har fått en liten nupp på øyet der det svir, jeg bruker å få det oftere med linser enn uten. denne nuppen må du forsiktig prøve å skrape vekk med en q-tips eller neglen. men vær forsiktig, treffer du øuet svir det. Ellers så kan det være at du har fått en øyevipp i øyet, disse kan være vanskelige å oppdage ettersom de bruker å gjømme seg bak øyelokk. Har du fått hårvoks i øyet? ta ut linsen og vask den i linsevæske og la den ligge i fire timer. Hvis intet hjelper prøv og bytt linsevæske, og få deg nok søvn. For lite søvn kan gjøre linsene ubehagelige å ha på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå