Gå til innhold

PL: Liverpool - Fulham - Kamptråd

Varmo

Anbefalte innlegg

11.04.10

Liverpool - Fulham

Kampstart: 16.00 (GMT +1)

Canal + Sport 2

Dommer: Andre Marriner

Agger_647561i.jpg

Årets Premier League sesong nærmer seg slutten, og det er flere lag som har mange viktige kamper foran seg i sesonginnspurten. Vårt kjære Liverpool er intet unntak, og søndag ettermiddag er det Fulham som må slås på Anfield dersom de røde fra Merseyside fortsatt skal kunne håpe på spill i den jeveste europacupen neste sesong.

Før runden sparkes i gang befinner Liverpool seg på en 6. plass, mens Fulham ligger litt lenger nede, på en 12. plass. Begge lag vil likevel ha både forhåpninger og en målsetning om å forbedre dette før ligaen avsluttes i begynnelsen av mai.

Lagene har møtt hverandre en gang tidligere denne sesongen. For oss liverpoolsupportere endte dette i en noe surrealistisk opplevelse, med 2 røde kort og 3-1 tap på Craven Cottage. Sesongen så langt har vært en berg og dalbane, men Liverpool har prestert bra hjemme og står med 9 strake foran The Kop. Så sent som torsdag tok man en sterk 4-1 seier over Benfica og avanserte til semifinale i Europa League. Fulham beseiret forøvrig Wolfsburg i samme cup, og søndagens kamp kan i teorien bli en generalprøve på tidenes første Europa League-finale.

På skadefronten er Skrtel, Aurelio og Kelly definitivt ute. Babel (suspensjon) og Maxi (cup-tied) var ikke involvert mot Benfica, men begge skal være klare og aktuelle fra start i denne kampen. Insua er tvilsom med skade/smell, og muligheten for at Agger fortsetter sitt vikariat på venstrebacken er tilstede.

_44564412_rafa_gett.jpg

Mulig startoppstilling - Liverpool:

----Reina----

Johnson-Kyrgiakos-Carragher-Agger

Maxi-Mascherano-Gerrard-Babel

--Kuyt--Torres--

Mulig startoppstilling - Fulham:

----Schwarzer----

Davies-Hughes-Hangeland-Konchesky

Duff-Murphy-Etuhu-Dempsey

--Gera--Zamora--

Ny avgjørende kamp for Liverpool i kampen om 4. plass og spill i Champions League neste sesong. Forhåpentligvis klarer laget nå å ta med seg den sterke prestasjonen fra Benfica-kampen og bygge opp en skikkelig sluttspurt der det ikke er rom for feilskjær.

Endret av Termo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

flott kamptråd Termo, keep up the good work man! :thumbup:

Gleder meg til å se kamp , alltid kjekt å se dem spille på Anfield.

Men fin kamp for Aqulani dette her, så får håpe han får mer enn 5 min. Og som du skriver så kommer de med selvtillit og knuser fulham ned i skosålen :whistle:

Lenke til kommentar

Flott tråd termis, du har virkelig boosta det nye forumet i Liverpool delen for oss andre, gjennom en tung sessong, det skal du ha!

Liker ikke denne kampen, skjelden jeg er skeptisk i forkant.

Fulham er på en bølge av medgang, og det har gitt dem selvtilitt.

De har et godt lag, og ser virkelig ut til å ha funnet team spiriten.

Kampen går på Anfield, det gjør meg noe tryggere. Torres i storform, jeg forventer innsats i hvert ledd, ellers kan vi glemme å dra dette i land.

Come on you REDS!

Lenke til kommentar

Flott, Termo!

Jeg synes det er litt skummelt, Fulham er et godt lag som jeg føler veldig ofte "overpresterer" i forhold til laget de har på papiret. Men likevel er jeg ganske trygg på seier egentlig, sikkert fordi vi er på Anfield og det er ikke er noen tvil om at vi MÅ vinne hvis et håp om en fjerdeplass skal være tilstede. Jeg tror spillerne enda tror litt på fjerdeplassen siden City og Tottenham har begge veldig vanskelige kamper igjen, men et poengtap til nå så er vi helt ute. Personlig har jeg nesten gitt den opp, men håper må være der helt til slutt. I det minste bør vi avslutte sesongen bra med full score resten av sesongen inkl. Europa League.

COME ON REDS!!

Lenke til kommentar

Forventer faktisk ingenting annet enn seier her. Agger på VB og Maxi og Babel tilbake på hver sin kant, med Masche + Gerrard sentralt og Aquilani og Torres fremover kommer til å slå bra til i denne kampen! Tror nok Kyrre kan være grei å ha i midtforsvaret denne kampen.

Håper:

Reina

Johnson - Kyrre - Carra - Agger

Masche - Gerrard

Maxi - Aquilani - Babel

Torres

Tror:

Reina

Johnson - Kyrre - Carra - Agger

Masche - Lucas

Kuyt - Gerrard - Bønna

Torres

Edit: Er vel ikke sagt noe om Insua, men Agger gjorde det såpass bra så tipper han får sjansen igjen.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Ingen krise om Lucas spiller, selv om jeg mener at kombinasjonen mellom han og Mascherano ofte blir preget av lite kreativitet og offensive fibre, så har vi vist flere ganger at vi kan spille bra med de to på banen (Benfica og Lille i det siste). Vet ikke helt hvorfor, men har faktisk tro på at vi spiller 4-4-2 som jeg satt opp i førstepost. Skal bli spennende å se :)

Lenke til kommentar

Fin kamptråd, bra med nye inputs slik du gjorde med YouTube video.

Håper denne kampen blir generalprøven på EL finalen. Vinner Fulham over tyskerne og Liverpool klarer jobben mot de småe fra Madrid så får jeg 2x billetter til finalen i Hamburg :new_woot:

BTW: Fulham hadde en meget tøff bortekamp med mye jobbing på Torsdag kveld. Dette sammen med reising (som Liverpool slapp) fører til at vi er mer restituerte foran Søndagens dyst. Dette sammen med at vi er meget sterke hjemme og at Hodgson har spart spillere i PL foran oppgjør i EL fører til at jeg er sikker på 3 poeng.

Faktisk mener jeg at det er verdi å spille på 2-0, 3-0, 3-1 til Liverpool. Tror de vinner med mer en et mål. :cool:

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...