Gå til innhold

Fixed size på ALLE tabs

Anbefalte innlegg

Heisann

Er en aktiv bruker av windows 7 og jeg har enda ikke fått til å få fixed size på navne tabben. Legger ved et bilde for å vise hva jeg beskriver, dette gjelder altså i Windows explorer med visningsmodusen details.

Capture.png?t=1270829541

Som dere ser er navne fanen for liten til å vise hele navnet noe som er ufattelig irriterende. Det er selvfølgelig ikke verre enn å bare dra den ut, også viser den hele filnavnet. Det irriterende derimot er at dette ikke gjelder for subfolders, så jeg må gjøre dette i hver folder, og for hver nye folder jeg legger til.

Det jeg ønsker er altså å sette en fixed size for navne fanen i alle mapper som eksisterer på hdd'en min på hele os'et.

Finnes det kanskje et program? Hadde vært perfekt viss det fantes et program som gjorde at navne fanen ble programert til å fylle ut alt det døde området (se bildet, halvparten av skjermstørrelsen min er ikke brukt en gang på høyresiden.)

Det går an å høyreklikke på fanen, trykke more, velge navn også sette en fixed size oppgitt i pixler. Men igjen, så gjelder dette kun for den valgte mappen, og ikke subfolders. Irriterende!

Har lest litt rundt på nettet, virker som noen andre også har klagd på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er kjempe enkelt, se på de tre bildene under så er jobben gjort:

Høyreklikk oppe på Navn, så velger du enten Tilpass kolonne om det kun er navn kolonnen du vil skal være slik, eller tilpass alle kolonner om du vil ha det slik.

Det passer da på at hele navnet alltid vises

disk0001a.jpg

disk0001b.jpg

disk0001c.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...