inaktiv000 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Det sies at akkurat 68 HK-utgaven er eldgammel teknologi som bør unngås (f. eks. her). Hva er galt med motoren, og bør dette vektlegges ved bruktbilkjøp? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Jeg har selv hatt en bil med 75 hk og omtrent samme egenvekt, og det var ikke noe som fristet til gjentagelse. Det mest positive med det var at jeg virkelig lærte meg å unytte girene. Angående den aktuelle motoren har jeg hørt det samme som sto skrevet i artikkelen et par ganger, men noe mer kunnskap enn det om den har jeg ikke. Endret 9. april 2010 av Atald Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Jeg lengter mer etter friheten med bil enn akselerasjonen Lenke til kommentar
Atald Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Det var det jeg tenkte da jeg kjøpte den også, men det ble likevel et irritasjonsmoment. Det blir antagelig en helt annen sak om man holder til i en by enn på landet med bakkete landeveier og motorvei som mest brukte veier. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Bare du er klar over at du får en bil med gammeldags motor og får bilen billig får du selv vurdere om det er noe å gå for. Jeg har ikke kjørt den modellen, men har selv en Roomster som har mye felles med Fabia. Min har en tresylindret TSI på 80 hk, og det holder akkurat. Med sånne motorer blir det til at man tar livet med ro. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Bare du er klar over at du får en bil med gammeldags motor og får bilen billig får du selv vurdere om det er noe å gå for. Jeg har ikke kjørt den modellen, men har selv en Roomster som har mye felles med Fabia. Min har en tresylindret TSI på 80 hk, og det holder akkurat. Med sånne motorer blir det til at man tar livet med ro. Finnes ikke på TSI på 80 hk... TDI derimot Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) 68hk'ern har støtstenger, og toppakningen har en tendens til å ryke. det fine er att det er veldig enkelt å greit å bytte toppakning på disse. mye er gjort på et par timer. så det er toppakningen som er den stor svakheten på disse. Endret 10. april 2010 av Ovechk1n Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Bare du er klar over at du får en bil med gammeldags motor og får bilen billig får du selv vurdere om det er noe å gå for. Jeg har ikke kjørt den modellen, men har selv en Roomster som har mye felles med Fabia. Min har en tresylindret TSI på 80 hk, og det holder akkurat. Med sånne motorer blir det til at man tar livet med ro. Finnes ikke på TSI på 80 hk... TDI derimot Det var nok en skrivefeil fra meg der ja. Det er selvfølgelig en TDI jeg har. Men min neste Skoda blir en TSI... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Bare du er klar over at du får en bil med gammeldags motor og får bilen billig får du selv vurdere om det er noe å gå for. Jeg har ikke kjørt den modellen, men har selv en Roomster som har mye felles med Fabia. Min har en tresylindret TSI på 80 hk, og det holder akkurat. Med sånne motorer blir det til at man tar livet med ro. Finnes ikke på TSI på 80 hk... TDI derimot Det var nok en skrivefeil fra meg der ja. Det er selvfølgelig en TDI jeg har. Men min neste Skoda blir en TSI... TSI er herlige motorer. Kjørte en 1.4 med 140hk, var grei futt i den egentlig. Utrolig trivelig motor, og ikke minst lyd (fravær av). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå