Gå til innhold

God paintball markør?

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å starte med paintball. Har et par venner som spiller det og jeg kan spille med de, men jeg har ikke noe utstyr. Er det noen som har noen gode forslag til markør? :hmm: Jeg er villig til å betale rundt 2500 for den, evt 3500 vis det er en pakke med annet utstyr :p Gjerne kom med erfaringer med markører dere har eller har hatt eller prøvd. Tusen takk på forhånd! :)

Endret av hardlife
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer jo litt an på om du har tenkt å spille i skogen eller på bane. I all slags vær eller bare inne. Eller litt av hvert.

Er kameratene dine fornøyd med sitt utstyr, og hva er utvalget i nærmeste paintball-butikk.

Greit å ha forhandleren i nærheten, særlig hvis det er første markør.

Ting skjer når man kaster seg ned med markøren først.

Lenke til kommentar

Jeg har planer om å starte med paintball. Har et par venner som spiller det og jeg kan spille med de, men jeg har ikke noe utstyr. Er det noen som har noen gode forslag til markør? :hmm: Jeg er villig til å betale rundt 2500 for den, evt 3500 vis det er en pakke med annet utstyr :p Gjerne kom med erfaringer med markører dere har eller har hatt eller prøvd. Tusen takk på forhånd! :)

Finnes så mangen typer, gjærne forklar hvordan du skal spille å hvor som i skog, på bane urban osv

Jeg har spillt paintball i nesten 8 år å spiller det enda:D

Elsker å høre andre får smerter:P sitter sammen med gutta boys etter på diskuterer hvem som ble mest "eid":p

1. Bane markører. 5000kr til 15.000kr

Koster en del, er elektroniske, å har veldig bra skuddtakkt, lett å bevegelige mye delere å lette å rengjør enn andre markørere.

2. Normal Skog. 1000kr til 5000kr

Koster lite, veldig enkel, også mekanisk markør, veier mer enn hva en bane markør ville gjort, men igjen vekt er ikke noe problem i skog. Finnes mye "Upgrades" for både looks å preformance

Tippmann for eksempel er ett bevist merket på dette, litt mer tenking på rengjøring mens helt OK ikke noe vanskeligt om man får hjelp eller har peiling, eventuelt leser bruksanvisning:P

3. Urban scenario. 3000kr til 10.000kr

Dette er så si en skog markør, men er oppgradert på MAX look å noe preformance, dette er personer som ønsker å simulere militært opplegg i skog. Lager look som virkelige våpen. Prisen blir høyere fordi du må ut med penger for å "oppgradere" selve markøren.

Ellers som sagt, veldig lik skog markør:D

Håper å høre fra deg igjen:D

Trez:D

Lenke til kommentar

Nesten alle vennene mine som har paintball har tippman 98c, men jeg syntes ikke den var noe god.. Gikk ikke så langt, og syntes den har en dårlig avtrekker. Jeg har tenkt å spille mest i skog, men kommer nok til å spille litt på bane og en sjelden gang :p Jeg bor ikke så langt i fra wasteland. Der selger de paintball utstyr, men ganske dårlig utvalg. Tenkte å kjøpe på nett. Har nok ikke tenkt å spille så mye inne.

Tusen takk for forklaringen(e) Trez :D Hjalp meg mye :) og igjen, skal nok spille mest i skog ja :) Vil helst ha en med automat og burst. Jeg så på den SP Ion XE, er den noe å satse på?

Endret av hardlife
Lenke til kommentar

Nesten alle vennene mine som har paintball har tippman 98c, men jeg syntes ikke den var noe god.. Gikk ikke så langt, og syntes den har en dårlig avtrekker. Jeg har tenkt å spille mest i skog, men kommer nok til å spille litt på bane og en sjelden gang :p Jeg bor ikke så langt i fra wasteland. Der selger de paintball utstyr, men ganske dårlig utvalg. Tenkte å kjøpe på nett. Har nok ikke tenkt å spille så mye inne.

Tusen takk for forklaringen(e) Trez :D Hjalp meg mye :) og igjen, skal nok spille mest i skog ja :) Vil helst ha en med automat og burst. Jeg så på den SP Ion XE, er den noe å satse på?

