Gå til innhold

Dårlig kundeservice hos telenor!

Anbefalte innlegg

Det finnes en lov som sier at hvis advokater 1 gang har vært hyret av Telenor kan de ikke bli hyret av noen andre innen telekommuikasjon i Norgen. Sånn er det for alle industrier. Kan ikke "gå over til motstanderen".

Siden Telenor har så mye kapital i ryggen har de utnyttet seg av den loven. De har hyret alle advokater som har speialiert seg innen telekom. og dermed mister de andre minde selskapene et stort fortrinn i ymse rettsaker mot Telenor siden de ikke får tak i skikkelige advokater.

Nei det var det verste jeg har hørt, og stemmer over hode ikke. Alle kan gå over til motstanderen og det gjøres hver dag, menesker blir headhuntet til andre bedrifter fordi firmaet satser på at deres erfaring skal kunne gi de et fortrinn, dette skjer i foretningslivet, sport, kultur over allt i dagens samfunn

Tror ellers det finnes mange mange gode advokater der ute som er mer en villig til å sparke Telenor i asle og som vil se på det som en stor fornærmelse å bli kaldt "ikke god nok til å stå mot Telenor"

Det har ingenting med gode eller dårlige advokater å gjøre, heller at de ikke har en sterk nok sak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ingenting som nekter noen andre å sette i gang med med nye prosjekter og tjenester, problemet er at det ikke er noen som er villig til å ta de samme riskene som telenor har måttet ta, og samtidig bli kritisert for allt de gjør

Hvilke risikoer har Telenor måtte ta?

Overtale Ola Nordmann at de må gå over fra analog til ISDN fordi det er "fremtiden? :lol:

Lenke til kommentar

Det er jo ingenting som nekter noen andre å sette i gang med med nye prosjekter og tjenester, problemet er at det ikke er noen som er villig til å ta de samme riskene som telenor har måttet ta, og samtidig bli kritisert for allt de gjør

Overtale Ola Nordmann at de må gå over fra analog til ISDN fordi det er "fremtiden? :lol:

He he, helt enig det er til å le av, men det er faktisk en av de mest vellykkede salgskampanjene til telenor, de solgte dyre ISDN løsninger i bøtter og spann.

Og jeg tror de ler hele veien til banken

Lenke til kommentar

Alle nye prosjekter (gode eller dårlige) er et risikoprosjekt, jeg regner med at de som sitter på telenor ikke bare sitter der å vedlikeholder gammelteknologi og utstyr.

Telenor er alltid førs ute og det er det som er risikoen, alle de andre som kommer etter bare kaster seg på de lønnsomme prosjektene

Nei, jeg tror nok de er ganske nærvøse for at UMTS prosjektet, mobilt internet prosjektet, Icanal, TV proskjekter, spill på TV osv. osv skal gå i vasken ( noe det sansynligvis gjør) for da blir det ennå mindre i kassa og ennå noen tusen ansatte er nødt til å gå.

Lenke til kommentar
Ja ikke sant. De kjører reklame på TV for isdn når adsl er tilgjengelig. En servicerettet bedrift gjør ikke sånt.

De som jobber i Fasttelefoni ISDN avdelingen i telenor ser nok ganske alvorlig på dette og prøver sikkert ikke å lure folk, de prøver bare å få butikke til å gå i pluss.

Selv går jeg ut å kjøper en PC me 2 gHz men jeg vet det finnes teknologi der ute til å gi meg en pc på 10 eller 100 gHz men uansett kjøper jeg den, selv om jeg vet at produsentene gjør dette for at vi skjal kjøpe en ny prosessor 20 ganger før vi når 100 gHz.

Det samme med mobiltelefoner, det finnes telefoner som er 10 ganger mer avansert en t610 som kunne vært på markedet, men uansett blir vi "lurt" til å kjøpe en mobil som er mye dårligere en det vi egentlig kunne fått.

Lenke til kommentar
Telenor hadde jo monopol og var vel bare statseid(?) når de startet opp så ser ikke helt risikoen.

Det stemmer de var statseid og fikk penger til å utvikle telefonien i norge, og vi skal nok være glad for det eller hadde vi vel alle sittet her med analoge modemer og NMT telefoner ennå, for politikerne er ikke akkurat de kjappeste i disse dager og forstår vel ikke ut eller inn på en PC.

Men i dag så sliter telenor skikkelig og alle prosjekter som blir satt i gang i dag er en risiko for tap for Telenor og når de går i tap så er det de ansatte og vi som er ute etter ny teknologi som taper på det.

Lenke til kommentar
.

Det samme med mobiltelefoner, det finnes telefoner som er 10 ganger mer avansert en t610 som kunne vært på markedet, men uansett blir vi "lurt" til å kjøpe en mobil som er mye dårligere en det vi egentlig kunne fått.

Det er ikke helt rikteig...

1. Det er ikke alltid det som er mest avansert som er best...

2. Vi blir ikke lurt... Vi velger det selv fordi vi ikke har bruk for/råd til så avansert telefon...

Lenke til kommentar

Det er ikke helt rikteig...

1. Det er ikke alltid det som er mest avansert som er best...

2. Vi blir ikke lurt... Vi velger det selv fordi vi ikke har bruk for/råd til så avansert telefon...

Det er helt riktig og det var derfor folk kjøpte og kjøper ISDN i bøtter og spann fordi de ikke har bruk for noe annet, de vil bare kunne se hvem som ringer og ønsker også andre slike "små" enkle tjenester.

og en annen ting er at jeg ikke alltid tar det beste, jeg vil oftest ha det mest avanserte og nyeste produktet på markedet, mulig det bare er meg men jeg er lit "gadget" junkie :D

Derfor betaler jeg oftest litt mere for det jeg kjøper men så sitter jeg heller ikke med en ISDN linje hjemme ;-)

Lenke til kommentar
Tror telenor har sån ca 98% dekning og netcom ligger noen prosent under

Så vidt jeg vet så har NetCom faktisk 98%

På landsbasis så er jeg ganske sikker på at netcom har lavere en 98% i byene er det nok ganske lik dekning men når man kommer utenfor setrum så er det ganske stor forskjell på dekningen.

Lenke til kommentar

På landsbasis så er jeg ganske sikker på at netcom har lavere en 98% i byene er det nok ganske lik dekning men når man kommer utenfor setrum så er det ganske stor forskjell på dekningen.

Har ingen anelse om hvordan de måler men de skriver:

I løpet av de to siste årene har NetCom installert i overkant av 1000 nye mobilsendere i Norge, og vi dekker nå 98% av befolkningen.

Lenke til kommentar
er faktisk slik at telenor har 97% dekning av norges befolkning, men s netcom har 98%! hvertfall i følge nettsidene demmes

Kan det være riktig??

Det finnes jo steder der telenor ikke har dekning som netcom har dekning, men jeg tror netcom hadde reklamert for den beste dekningen hvis det hadde stemt...

Eller?? :shrug::shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...