Gjest Slettet-CLIWLovz Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Hei, Jeg har skurring på hovedkortet mitt når jeg skal ha på lyd. Derfor har jeg nå vurdert å kjøpe meg ett lydkort, og da lurte jeg på om noen kunne komme med noen tips på grunn av jeg har svært liten peiling på lydkort. Bruker det til alt musikk, video og gaming. Helst under 1000 lappen Takk for all hjelp på forhånd Mvh DanVazz Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Asus Xonar eller Creastive X-Fi lydkort. Av disse sies det at Creative X-Fi har bedre lyd, grunnet sin EAX 5.0 mot EAX 4.0 på Xonar kortene. Asus Xonar kortene sies på sin plusside å ha bedre drivere enn X-Fi lydkoertene. Nå skal det også sies at det har vært relativt rolig de siste månedene på lydkort fronten. Så de små driver problemene Creative hadde i starten kan godt og vell være løst i løpet av de siste 6-7 månedene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CLIWLovz Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Takk for hjelpen, skal sjekke dt ut BTW for å få en god lyd ut av lydkortet må du mye opp i pris? Mvh DanVazz Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Nå er det ikke bare lydkort som skal ta hele skylden eller æren av god eller dårlig lyd. Hva slags høytalere du har teller også en god del. Om man fokuserer på selveste lydkortet, så får man meget gode kort i prisklassen 800-1200. Noe særlig dyrere lydkort enn dette, så vil du få funksjoner og ekstrautstyr du mest sansynlig ikke trenger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CLIWLovz Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Har ett roccat kave headsett men kommer nok til å kjøpe ett par øytalere senere. Tusen takk for all hjelp og at du tok deg tid til å svare, jeg tror jeg har fått med det meste nå Mvh DanVazz Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) EAX bør ikke være tellende når du kjøper lydkort i dag, ettersom svært få nyere spill støtter de nyere versjonene av det i det heletatt. EAX var viktig før. Nå er det OpenAL som gjelder. Sitter selv med samme spørsmål og jeg vil helst ha ett Auzentech Forte kort, men dem har de jo ikke hatt inne på lager på en halv mannsalder. Nesten så jeg bare går for ett Auzentech Bravura istedet, selv om det "bare" er en C-media chip på det. edit: ikke at Bravura er tilgjengelig heller da, grr,. Endret 15. april 2010 av MrLee Lenke til kommentar
rwaters Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Slenger meg på denne tråden Trenger tips til et bra lydkort til musikk 2.1 Har fra før et Creative SB X-Fi Xtreme Audio, så det må være noe som er adskillig bedre, gjerne under tusenlappen hehe.. Takker for tips. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Da jeg har samme headsett som trådstarter, henger jeg meg på for og få mest ut av dette. Sitter nå med standar lydkortet som følger med rampage 2 extreme, og hadde før dette extreme audio. Vil extreme gamer gi mye bedre lyd en disse? edit: Vil dette kortet gi bedre lyd en extreme gamer i musikk og spill? Endret 9. mai 2010 av Skrujernet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå