ch3650 Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Har sendt 4 mailer til kunderservicen til telenor de to sisteukene. Jeg har ikke fått noen svar på spørsmålene mine derfra!! Det er dårlig service eller hva? Når jeg prøver å ringe tar det flere minutter før jeg kommer fram så det gidder jeg ikke.... Noen som har erfaringer med dette? Er netcom bedre?? Et spm til: Telenor skryter av å ha best dekning, men jeg syns nesten alle steder at netcom har bedre eller like bra dekning.... stemmer dette? Lenke til kommentar
levlex Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Telenor har faktisk best dekning. Men deres kundeservice er som du sier ganske slett og dette er nok mye av grunnen til at mange velger netcom fremfor telenor i det siste. Offtopic: Wow. 1000 innlegg allerede? :o Lenke til kommentar
ch3650 Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Hadde zalto før. De var veldig hjelpsomme og svarte alltid på mailer... Zalto var perfekt bortsett fra at de ikke støtter MMS! Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hei! Om ein skal ta med erfaringer med Telenor Mobil sin kundeservice.Vil eg påpeike kva eg synest er negativt og det er at eg føler at om eg skriver ein epost til kunderservice hos Telenor med konkrete tekniske spørsmål.Føler eg at eg får veldig generelle svar tilbake og at spørsmålet(a) mine egentlig ikkje har blitt besvart og at eg istaden har fått informasjon som eg allerede har vist. Dette har skjedd dei fleste gangane eg har tatt kontakt med Telenor Mobil sin kundeservice via epost. Det er kanskje også vert å merke seg at Telnor gjennomførte ein spørre undersøkelse for ei tid tilbake der dei suprte ein del personer kva dei syntes om kunderservicen deiras. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 :x Tror ikke dere vet hva dårlig kundebehandling er før dere har prøvd Tiscali sin kundeservice.... Den er noe av det jæ###gste jeg har vært borti... Sorry jeg så ikke tråden gjaldt mobiltelefoner... :oops: Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Har sendt 4 mailer til kunderservicen til telenor de to sisteukene. Kanskje kundeservicen blir dårlig fordi de må sitte å bruke tiden på 4 mail fra samme person? Har ikke noen erfaring fra servicen til Netcom da jeg aldri hadde noe problem Ringte til Chess for ikke så lenge siden. Var kjempegreit. Kom til en som kunne hjelpe med en gang. Mulig det var litt flax, hørt de har vært litt overarbeidet i det siste etter all reklamen bl.a. Dagbladet har gitt dem. Lenke til kommentar
Javeljavel Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Kundeservicen til telenor mobil er kanskje dårlig, men ikke så dårlig som kundeservisen til Telenor ADSL. Etter at jeg hadde bestillt adsl, måtte jeg ringe inn 4 ganger å spør hvor faen bestillingen min ble av. 3 av gangene hadde de glemt den, og den 4. gangen trodde de det var noe feil med bestillingen. Den hadde aldri blitt sendt til den Telenoravd. som setter opp linja og sender deg Modemet. Men de hadde de selfølgelig ikke ringt og sagt ifra om. hadde jeg ikke ringt da, ville bestillingen min aldri kommet fram. Når jeg endelig fikk bredbåndet, hadde jeg ventet 3 MÅNEDER, istedenfor 2 uker slik de sa. Konklusjon: Telenor er et drittfirma, som driter i kundene. Lenke til kommentar
ch3650 Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Har sendt 4 mailer til kunderservicen til telenor de to sisteukene. Kanskje kundeservicen blir dårlig fordi de må sitte å bruke tiden på 4 mail fra samme person? Trokke du har skjønt poenget helt.... Poenget er at de ikke svarer på mail og da bruker de derfor heller ikke tid på mine 4!!! Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hvis alle som ikke får svar med en gang sender inn 3 til er det ikke rart det tar lang tid for de som sitter å skal lese de mailene og svare på dem. Lenke til kommentar
ch3650 Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Hvis alle som ikke får svar med en gang sender inn 3 til er det ikke rart det tar lang tid for de som sitter å skal lese de mailene og svare på dem. De svarte ikke på den første på en uke... Mulig de ikke hadde tid til å svare, men det sier bare hvor elendig telenor er!! Så mange som klager att de ikke klarer å svare !! Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 For det første leverer Telenor kommunikasjonsløsninger til mer enn 15 millioner kunder og det er ikke så veldig rart at de muligens har litt mye å gjøre til tider. Og når Telenor må si opp flere tusen ansatte på kort tid så kan det nok gå en kule varmt i kundeservice avdelinge som også er hardt rammet av dette. Når det gjelder om Telenor er elendig eller ikke så finnes det vel ingen tvil om at de har den beste og mest moderne kommunikasjonsløsningen i norge i dag. De har de beste tjenesten, best dekning og vi som er tunge brukere av mobiltelefon finner ganske fort ut at de også har mest stabile og billigste løsningene. Det jeg lurer på er hva er det dere har problemer med som gjør at dere må kontakte kundeservice hele tiden, jeg har hatt mobiltelefon helt siden de ble sluppet på markedet og ikke en gang har jeg vært nødt til å ringe eller sende mail til kunde service !!?? De gangene jeg har kontaktet Telenor (mest i forhold til min egen uvitenhet til ADSL og internett) så har jeg møtt profesjonalitet og meget hyggelige mennesker som vet hva de driver med. Og ikke en gang har jeg stått uten hjelp eller ikke fått løst det som jeg hadde problemer med. Tror dere skal prøve å finne ut om gresset er så mye grønnere på den andre siden av gjerdet, noe jeg har erfart mange ganger at det ikke er. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg tror ikke det er så veldig forskjell mellom Telenor og Netcom egentlig. Har opplevd at en sur/motvillig kundebehandler som regel er grunnen til enkelte problemer, mens det som regel går fort gjennom med genrelt sett. Hvor jeg må kontakte supporten? jo, en gang ble jeg koblet av nettet og en annen gang rotet de i 2-3 uker med abonnomentet mitt, slik jeg var uten mobil. Med Qtek måtte jeg ringe for å få oppsettene, de var nemlig ikke å finne på nettet=( uansett. Netcom er kjempe flinke de, det samme er Telenor. Mail er sjelden den beste løsningen, jeg har ventet i et halv år snart på at en skulle svare fra Telenor. Egentlig burde jeg bare gitt det opp Lenke til kommentar
førstegangsbygger Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Telenor har den beste dekningen, og det er hovedgrunnen til at jeg holder meg til telenor. På speiderturen i helga oppstod det en nødsituasjon, de med netcom hadde ikke dekning, det hadde jeg med telenor. Hadde jeg ikke hatt telefon med dekning kunne situasjonen blitt betydelig forverret. Dette er også mye av grunnen til at jeg vil bytte ut min slitne 3310 til en tlf med bedre dekning. Telenor er tross alt hovedsaklig statseid, dvs. eid av folket. Hvis telenor tjener penger, går det meste tilbake til folket. Men jeg kan være enig i at telenor kanskje er organisert ineffektivt. Televerket var styrt av ingeniører som hadde som mål at alle i Norge skulle ha robuste telefonløsninger, Telenor er styrt av økonomer som kun tenker profitt. Dessverre, men slik er samfunnet. Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hvis Telenor er styrt av økonomer som bare er ute etter profitt hvorfor ha de da: -Den aller beste dekningen -De beste tillegstjenestene -Kommer alltid først med ny teknologi Helt enig at det nok blir tenkt en del økonomi i Telenor, og det skal vi være glad for, jeg tror ikke kundeservicen og tjenestene blir noe bedre hvis de slutter å tjene penger (egentlig tjener de ikke penger gjør hvis vi skal lese tallene!!!). Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hvis Telenor er styrt av økonomer som bare er ute etter profitt hvorfor ha de da: -Den aller beste dekningen -De beste tillegstjenestene -Kommer alltid først med ny teknologi Fordi de har den desidert største kundemassen pga av at de har hatt monopol i så mange år. Nå er det på tide å slippe til andre. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hvor god dekning har Telenor? Hvor god dekning har NetCom? Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Det finnes en lov som sier at hvis advokater 1 gang har vært hyret av Telenor kan de ikke bli hyret av noen andre innen telekommuikasjon i Norgen. Sånn er det for alle industrier. Kan ikke "gå over til motstanderen". Siden Telenor har så mye kapital i ryggen har de utnyttet seg av den loven. De har hyret alle advokater som har speialiert seg innen telekom. og dermed mister de andre minde selskapene et stort fortrinn i ymse rettsaker mot Telenor siden de ikke får tak i skikkelige advokater. Lenke til kommentar
DanFekar Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hvor god dekning har Telenor? Hvor god dekning har NetCom? Ca 1000... Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Helt enig Andre burde også slippe til, kanskje noen andre kunne sette i gang UMTS utbyggingen slik at det blir litt fortgang..........eeehhh det stemmer det er det jo noen som har prøv å ikke lyktes med. Det er jo ingenting som nekter noen andre å sette i gang med med nye prosjekter og tjenester, problemet er at det ikke er noen som er villig til å ta de samme riskene som telenor har måttet ta, og samtidig bli kritisert for allt de gjør Men derimot er det mange som ønsker å ta en bit av kaka som telenor har bygd opp i løpet av mange år, snyltere og økonomer som ser sit snitt til å skumme fløten av det telenor har bygd opp. Greit nok har de lenge hatt monopol og statsstøtte, men de har jo hele tiden vært en statsbedrift(noe de fortsatt er) og man kan jo ikke forlange at de skal gi fra seg allt de har gjort i løpet av årene. I så fall tror jeg det er mange flere som har vært nødt til å forlate sine arbeidsplasser i Telenor, og det tror jeg ikke vi er tjent med. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hvor god dekning har Telenor? Hvor god dekning har NetCom? Ca 1000... Hva er det for et latterlig svar? Forstod du ikke spørsmålet, så kunne du ha skrevet det. Det jeg mener er dekning i prosentandel (Trodde det var ganske vanlig måte og måle det på). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå