Edit00r Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Nå er jeg luta lei av at ingen filmer har personer som faktikst skal være tøffe men som bruker briller. Selv bruker jeg linser, men hvis/når jeg skal i militære så må jeg jo bruke briller. Hver gang jeg ser en film med action i seg så bruker aldri hovedpersonen briller. Så klart, kanskje det ikke ser så veldig tøft ut. Men alikevell, fakta er jo at ganske så mange bruker nettop briller. Hvorfor kan ikke noen tøffe personer være kule selv om de bruker briller eller linser? Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Kule folk har råd til laser-korreksjon Endret 9. april 2010 av WiSLE Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Så klart, kanskje det ikke ser så veldig tøft ut. Du svarer jo på det selv. Solbriller kan være tøft, men der stopper det. Lenke til kommentar
Edit00r Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Så klart, kanskje det ikke ser så veldig tøft ut. Du svarer jo på det selv. Solbriller kan være tøft, men der stopper det. Ja, men jeg sa også at det er ganske så mange som bruker nettop briller. Burde de ikke innse sannheten? Sånn at vi også kan se oss selv litt i filmene? Endret 9. april 2010 av Edit00r Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Poenget er at folk ikke ser tøffe ut med briller. Ergo kan ikke en actionhelt som skal fremstilles som tøff ha briller. Folk forbinder dette fiffige objektet man har foran øyet med intellektualitet og klokskap, ikke med noe macho eller heltedådig. Dette gjenspeiles fint i Indy-filmene hvor Indiana Jones har på seg briller når han foreleser, men tar dem av seg når han skal sparke litt nazistisk rumpe. Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Action filmer pleier ikke å være så veldig relistiske, så hvorfor skal hovedpersonen være det? Lenke til kommentar
Edit00r Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Ja, du har kanskje rett i det. Men du må innrømme at det er pittelitt dumt av og til (nå vet ikke jeg om du bruker briller/linser da). Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Ehtele Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Mang en potensiell action-helt har nok erfart at briller knuses når man blir slått i trynet, og glass-skår setter i øynene setter en effektiv stopper for action-helt karrieren. Ikke minst dogger det når det regner eller man svetter litt. Ikke action-vennlig. Personlig vil jeg anbefale pustende døgnlinser til kommende action-helter, slipper å ta på hver morgen, ingen dogg, ingen glass-skår. (Eller er det ikke lov med det heller i militæret?) Lenke til kommentar
Edit00r Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Jeg har desverre ingen anelse om det er lov eller ikke? Men hva var det du mente med ikke ta på hver morgen? Har jo selv ikke hørt om noe sånt. Lenke til kommentar
Ehtele Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Det er etterhvert blitt nokså vanlig med linser som "puster" mer enn vanlige dags-linser og månedslinser. Øynene får nok oksygen gjennom linsene, og man kan ha de på lenge om gangen, hele dagen og sove med de hvis man ønsker. Optikeren min anbefaler å ta de av en gang i uken. Ett par linser varer i 30 dager før man bytter de. Dog det krever litt ekstra oppfølging fra optiker når man prøver de aller første gang for å sjekke at man tolererer denne typen linser. Dagslinser og månedslinser skal man helst ikke bruke mer enn 10-12 timer pr. dag, så hvis man har lange dager så er døgnlinser et godt alternativ. Min personlige erfaring er at jeg bruker mye mindre tid på å ta av og på linser og plages ikke lenger av tørre og irriterte øyne om kvelden på grunn av lange dager. Lenke til kommentar
Edit00r Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Det er etterhvert blitt nokså vanlig med linser som "puster" mer enn vanlige dags-linser og månedslinser. Øynene får nok oksygen gjennom linsene, og man kan ha de på lenge om gangen, hele dagen og sove med de hvis man ønsker. Optikeren min anbefaler å ta de av en gang i uken. Ett par linser varer i 30 dager før man bytter de. Dog det krever litt ekstra oppfølging fra optiker når man prøver de aller første gang for å sjekke at man tolererer denne typen linser. Dagslinser og månedslinser skal man helst ikke bruke mer enn 10-12 timer pr. dag, så hvis man har lange dager så er døgnlinser et godt alternativ. Min personlige erfaring er at jeg bruker mye mindre tid på å ta av og på linser og plages ikke lenger av tørre og irriterte øyne om kvelden på grunn av lange dager. Ja, kanskje jeg bytter til noe sånt da. Høres ganske bra ut. Bare så du vet det Mr.BadSmile, bilde du poster viser en nerd med en pistol. Ikke en actionhelt. Men takk for at du prøver, du også Henrik_s. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Spiderman og Superman har briller. Lenke til kommentar
Belle_ Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Spiderman og Superman har briller. Uenig. Peter Parker og Clark Kent har briller. *pirkehumør* Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Spiderman og Superman har briller. Uenig. Peter Parker og Clark Kent har briller. *pirkehumør* Ikke pirkete, ettersom trådstarter spør om kule folk i actionfilmer. CK og PP er jo nerdete versjoner av sine tøffe helterpersonligheter. Johnny Depp har ofte briller... Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Vel, ikke briller, men lapp over øyet:P Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Ser du på tv2 film Levaiathan ? hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå