jrz Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 jeg har omtrent 7000 bildefiler med navn noe[1].jpg Hvordan kan jeg enkelt fjerne alle [1]'ene ? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 må det være php? hvis ikke så er hvilket som helst mulit-renametool å anbefalle, Total Commander har en slik funksjon dersom du har den. hvis du må bruke php så er det vel bare å lage seg en funksjon som bytter sletter delstrengen '[1]'. så er det bare å kjøre den i en loop Lenke til kommentar
Dan-Ove Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 jeg vet ikke hvordan man gjør det, men jeg har lest at image magick kan gjøre sånne ting... Hvis du googler litt på det kan det jo hende du kommer i mål... Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 <?php $handle = opendir('dir/der/bildene/ligger/); while($folder = readdir($handle)) { if(eregi('[1].jpg', $folder)) { $newname = eregi_replace('[1]', '', $folder); rename($folder, $newname); } } ?> Har ikke testa dette... Bare noe jeg smalt sammen når jeg leste posten Lenke til kommentar
magikern Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 i dos tror jeg du kan bruke: rename ???[1].jpg ???.jpg men der er jeg veldig usikker i linux blir det vel noe sånt som: mv *[1].jpg *.jpg mulig at du må bruke litt perl for å legge det i en loop som leser alle filene i katalogen, men prøv deg litt fram du... Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Wildcard i Dos er så vidt jeg vet * Godt mulig jeg tar feil, da. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Du kan ikke move til wildcard i dos. Iallfall slik jeg husker. Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Er da ikke move det er snakk om... :-? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Du kan ikke move til wildcard i dos. Iallfall slik jeg husker. ingen som har snakket om move her, les oppover i posten en gang til du. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Wildcard i Dos er så vidt jeg vet * Godt mulig jeg tar feil, da. ? er vel for ett tegn, mens * kan være 0 eller flere, me thinks. Lenke til kommentar
runeb Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Wildcard i Dos er så vidt jeg vet * Godt mulig jeg tar feil, da. ? er vel for ett tegn, mens * kan være 0 eller flere, me thinks. Det stemmer. Lenke til kommentar
datachild.com Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg har en løsning på problemet, men gidder ikke komme med den, his du ikke leser den. send en mail for å få vite hvordan.([email protected]) Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg har en løsning på problemet, men gidder ikke komme med den, his du ikke leser den. send en mail for å få vite hvordan.([email protected]) Du har misforstått vitsen med å ha et forum...her skal alle komme med tips slik at alle får muligheten til å lære...hjelper lite hvis du ber han om å kontakte deg personlig, ingen får da muligheten til å evt. prøve ut din metode! Lenke til kommentar
PT Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Hvis du bruker XP er det bare å merke alle filene og trykke F2. Da får du mulighet til å endre navnet på den første filen, og de andre filene blir hetende filnavn(1).filendelse, filnavn(2).filendelse, osv (tror jeg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå