FrankBjarne Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Prosjekt: Orange Box Da er kommentartråden for mitt projekt oppe. Håper på at mange vil følge med. Tips og ideer mottas med store åpne armer. Projektråden er her Endret 5. august 2010 av Refsa Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Update #1 er klar Har nå fått lagt ut tegningene jeg har ordna på Sketchup. Endret 9. april 2010 av Refsa Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Fett prosjekt Ikke overdriv den oransje fargen. Jeg ville anbefale å bruke mindre, da blir kontrastene større. Rødt og oransje er tøffest hvis det brukes sammen med svart, men da svart være den dominerende fargen. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Husk og bruke kommentartråden Slenger inn reply der når du endre location på innlegg Ups, sorry, så ikke det... Fett prosjekt Ikke overdriv den oransje fargen. Jeg ville anbefale å bruke mindre, da blir kontrastene større. Rødt og oransje er tøffest hvis det brukes sammen med svart, men da svart være den dominerende fargen. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Det er helt ok. Takk for svar... Jeg er forsåvidt enig i det. Driver og prøver litt forskjellig nå og har kommet opp med enda et forslag. Skal poste det snart. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Nå ble jeg innspirert til go mekke meg ett kabinett selv Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Jeg har sitti og sulta lenge på casemod og nå måtte jeg bare dra i gang en Også har jeg kommet med nytt forslag til farging. Ta en kikk innom tråden. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Det så MYE bedre ut. Hvis du skal ta an heilt ut, så har jeg noen ideer jeg har tenkt på hvis jeg skulle mekka på mitt eget kabinett (har ikke stasjonær, bare bærbar... men hvis jeg hadde hatt:) ) - Pleksiglass foran. Altså under slotsene for optiske enheter... Mulig det ikke lar seg gjøre med tanke på lufting og plassering av andre ting etc. - I stedet for ei rute, å heller ha hele siden(e) av pleksiglass. Dette senker fjortiss- faktoren hundre hakk. - Hvis mulig: mekke til slik at den vifte- greia på toppen kommer inn i kabinettet, omtrent som de optiske enhetene. - Endre lyset på på- knappen til oransje Har aldri mekka noe på et kabinett, så noe av det jeg sier er sikkert bare vrøvel og vås. Men ideer, gode som dårlige, er vel velkomne? Endret 9. april 2010 av FlinkeFreddy Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Jeg tar i mot alle ideer. Jeg kan plassere plexi der siden det ikke befinner seg noe annet bak enn tomme 5,25 slots. Er litt usikker på om jeg får det til og bli rett siden det er litt kinkig og komme til. Har tenkt og flytte på knappen og ideen med oransje lys i den må jeg si hørtes bra ut. Ellers må jeg se hva jeg har penger til. Liker ideene dine og vil gjerne har flere innspill. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Liker godt sånne prosjekter, er litt skapnerd selv Kom på en ide til, men er kanskje vanskelig å gjennomføre: hvis du skal ha pleksiglass på siden, kan du skjære ut to rektangler der du ser luftingen er på den nåværende veggen. Sett inn netting tilsvarende denne. Fordrer at du har ramme til disse. De kan du spraye med oransje og/eller svart. I hodet mitt var dette en veldig god ide, men forklaringen var sikkert for dårlig til at du er enig... Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Netting under plexiglasset? Kan ikke se for meg at det hadde blitt noe pent Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Skjønte ikke hva du mente med under. Her er en lekker skisse over det jeg mener: Det lyseblå feltet er plexiglass Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Først: Vakker tegning . Men har en liten følelse av at det blir litt løst. Litt for lett og bikke på vist du skjønner. Slik her du mente: Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Det blir for mye imo Kom på en ting, som kanskje kunne blitt kult. Lagd små trekanter, i mange firkanter rundt om på siden med ett lite mellomrom mellom hver trekant. Orker ikke å lage noe bilde, men kan gjøre fint. Ble ihvertfall fint i hodet mitt Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Ja sånn på din tegning. Dritbra bilde (ikke like bra som min da), hvilket program har du brukt? Ser at det kan bli litt mye. Derfor du kunne spraye nettingen svart, så det "blir litt mindre". Men var bare et forslag.. Når begynner stylingen ? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Sketchup er programmet jeg bruker. Lett og lære, nesten som paint. @Skrujernet: Hadde vært kult med figurer, men kanskje litt over min standard enda. Er ikke sånn super pro liksom @Freddy: Ja, det ble litt voldsomt. Jeg er ikke helt sikker på når jeg får startet med styling. Har tenkt og bestille viftestyring og litt diverse i morra. En tur for og finne spraylakk blir også i morra (håper jeg finner). Tenkte det var kjekt og ha det meste klart før jeg begynte og gjøre for mye. Jeg har til uvane og hoppe over ting eller glemme ting i farta. Fant på et midlertidig navn også: Orange Box, lite orginalt, men følte det passa. Endret 9. april 2010 av Refsa Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Har du tenkt å blekke på lakk uten å gjøre noe først ?Jeg anbefaler å pusse med finkornet sandpapir. Det er noe du burde kjøpe... Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Har du tenkt å blekke på lakk uten å gjøre noe først ?Jeg anbefaler å pusse med finkornet sandpapir. Det er noe du burde kjøpe... Ja, jeg må pusse ned først. glemt og nevne. Er ruglete overflate så da blir det vanskelig og få det jevnt, pluss at det er ganske glatt flate. Takk for påminnelse Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Mine innlegg. Ser ut som et tøft prosjekt, gleder meg til moddingen begynner. Bare husk og gjør så mye forarbeid og planlegg godt før du begynner med slakting av case, da får du best resultat. Endret 10. april 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå