greenman Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Hei. Jeg installerte WinXP på min laptop som kom med W7. Tanken var å skifte mellom XP og W7 under oppstart, noe som jeg har gjort flere ganger før. Men maskinen booter rett på XP partisjonen. Før har jeg fått valg om hvilket OS jeg vil boote, men nå kommer det ingenting. Hvordan fikser jeg dette? Har vel noe med boot.ini å gjøre? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Om du vet at begge osene er der så kunne du prøvd å reparere oppstarten, bare å sette i dvden til win 7 og velge reparer, og se om den finner win 7. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Om du vet at begge osene er der så kunne du prøvd å reparere oppstarten, bare å sette i dvden til win 7 og velge reparer, og se om den finner win 7. Vet du om det finnes en vei utenom det? Et program eller noe? Har verken W7 cd her, eller cdrom på pcen. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Da sliter du... du må ALDRI installere det gamle OSet i etterkant. Du skriver da over boot manageren til Windows 7. Den kan fikses ved å velge reparer fra en Windows 7 DVD (eller minnepinne). Uten den boot manageren må du leve med XP. Den riktige måten å installere to OS er å enten bruke en BOOT Loader (som installeres FØR OS nr 2) Eller først installere det gamle OSet, så det nye. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Da sliter du... du må ALDRI installere det gamle OSet i etterkant. Du skriver da over boot manageren til Windows 7. Den kan fikses ved å velge reparer fra en Windows 7 DVD (eller minnepinne). Uten den boot manageren må du leve med XP. Den riktige måten å installere to OS er å enten bruke en BOOT Loader (som installeres FØR OS nr 2) Eller først installere det gamle OSet, så det nye. Var det jeg var redd for ja.. Da får jeg stresse litt med en minnepenn da Takk for svaret =) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Tja, du kan jo prøve EasyBCD. Last programmet ned, installer det i XP og kjør programmet. Velg deretter Reinstall Vista/Windows 7 bootloader mener jeg det skal være. Mener at du må ha Microsoft.NET.Framework installert for at programmet skal virke. Kan ikke garantere at det vil virke, men det er verdt et forsøk. Der kan du også legge til Windowws XP etterpå fra Windows 7 med samme program. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Tja, du kan jo prøve EasyBCD. Last programmet ned, installer det i XP og kjør programmet. Velg deretter Reinstall Vista/Windows 7 bootloader mener jeg det skal være. Mener at du må ha Microsoft.NET.Framework installert for at programmet skal virke. Kan ikke garantere at det vil virke, men det er verdt et forsøk. Der kan du også legge til Windowws XP etterpå fra Windows 7 med samme program. Funket som bare juling det der =) Takk for hjelpen ) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Bare hyggelig å hjelpe. Kanskje du kan sette tråden som Løst med knappen oppe til høyre mener jeg det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå