PTRN Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Jeg har for tiden vært en del i utlandet, og innser at valutakursene jeg får ikke er spesielt gunstige. Hvilket kredittkortselskap kan gi meg den gunstigste kursen? Per nå har jeg et Statoil MasterCard. Edit, 10.04.10 18:14: Et eksempel på uttak; Den 9. mars, uttak på 405 USD, belastet min konto er 2.434,59. Dette gir en kurs på 6.0113. Kursen fra DnB NOR den aktuelle dagen var på 5.9119, altså en forkjell på 9.94 øre. Prosentvis forskjell er på ~1.68%. Jeg har selvfølgelig glemt å tenke på eventuelle gebyrer her, så et kredittkortselskap med lave gebyrer ved uttak i utland kan være like godt. Endret 10. april 2010 av PTRN Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Hvis du oppgir hvilken kurs du fikk ved bruk (samt dato og bruksvaluta) kan vi lettere kunne svare deg. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Hvis du oppgir hvilken kurs du fikk ved bruk (samt dato og bruksvaluta) kan vi lettere kunne svare deg. Godt poeng, Per, takk. Har nå oppdatert første post. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 De fleste har et valutapåslag på 1,50-1,75%. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 De fleste har et valutapåslag på 1,50-1,75%. Er det ingen som skiller seg ut og har bedre enn dette? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Det er Visa/MasterCard etc. som beregner dette valutapåslaget, så jeg tror ikke du slipper unna det. Med noen kort får du i tillegg et gebyr på 30-40 kroner og renter fra første dag, men det finnes sikkert som ikke tar det gebyret. Bl.a. Gebyrfri.no som ikke tar noe ekstra gebyr, men rentene løper fra uttaksdato. Jeg tar ikke ut penger med kredittkort i utlandet, men bruker Visa debetkort hvor de ikke tar annet enn valutapåslaget. Bruker Skandiabanken til uttak i utlandet. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Alle har sine betydelige nedsider, altså. Ikke overraskende, igrunn. Takk for alle svar :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå