Step_up Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 (endret) En straffe som Espen Hoff oppsøker som i en jevnspilt kamp mest sannsynlig vippet det til fordel for Start (uvisst hvor mange poeng vi kunne tatt hvis ikke) og i siste kamp mot Godset så ble vi snytt for straffe(så ikke den så tydelig, men har lest litt rundt på nettet og der så de den.) Ballen var visstnok i bevegelse når Godset tok frisparket i forkant av 1-1. Muligens en treer som forsvant når vi ikke fikk straffen, men vil ikke konkludere... Endret 22. august 2010 av Step_up Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Er du fortsatt ikke over den åpenbare straffen til Start? Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Fra mitt ståsted må man være anti-Brann for å synes at den var åpenbar. Se hvordan venstre benet beveger seg. Han oppsøker Opdal er mitt syn på saken og det står jeg fast på. Har du ikke nye argumenter så kommer vi til å forbli uenige her! Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 Huff i dag igjen Huseklepp skal ha ett soleklart frispark i forkant av corneren som førte til mål for Enga. umulig å si hvordan det da hadde gått videre, men hadde nok fremdeles vært åpent. og forrige helg fikk RBK en straffe de aldri skulle hatt. usikkert hvor seieren kunne havnet hvis ikke. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Dommeren var ikke spesielt dårlig hverken i dag eller forrige kamp. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Dommeravgjørelsene i dag var elendige, men det var mer linjedommerens feil. Uansett ikke noe å syte over, det rammet begge lag like mye. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Dommeren i går var generelt dårlig - spesielt linjedommeren.. Straffen mot RBK hadde aldri vært straffe om det hadde skjedd på motsatt side av banen - ikke hadde jeg ropt etter straffe heller. Det var noe annet for noen år siden når vi lå høyt på tabellen og spilte mot Lillestrøm. Tror det var Kippe som var ute med hånden og stoppet et innlegg (ubevisst, men armen var 90 grader ut fra kroppen, og ballen traff hånden). Samtidig skulle vi hatt en og annen straffe mot oss i år når Opdal leker bryting med motstandernes spillere som markerer han. Jeg kan ikke skjønne at keeper skal ha lov til å kaste spillere bort, mens utespillere blir avblåst om dem hopper rett opp for å heade ballen når keeper er i duell.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg tror nok brannsupportere må innse at det er mer enn bare et par dommeravgjørelser som fører til at laget ligger i nedrykksstriden. Å sutre over dommeravgjørelser faller på sin egen urimelighet, da alle lag opplever å bli feil avblåst for offside, få en feilaktig idømt straffe mot seg, at motstanderen scorer med spillere i offside osv. Over en hel sesong så jevner det seg ut. Årsaken til at Brann ligger der det gjør er at de rett og slett ikke har spilt godt nok denne sesongen. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Sier meg enig der, det blir for lett å skylde på dommeravgjørelser. Slik er det å være supporter for enkelte, i hver bidige kamp er dommeren og flaksen MOT sitt eget lag. Litt spesielt da, at fansen til det andre laget mener det samme, noe må være galt her. Tipper at Step_up føler at Brann alltid har fått dommeravgjørelser mer imot enn for seg. Er heller ikke med på at det jevner seg ut dog. Man ser jo stor forskjell på f.eks hvor mange straffer et lag har fått i løpet av en sesong, selv om det ikke trenger å bety noe. Det er bare en convenient måte å si at dommerfeil kan skje begge veier på. Likevel tror jeg ikke dommere bevisst dømmer for noen lag og mot noen andre, det blir for dumt. Alt i alt så fortjener Brann å ligge der de ligger. Nå synes jeg Brann ga mer enn nok kamp igår og hadde fortjent en uavgjort, men sånn er det noen ganger. Finnes sikkert tilfeller tidligere hvor Brann har vært heldige med et resultat, uten at jeg kan si det sikkert. Endret 27. september 2010 av Maefteda Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Er veldig uenig med deg at Brann fortjener å ligge der de ligger etter Nilsens terrorisering. disse poengene hadde vært rettskafne mtp at Nilsen har vært 7/8 plasser eller mer i handicap... Dommeravgjørelsene i dag var elendige, men det var mer linjedommerens feil. Uansett ikke noe å syte over, det rammet begge lag like mye. neppe hvis man tenker på at det ene laget fikk ett mål som følge av det. Huseklepp skulle hatt ett soleklart frispark i forkant! Årsaken til at Brann ligger der det gjør er at de rett og slett ikke har spilt godt nok denne sesongen. hvis du skriver første halvdel av sesongen er jeg delvis enig med deg. synes dog ikke det er rett at posisjonen vår skal komme som ett resultat av en treners prestasjoner, hvilket det dessverre har gjort mtp den katastrofale første halvdelen vår... Endret 27. september 2010 av Step_up Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Alle blir snytt for frispark her og der. Kan jo si at Rosenborg sikkert hadde vunnet mot Follo om de hadde fått det frisparket tidlig i kampen der, for da hadde alt blitt anderledes. