RWS Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Plassmangel, matmangel og beviselig ingen flom som dekket jorden på det tidspunkt det påstås. Til forskjell fra kristne og jødiske tradisjoner, som sier at syndefloden rammet hele jorden, finnes det ulike oppfatninger innen islam om hendelsen var global eller ikke. Å nei da, har hørt mye rart fra den kristne kanten her også, blandt annet at dette bare var referanser til en lokal flom og ikke en verdens omspennende en. Så de har unnskyldninger de også, til tross for at det står at hele verden var dekket av så mye vann at alle fjell ble borte. Men det er en annen diskusjon. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Plassmangel, matmangel og beviselig ingen flom som dekket jorden på det tidspunkt det påstås. Til forskjell fra kristne og jødiske tradisjoner, som sier at syndefloden rammet hele jorden, finnes det ulike oppfatninger innen islam om hendelsen var global eller ikke. Så Allah vet ikke helt om flommen dekket hele jorden eller ikke? Jeg har flere plasser sett følgende: Allah(sw) Aisha(ra) Vet du hva det betyr, jeg har fått med meg at "(fvmh)" betyr "fred være med ham"(eller liknende). Den andre posten må jeg ta tak i når jeg får litt bedre tid, for jeg har noen spørsmål i forhold til den. Takk så langt for svar som gjør det lettere å forstå. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Så Allah vet ikke helt om flommen dekket hele jorden eller ikke? Hehe, jo Allah vet, men om det kommer så tydelig fram i Koranen er litt usikkert, men jeg skal undersøke litt og høre litt rundt, så kan jeg komme med konrekt svar Allah(sw): subhana wata ala http://en.wikipedia.org/wiki/Subhanahu_wa_ta'ala Aisha(ra): Radiallahu-Anha betyr partner av profet Muhammad, Abu Baker også f.eks Abu Baker R.A Bare hyggelig med spørsmål, hvis jeg kan svare så gjør jeg det, hvis ikke så skal jeg prøve å finne ut av det Edit: Takk for at du spør på en saklig måte, og ikke driver å rakker ned på meg og min relgion Endret 27. mai 2010 av PrettyBoy Lenke til kommentar
Boy17 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Hva er Gud? Ideen om et overnaturlig altvitende vesen som hersker i himmelen og har skapt jorden og menneskene. Med Jesus som sønn og alt det der. Det hele bunner ut i en psykologisk prosess som er felles for alle mennesker. Fra vi blir født så tilegner vi oss informasjon og trekker konklusjoner utifra informasjonen vi sitter med. Jo mer informasjon jo bedre er grunnlaget for å trekke riktige konklusjoner. Aka fornuft/rasjonalitet. Men siden vi mennesker ikke klarer å tilegne oss all informasjonen som er tilgjenglig så blir vi nødt til å fase ut informasjon vi ikke liker og når vi leter etter svar så vil vi ofte godta det svaret vi først finner tilfredstillende. Si at du sitter på informasjon x og har trukket konklusjon y. Person z kommer gående med informasjon k og har trukket konklusjon a som er ulik fra din konklusjon y. Så lenge person z ikke klarer å overføre informasjon k til deg så blir det vanskelig for deg å være enig i konklusjon a(som er mer korrekt). Dette kan vel alle kjenne seg igjen i? Man har hatt en ide om at kunnskapen man har hatt på et område var korrekt, men så har det vist seg at du har tatt feil hele tiden. Informasjonen du satt med var med andre ord ikke tilstrekkelig for å trekke riktig konklusjon. Et godt eksempel er den utbredte teorien om at mennesket bruker bare 10% av hjernekapasiteten sin. Dette er en utbredt sannhet blant mange uvitende mennesker og gjerne blant barn. Sannheten er vel at vi bruker nærmer 100%. Så hva har dette med tro på Gud/Jesus å gjøre? Selv om det til nå burde være åpenbart så ligger grunnlaget til troen på overnaturlige vesen i den informasjonen/erfaringer en person besitter. Når man blir pumpet full av denne informasjonen via autoritære personer som foreldre/prester/omgangskrets så blir resultatet deretter. Poenget med dette innlegget er altså å prøve å fortelle at troende mennesker er helt normale personer. De tror på en av verdens største myter, men faktum er at alle mennesker i en eller annen grad tror på lignende myter som de selv ser på som en sannhet(ala 10% av hjernen). Selv har jeg trodd på begge nevnte myter. Hva gjorde at du avviste "mytene"? Endret 14. juni 2010 av Jan-David Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå