Gå til innhold

D-Link DHP-303 PowerLine HD Ethernet , riktig løsning?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har et trådløst nettverk hjemme som strekker seg rundt et lite hus + et uthus. Det trådløse nettverket i huset fungere greit, men de 2 stasjonære maskinene jeg har i uthuset (ca 20meter fra routeren), begge utstyrt med ganske gamle gigabyte USB nettverkskort, fungerer dårlig. Meget ustabil linje. Jeg mistenker at avstanden fra routeren er for stor.

 

i steden for å bytte Router eller USB nettverkskort vurder jeg å teste ut nettverk via strømnettet og har sett på disse:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=450018

 

Med Routeren rett i en av disse "dingsene" (Aner ikke hva dette egentlig kalles, nettverkadapter?), Og en slik i uthuset, som går på samme strømnett, og til en Hub, og til de stasjonære pcene mine..

 

har hørt at dette skal være like godt som en kabel rett fra routeren og til pc?

 

Noen med peiling på nettverk som har en mening om dette? Etter å ha lest om disse har jeg veldig tro på at det kan bli sene online gaming kvelder i uthuset :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt ulike erfaring med nettverk via strøm, de må vertfall ikke kobles på via en sjøte ledning, må stå rett i kontakten i veggen. Jeg hadde nok gått for PCI trådløse kort i N kategorien. Også kanskje investert i Netgear WNDR3700 den er vertfall jeg veldig fornøyd med.

 

Usb trådløse sticker har jeg aldri fått sansen for . Det er mitt tips. Beste er og strekke fast kabel ofc :)

Lenke til kommentar

Jeg vil tro du skal få en god stabil link med disse.

Alternativt kan du vurdere kabel eller en retningsantenne på router eller i uthus.

 

Kabel er en mulighet jeg har tenkt på, skal da eventuelt prøve å flytte routeren litt nærmere uthuset først. Antenne i uthuset er også en mulig løsning :)

 

 

Jeg kommer nok til å kjøpe disse da jeg har veldig lyst til å teste dette ut, blir veldig glad hvis det funker bra!

 

@thrusty11: Hvorfor kan man ikke bruke skjøteledning forresten?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei, jeg er på nippet til å bestille noen PowerLine adaptere. Ser du skrev over at du ville teste spill etc på linjen, hvordan fungerte det? Jeg har lyst å erstatte trådløs ruter med noen slike adaptere, men er litt usikker på hvor bra dette fungerer. Hvilken hastighet og ping ser du, har du hatt merkbar dropp?

Lenke til kommentar

Må bare notere at det kan bli problemer med Ethernet over "PowerLine" om de er plassert på 2 forskjellige sikringskretser. Det er et kjent og vanlig fenomen.

Det er heller ikke for uvanlig med pinghopp, det komemr av at det altid er spenninghopp i strømnettet.

 

Ellers så er teknologien lite utbredt, men er nok en god teknologi. :)

 

 

Har du trådløsbrikker liggende så kan du også teste med å lage en pringless-antenne. Selv klarte jeg, ved en lettere moddet pringless antenne (plassert på ruteren's antenne) å nå en distanse på ca 500M før hastigheten og SNR falt litt. Men, den er egentlig for tynn, for hvis jeg plasserte meg 6-7m til sides så fikk jeg ikke kontakt lengre.

Endret av slacky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...