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Herregud. Mener du det som skjer ved rundt 32 sekunder i denne videoen? Om det er et frispark, er det et billig et sådan, Huseklepp hadde allerede mistet ballen og det er liten kontakt om noe i etterkant med Freddy. Så, etter mye spill framover, et skudd, en pasning ut på kant og enda litt mer klabb og babb får vi corner, som blir klarert, før vi scorer på et nytt skudd... Uansett om det hadde vært et klart frispark i forkant hadde det ikke vært noe å klage på i forhold til målet som kommer i etterkant. Hadde dere scoret på overtid, kunne jeg ha klaget over situasjonen der Berre ble hektet og skulle hatt frispark 10 minutter tidligere da? Makan. Slike ting skjer, man blir snytt for frispark i løpet av en kamp. Man kan jo ikke klage på at et mål kommer 4-5 minutter etter et frispark, det blir for dumt. Feilavgjørelser skjer, og hvis et lag slipper inn uten at det er en direkte konsekvens av avgjørelsen har man ikke noe å klage over. Endret 28. september 2010 av Maefteda Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Årsaken til at Brann ligger der det gjør er at de rett og slett ikke har spilt godt nok denne sesongen. hvis du skriver første halvdel av sesongen er jeg delvis enig med deg. synes dog ikke det er rett at posisjonen vår skal komme som ett resultat av en treners prestasjoner, hvilket det dessverre har gjort mtp den katastrofale første halvdelen vår... Det er nå en gang slik at treneren også er en del av laget. Når treneren suger balle og gjør feil vurderinger så påvirker det resultatene til laget. Vi kan jo si det samme om Rosenborg og Nils Arnes feilvurderinger mot FCK og nå sist mot Follo. Det er dessuten alt for enkelt å skylde på treneren, det er det kollektive som svikter. Det har vært tilfelle for Brann hele denne sesongen og for Rosenborg de siste månedene. Spillerne loffer rundt som om de spilte lilleputtfotball, det funker ikke mot lag ute i Europa og heller ikke mot et bunnlag fra en lavere divisjon. Det finnes INGEN unnskyldning. Det blir for dumt å skylde på dommeren og feil avgjørelser for at Rosenborg tapte mot Follo. Rosenborg spilte dritt dårlig, de tok ikke oppgaven på alvor og dummet seg rett og slett ut, mot et lag de burde feie av banen. All ære til Follo som spilte en god kamp og utnyttet Rosenborgspillernes slappe holdning. 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 På motsatt side er det lett å skylde på dommeren i kampen mellom Brann og Rbk. Uten straffesparket ville ikke RBK ha vunnet. Rosenborg var klart best, men når man ikke klarer å score uten hjelp av dommeren.... At avgjørelser går begge veier, og at man til slutt står igjen med det beste laget på toppen av tabellen er jeg usikker på. Der Rosenborg får billige straffer, sitter Vålerengen og Aalesund igjen med fint lite av slike gaver fra folket i sort. Rosenborg har vel fått 6-7 straffer? Brann har 2, om jeg ikke husker feil. Og det var nettopp en nyhetssak om at Vif og Aalesund bare hadde fått 1 straffe - og de hadde selvsagt en haug med avgjørelser som burde vært straffe... Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Vålerenga har også klart flest målsjanser, som burde gi flere straffesituasjoner. Blir likevel feil å skylde på det, man vet aldri hva som ville skjedd dersom ting hadde gått annerledes i fortiden. Kanskje RBK hadde slått Godset dersom Vålerenga hadde fått straffespark som hadde ført til flere poeng tidligere i sesongen? Man vet aldri. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 For Brann sin del er det litt OT, men for fotballen sin del så er en mest mulig rettferdig dømming målet. At det gjøres mange feil er et elendig argument. Jeg tror heller ikke at gutter på 16 eller noen i 1. divisjon blir sur om det innføres videodømming i øverste divisjon. Sepp Blatter er en nepe, og måtte hans arvtager la teknologien hjelpe de stakkars folka i sort til å ta korrekte avgjørelser.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 På motsatt side er det lett å skylde på dommeren i kampen mellom Brann og Rbk. Uten straffesparket ville ikke RBK ha vunnet. Rosenborg var klart best, men når man ikke klarer å score uten hjelp av dommeren.... Hvilken straffe er det du snakker om? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Den Rosenborg fikk mot Brann der hånda til Kalvenes forsvant ut fra kroppen og han tok den med henda. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Skulder - overarm - underarm - hånd. Denne ballen traff i regionen overarm-skulder og bryst. Armen henger ned langs kroppen, og ballen søker arm. Dessverre har noen fått det for seg at arm skal være i "naturlig stilling" for at det ikke skal blåses - og "naturlig stilling" på armen finnes visst ikke for fotballspillere lenger. Kast på dem tvangstrøyer, så slipper vi å lure på om det eksisterer en "naturlig stilling" for armen på en fotballbane. Endret 28. september 2010 av Sovehest Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Synes ballen traff lengre ned jeg da. Hadde han hatt armen helt inntil kroppen hadde ikke linjemannen vinket. Grunnen til at han vinker er at Kalvenes tar armen ut fra kroppen. Det er ikke mye, men det er nok til at linjemannen reagerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå