Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan gjøre det slutt enklest mulig?

Gjest Feig!

Anbefalte innlegg

Gjest Feig!

Hei!

I det siste har det vært bare kranglig og surhet mellom meg og kjæresten. Har rett og slett etter dette mistet følelsene jeg hadde for hun, så har derfor tenkt og gjøre det slutt.

Problemet er at jeg er alt for feig!

Vet jeg burde gjøre det face to face, men klarer ikke.

Har vært ilag i litt over 1 mndt bare..

Trenger derfor litt tips og råd til og gjøre dette lettere for meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ikke ringe, siden du syns du er så feig? Bare ikke send melding, mail eller ta det over facebook. Det gjør alt verre :p

Si at du ikke syns forholdet funker og at dere burde det ende det nå. Si at hun er kjempe grei jente, men ikke den rette for deg. Ikke si " Det er ikke deg, det er meg", da dette ikke hjelper noe.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest Feig!

Hahah, feig ja, kødd nu ikje :p

Melding er uaktuelt, blir så alt for teit..

Har holdt det litt lavt i det siste i håp om at ho skal gjøre det.. Litt feigt å ser ikke ut til å funke..

Telefon blir åsså uaktuelt, tror jeg nok!

Lenke til kommentar

Dunk! <komme seg opp på stolen...></sette seg>

Mann deg opp. Ingen andre enn deg selv som kan klare det. Jeg anbefaler å slo opp på den vanlige måten. Du trenger jo faktisk ikke å bestemme deg 100 % før du går. Du kan jo møte henne, du trenger ikke slå opp med henne der og da. Si at du treffer henne på kjøpesenteret. Du kan velge mellom å ta det opp med henne når du føler for det, eller "feige ut" og vente til neste gang. Med "feige ut" er det ikke sarkastisk ment, men en påpekning om at du ikke har direkte hastverk. Skal ikke mobbe deg mer, for alt jeg vet kan det hende du er sjenert.. Alle er forskjellige :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Feig!

Hehe, takker for det ;)

Veldig sjenert, ja.. Har ikke vært i noe så seriøst tidligere, så har ikke mye erfaring heller.. Ser for meg to utveier hvis jeg gjør det på den vanlige måten;

1) Skriking og jeg står der og prøver og trøste men failer.

2) Hun blir sur og kjefter. Jeg prøver og si noe men failer.

Summa summarium, ser jeg for meg at det kommer til å gå til helvette uansett hvordan jeg ser på det. Og blir det sånn at jeg gjør det slutt, så bare "Snakkes" og stikker? Nei faen, får ta tia til hjelp og se hva som skjer :(

Lenke til kommentar

Det er altid kjipt å gjøre det slutt, men det beste er face to face. Virker som du er redd for reaksjonen hennes..hva ønsker du at skal skje? Hvis du er redd for å faile med trøsting så slapp av, det er ikke din jobb å trøste hun etter å ha gjort det slutt! Fint å være hyggelig å gi hun en klem, men prøv å være litt hard å gå etter klemmen, ikke bli igjen og trøst. Gjør det værre for både deg og hun!

Blir hun sur og kjefter, hev deg over det og gå.

Lenke til kommentar

Bare slutte svare på alle henvendelser. Email, sms og telefon. Dritt i hva hun spør om og føler. tenk bare på deg selv. Mitt råd. Men jeg er en drittsekk

Lenke til kommentar

Enig i at du er en drittsekk. Det må være det feigeste av det feige. Kan forsvares dersom exen har vært drittsekk, utro f.eks.

Men din måte gir ingen retrettmuligheter

Lenke til kommentar

Jeg har møtt en slik som deg,Truls.

Jeg hadde gått gjennom en stor katastrofe i mitt liv. Var fullstendig utslått. Måtte begynne med medisiner som jeg tidligere hadde bestemt aldri å bruke. Så begynte jeg å møte en mann som jeg etterhvert ble veldig glad i. Sluttet etterhvert med pillen da jeg forsto han ikke hadde tiltro til den (avvente meg selv uten legehjelp som ikke er å anbefale). Dette gjorde meg meget uballansert. Han hadde sine problemer som jeg forsøkte å hjelpe han med så godt som mulig, der han slapp meg til.

Han fikk nok av meg. Ville ikke forstå at jeg hadde problemer. Brydde seg ikke. Hadde nok med seg selv. Så bare kuttet han ut. Prøvde å kontakte han på de måter jeg kunne, men han svarte aldri. Lurer på om han noen gang forsto hva kan påførte meg av sorg og fortvilelse. Dette i tillegg til alt jeg hadde i ryggsekkeen haen fra før. Skulle ønske vi aldri fikk kontakt. Da hadde jeg nok vært ovenpå for lenge siden. Han var nok aldri glad i meg. Utnyttet min sårbarhet og bare stakk da jeg ble et problem. Mine følelser var ikke viktige.

Og du Truls er akkurat som han.

Lenke til kommentar

som en sa tidligere, om dere bare har vært sammen 1mnd og kranglet mye kommer det vel ikke som noe sjokk for hun?

Ja etter 1mnd skal det ikke vere sånn.

Men mann deg opp ja. Enten er hun enig og alt går veldig fint. Dere gjør det slutt og det slutter der, eller så er hun veldig forelska i deg og da må du bare vere klar for at det kan bli grining, hun er sint og masse spørsmål.

Men dette er bare noe alle må gå igjennom, og vist du er sikker på at det er det rette du gjør så er det bare noe du må gjøre. Du slår opp og gi dama den respekten hun fortjener. Gjør det face to face og ta de reaksjoenene som kommer mot deg.

Lenke til kommentar

Du er 18 år og har i vært i forhold i litt over en måned, og nå er du redd for å slå opp? For det første synes jeg godt du kunne gitt det en sjanse, det vil alltid være litt krangling i et forhold, ingen mennesker vil og mener akkurat det samme hele tiden. Gi og ta gutt. Èn måned er jo strengt tatt ganske kort tid.

Ellers, om du absolutt skal slå opp, så synes jeg hun fortjener at du gjør det på en skikkelig måte. Det krever virkelig ikke SÅ mye fra deg. Spør om du kan komme hjem til henne f.eks., si på melding at det er noe du vil snakke med henne om (eventuelt ikke, da det kan avsløre deg om hun er rask i hodet), og fortell det til henne face2face. Da kan det være dere har en "fin" samtale hvor dere blir enige om å være venner, kanskje hun til og med ikke kaster deg ut og lager en scene, og at dere fra det tidspunktet og utover gjør noe hos henne som venner.. Om dere blir venner "på papiret" gir du henne muligheten til å omgås deg i ettertid om hun ønsker, eller ikke.

Eventuelt blir hun lei seg/sint og kaster deg ut, noe som kan forventes. Det er derfor viktig at du drar til henne og ikke omvendt, for all del IKKE inviter henne hjem til deg for å slå opp.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Kan meddele at nå er det gjort :)

Ble face 2 face etter skolen... :)

Ho tok det tungt, så ble masse spørsmål og grining. Selv nå i ettertid på meldinger o.l.

Og ja, sikker på at det var det rette valget, da jeg ikke hadde følelser for hun lenger overhodet..

Takk for alle tips, råd og svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...