Hmm i så fall, anbefalt Tippmann X7 for skog/urban, men hvis du får for ION så har du sånn mellom ting, men ION er en banemarkør. Det finnes en haug med oppgraderinger til den, derfor veldig egnet til "start markør" for veldig mangen personer.

ION i seg selv tåler en del, 3 deler på selv markøren.. BODY, BARREL, HANDGUARD

Med andre ord veldig lett å reparer/ rengjør om det skulle være problem, du har også muligheten til å legge inn ny brett(elektroniskkort) for bane spill, men stock kort holder i massevis.

ION fungere på Co2, men best egnet for luft. Alle markørere anbefales til å bruke luft, skåner ball, mindre risiko for ballsprekk i løp å markør:D

Har du bestemmt deg enda for hva du skal spille? I såfall kan jeg gi deg noen linker til anbefalinger for total pakke, bare gi meg en ca pris du ønsker å bruke så kan jeg se om jeg kan hjelpe deg litt med å gjøre valget ditt lettere for deg:D

mvh

Lenke til kommentar

Hmm i så fall, anbefalt Tippmann X7 for skog/urban, men hvis du får for ION så har du sånn mellom ting, men ION er en banemarkør. Det finnes en haug med oppgraderinger til den, derfor veldig egnet til "start markør" for veldig mangen personer.

ION i seg selv tåler en del, 3 deler på selv markøren.. BODY, BARREL, HANDGUARD

Med andre ord veldig lett å reparer/ rengjør om det skulle være problem, du har også muligheten til å legge inn ny brett(elektroniskkort) for bane spill, men stock kort holder i massevis.

ION fungere på Co2, men best egnet for luft. Alle markørere anbefales til å bruke luft, skåner ball, mindre risiko for ballsprekk i løp å markør:D

Har du bestemmt deg enda for hva du skal spille? I såfall kan jeg gi deg noen linker til anbefalinger for total pakke, bare gi meg en ca pris du ønsker å bruke så kan jeg se om jeg kan hjelpe deg litt med å gjøre valget ditt lettere for deg:D

mvh

Det blir nok skog :) Jeg så også litt på den som heter azodin zenith, og den hadde vist fått mye skryt :p X-7 så litt vel dyr ut, 2999 for bare markøren på paintballnorge.no. Men hva er egentlig forskjellen på zenith og ion? så et par videoer og jeg ser faktisk ingen forskjell :p er selfølgelig ikke lik på utseende, men sånn ellers

Lenke til kommentar

Vis du bor i Bergen så er det jo enda en på paintball butikk på laksevåg. Husker ikke hva den heter, du får også gratis oppfylling på luft vis du kjøper der.

Lenke til kommentar

Vis du bor i Bergen så er det jo enda en på paintball butikk på laksevåg. Husker ikke hva den heter, du får også gratis oppfylling på luft vis du kjøper der.

Åja, viste jeg ikke, men bor et stykke unna laksevåg da... men er det mulig å fylle på luft på bensinstasjoner? :p sikkert ett teit spørsmål

Åja, viste jeg ikke, men bor et stykke unna laksevåg da... men er det mulig å fylle på luft på bensinstasjoner? :p sikkert ett teit spørsmål

Lenke til kommentar

Vis du bor i nærheten av wasteland bor du jo nesten i byn og da er det ikke værre å stikke bort til busstoppene med galleriet og hoppe på 71 Nipedalen så er du på laksevåg på under 20 min :p Tror ikke du kan fylle på bensin stasjoner, du må vel ha en spesiell overgang? Vet at noen folk bruker dykker flasker. Og at du kanskje kan få fylt opp på brannstasjoner?

Endret av Svampebob
Lenke til kommentar

Vis du bor i nærheten av wasteland bor du jo nesten i byn og da er det ikke værre å stikke bort til busstoppene med galleriet og hoppe på 71 Nipedalen så er du på laksevåg på under 20 min :p Tror ikke du kan fylle på bensin stasjoner, du må vel ha en spesiell overgang? Vet at noen folk bruker dykker flasker. Og at du kanskje kan få fylt opp på brannstasjoner?

Du har et poeng :) men fyller ikke de på luft på wasteland da? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...