Nedward Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Vi alle har hørt om at noe fælt kommer til å skje i 2012. Enten så kommer en planet til å kollidere, eller passere så nært jorden at de magnetiske polene kommer til å bytte plass. Livet slik vi kjenner det kommer til å opphøre (vi kommer ikke nødvendigvis til å dø). I lang tid har dette stort sett vært noe jeg har lest på nettet, og jeg har brydd meg fint lite om det. Men i den senere tiden har enkelte venner og kollegaer begynt å vrøvle om dette. Hva i all verden kan jeg si til dem for å få dem til å slutte å mase om dette?. Jeg mener at kantina ikke er et sted for religiøs forkynnelse, men jeg er litt redd for å havne på kant med enkelte for å rope noe slikt ut. Og har dermed forsøkt å holde meg så saklig som mulig, omstendighetene tatt i betraktning. Finnes det noen gode ting å si til noen som er ihugga leser av nyhetsspeilet som får dem til å virkelig tenke?. Å snakke om vitenskap resulterer bare i at det går fortere ut det ene øret enn det kommer inn, paradoksalt nok. Burde dette forresten ligge i en annen kategori?. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Spør de om det er greit at du noterer ned tid, sted og hvem som sier hva og at du kan ta frem notatet i 2013 og deretter latterliggjøre de naive nissene som tror på slikt svada Eventuelt kan du spørre de som tror på at verden går under i 2012 hva de har tenkt å gjøre med det. "Kommer du til å leve livet som om hver dag var din siste eller kommer du til å fortsette det samme triste 9-til-4-livet mens du sitter her og japper om hvordan alt kommer til å ta slutt om stadig færre måneder?". Da får de noe å tenke på Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Altså… hvis de er så mentalt simple at de i det hele tatt tror på det, la dem. Det blir som å prøve å overbevise en religiøs fanatiker. Umulig. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Jeg har forresten ikke noe i mot at enkelte velger å tro at "ting" kommer til å skje i 2012. Det jeg har et problem med, er at de skal forkynne det. Men jeg har forsåvidt innsett at det ikke er mulig å få dem til å slutte uten at jeg er nødt til å tråkke over noen grenser. Jeg satser på at jeg klarer å holde denne settningen for meg selv: "Kan du være så snill å forkynne religionen din et annet sted?". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå