Latias Skrevet 9. april 2010 Rapporter Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Real Madrid VS BARCELONA Primera Division/La Liga 10-04-2010 Kl. 22:00 @ Santiago Bernabéu, Madrid Vises på: ---------------------------------------------------- Sjelden har så mye stått på spill foran et Clásico. Etter to sterke sesonger fra de to titanene, er det nesten dødt løp i kampen om ligagullet. Begge lag står med 77 poeng foran gigantoppgjøret. Selv om kampen i og for seg ikke er avgjørende på papiret, er det liten tvil om at vinneren har en stor fordel resten av sesongen. Vinneren vil også få en luke på tre poeng, og ser man på hvordan lagene har prestert den siste tiden, er tre poeng mye når det kommer til Real Madrid og Barcelona. Man kan derfor i praksis si at vinneren av kampen sannsynligvis også vil vinne La Liga. Dette blir det tolvte oppgjøret mellom gigantene dette årtusenet (Champions League i 2002 inkludert), og ser vi på statistikken de siste ti årene, har Real Madrid et knepent overtak på hjemmebane. Fasiten viser 5-3-3 til Madrid og 22-18 i målforskjell. Totalt de siste ti årene har Madrid et ørlite overtak med 8-8-7 totalt. Målforskjellen er 34-34. Det skal dog nevnes at Barcelona har tre strake seire mot Madrid. Sist gang lagene møttes i Madrid, vant Barca hele 2-6. Disse oppgjørene lever sitt eget liv, så det er vanskelig å spå et resultat. Skal man se på formtabellen, finner man to lag i meget solid form. Mitt tips er: 1-2 fordel Barca. REAL MADRID Hjemmelaget har skader på flere nøkkelspillere. Pepe skadet seg stygt mot Valencia og rekker knapt VM til sommeren, og både Kaka, Benzema og Lassana Diarra har vært ute en stund. Sistnevnte av både fysiske og tekniske årsaker. Når i tillegg Pepes erstatter, Garay, pådrar seg skade to kamper før El Clásico, vil dette med sikkerhet svekke det kollektive bak hos hovedstadsklubben. Real Madrid er med andre ord ikke 100 % rustet til kamp mot det som utvilsomt er verdens beste klubblag for tiden. Ramos og Xabi Alonso er forøvrig tilbake etter karantene mot Racing. Det store spørsmålet angående Madrids skader gjelder Kaka og Benzema. Det ventes at begge får litt spilletid mot Barcelona. Casillas Arbeloa - Albiol - Ramos - Marcelo Diarra - Alonso - Gago, Vaart Ronaldo - Higuaín BARCELONA Barcelona på sin side sliter også med en del skader. Iniesta har slitt litt med skader og form i år, men meldes klar til lørdagens oppgjør. Videre er Abidal på vei tilbake fra et lengre skadeopphold. Om Guardiola tar sjansen på franskmannen gjenstår å se. Ellers var Arsenal-kampen et rimelig greit bevis på at Barcelona ikke akkurat sliter om dagen, og i hvert fall ikke i storkamper. Xavi, Keita og Pique er alle tvilsomme til kampen, men burde greie å rekke den. Ibrahimovic er litt mer skadet, og det er ikke sikkert han blir å sees på banen. Valdes Alves - Pique - Puyol - Maxwell Iniesta - Busquets - Xavi Messi - Henry - Pedro http://www.youtube.com/watch?v=Ibszp3n50Vk&feature=related Endret 9. april 2010 av Latias Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 9. april 2010 Rapporter Del Skrevet 9. april 2010 Herlig Latias. Du skal virkelig ha skryt for alt intiativ du tar i form av kamptråder osv. Denne kampen må sees. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 9. april 2010 Rapporter Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Vanvittig bra kamptråd Latias, jeg er imponert! Vet igrunn ikke hvem jeg heier på. Unner Xabi et ligagull, men resten av Real liker jeg ikke. Barca har mange gode, sympatiske spillere, Xavi og Iniesta må man jo elske. Satser på U og en vanvittig spennende serieinnspurt Liker du ikke Real, siden du skriver det med "usynlig" hvit skrift? Endret 9. april 2010 av Bolaños Lenke til kommentar
Latias Skrevet 9. april 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. april 2010 Er nøytral jeg, men Real bruker jo hvite farger. Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 9. april 2010 Rapporter Del Skrevet 9. april 2010 " Valdes Alves - Pique - Puyol - Maxwell Iniesta - Iniesta - Xavi Messi - Henry - Pedro - Har Barca klonet Iniesta eller? Gleder meg til denne kampen. Ser vanligvis aldri spanske serien, men gjør alltid unntak for El Clásico. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 9. april 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. april 2010 - Har Barca klonet Iniesta eller? Ja, som om det ikke var nok med en av han. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 10. april 2010 Rapporter Del Skrevet 10. april 2010 Flott kamptråd. Tipper seier med ein margin på to mål til Barca Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. april 2010 Rapporter Del Skrevet 10. april 2010 Mistenker at de ikke kommer til å stille med Busquets, Iniesta OG Xavi. Busquets er intet anker, og for at Xavi/Iniesta/Busquets og backene skal få kunne ta på seg de offensive oppgavene de gjør, så tror jeg de kommer til å enten benke Busquets, evt. Iniesta eller Xavi om en av dem er skadet. Blir en spennende kamp. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 10. april 2010 Rapporter Del Skrevet 10. april 2010 Herlig Latias. Dine kamptråder er helt konge Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 10. april 2010 Rapporter Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Bra kamptråd Men hvor har du fått lagoppstillinga til Real Madrid fra? Vi spiller ikke 4-4-2 Tror og håper ikke at Granero starter. Gago har vært nokså god de to siste kampene så vil heller se at han danner en trio med Xabi og Lass/VDV/Guti på midten. Marca melder denne oppstillinga til Los Blancos: Casillas Ramos-Albiol-Garay-Arbeloa Gago-Alonso Ronaldo-VdV-Marcelo Higuain Håper selv på noe lignende. Lass er rusten, så det er nok lurt at han starter på benken. Benzema og Guti kan komme inn som joker og bokseåpner. Higuain, Ronaldo og Messi putter minst et mål hver. Endret 10. april 2010 av ΣΙΝΔΡΕ Lenke til kommentar
Latias Skrevet 10. april 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. april 2010 Brukte preview-sida til goal.com. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 10. april 2010 Rapporter Del Skrevet 10. april 2010 Fin tråd. Gleder meg. HEIA BARCA! Lenke til kommentar
korehoret Skrevet 10. april 2010 Rapporter Del Skrevet 10. april 2010 Kva trur du stillinga blir og kven trur du scorer? Eg tipper 3-2 til Barcelona. Mål Barcelona: Messi 1 , Bojan 2. Mål Real Madrid: Ronaldo 1, Higuain 1 Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 10. april 2010 Rapporter Del Skrevet 10. april 2010 Ronaldo på et frispark fra 25 meter 33 minutter ut i første omgang. Så hattrick fra Messi 54.-69. min. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 10. april 2010 Rapporter Del Skrevet 10. april 2010 3-3 Ronaldo og Messi gjør hattrick. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 10. april 2010 Rapporter Del Skrevet 10. april 2010 Ingen av de spanske avisene skriver at Iniesta eller Henry skal starte. Startelleveren deres skal bestå av Valdés; Puyol, Piqué, Milito, Maxwell; Busquets, Keita; Dani Alves, Xavi, Pedro; Messi. Da må jeg bare si at jeg frykter laget en del mindre. Lenke til kommentar
korehoret Skrevet 10. april 2010 Rapporter Del Skrevet 10. april 2010 (endret) delete Endret 11. april 2010 av korehoret Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 10. april 2010 Rapporter Del Skrevet 10. april 2010 Måtte lørdagen starte godt med en totalknusing av Barcelona. Gud, som jeg hater det kjærringlaget. Forrykende arbeid, Latias. Årets forumbruker (i positiv forstand) Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 10. april 2010 Rapporter Del Skrevet 10. april 2010 Ikke mange minuttene igjen nå Streamen er klar så nå skal det jeg bare ned for å finne drikke. Har egentlig en følelse som forteller meg at jeg blir veldig skuffa i kveld... Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 10. april 2010 Rapporter Del Skrevet 10. april 2010 Greit nok at Real er hvite, men må du ha hvit skrift hver gang du skriver Real her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå