Ballestikk Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Hei, har m 146 lappen rundt hjørnet (Moped) og skal kjøpe meg hjelm og lurte derfor på hvilke norkse godkjenninger hjelmen må bestå. Har sett på noen tøffe offroad hjlmer fra Biltema. De er godkjent for ECE 22:05, googla litt og der står det " ECE 22.05 Motorcycle Helmet Standard" Så jeg regner med at dette funker på moped. Får dere begynner å mene at Biltema er noe "dritt" så har jeg et spørsmål. Hvis hjelmen er godkjent har det noe å si da? På forhånd tusen takk! Mvh Heman Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Nå veit jeg ikke om dette er relevant for moped da jeg aldri har kjørt noe under 1000cc, men en god hjelm som f.eks Arai er sinnsykt mye mer behagelig å bruke enn en billig dritthjelm. Jeg tenker da spesielt på stabilitet, støynivå, temperatur og komfort. Det beste hadde selvfølgelig vært om man kunne prøvekjørt en hjelm før man kjøper den men det er vel ikke vanlig praksis. Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Enkleste er vel å ringe til en mc-butikk å høre med de, men vis du førts kjøper hos en seriøs mc-butikk så er de jo godkjente hjelmer, vet ikke med biltema sine. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Ok, takk for svar, men hvsi jeg spør så burde de nok kunne svare. Kan skjekke litt rundt om kring. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 (endret) I følge Wright traffikskole fredrikstad. Så holde det om det er sydd fast et E godkjenning merke i hjelmen. Og det er det på biltemas hjelmer. Jeg har kjøpt denne hjelmen offroad hjel artnr: 82-586.I XS, syntes passformen var veldig bra. Endret 15. april 2010 av Ballestikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå