Gå til innhold

Kjøpe ny bærbar - max 9500 kr :)

Anbefalte innlegg

For litt sida var jeg på nippet til å kjøpe en sånn her en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574472

men rett før jeg skulle kjøpe tikka det uventa inn spenn, som nå gjør at budsjettet mitt ligger på 9500 kr.

Kan noen da være så snill å finne en PC som egner seg for det jeg skal styre med? :) Ha i tankene at jeg kommer til å holde på den nye PC'en en gooooood stund framover da jeg allerede har brukt den gamle snegla her i snart 5 eller 6 år;)

- som tidligere skal det være en allround bærbar (jeg er student), men den skal dra WoW like lett som Drogba legger seg ned og syter.

Hva den må ha:

Skjerm 15-17 tommer

raskt og effektivt grafikkort så langt det lar seg gjøre

enten i5 eller i7 dualcore (helst en rask prosessor, så langt det lar seg gjøre)

HDMI-tilgang

3 eller flere USB porter

WLAN

Windows 7, 64 bit

Hva som hadde vært kult å ha:

Quadcore (egentlig har jeg lite peil på prosessorer, men tommelfingerregel er vel at jo høyere tall, jo bedre er det)

Firewire

Blåtann er kjekt å ha

Stor plass på harddisken, men dette er absolutt ikke noe must.

Er jeg for kresen på PC med tanke på budsjettet mitt, eller lar det seg gjøre å finne en PC innen dette sjiktet?:)

Min gamle PC er en Cinet CSB945PM-PRI, intel T2300 dualcore 1,66 GHz med 2gig sugne ram, så uansett vil så og si alt være en oppgradering :D

- klikknes :D

Endret av klikknes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å se i noen av de andre trådene her. De aller fleste dreier seg om samme krav/specs og prisnivå som ditt. Bare husk at vil du ha det beste kjøpet akkurat nå, så kan det hende du må vente litt - maskinene er som regel veldig nye, og pågangen er stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...