Gå til innhold

mister nett forbindelse mellom to maskiner

Anbefalte innlegg

Hvordan i alle dager kan dette være mulig!!!

tre maskiner : PC1, PC2, PC3

Ingen har brannmur!!

PC1 kan pinge PC2 og PC3

PC2 kan pinge PC3 men IKKE PC1

PC3 kan pinge PC2 men IKKE PC1

Som sagt - ingen brannmur

PC1 og PC3 har Windows 7

PC2 har Vista

Dette skjedde helt umotivert mens jeg drev med en SQL server på PC1. Plutselig er det akkurat som at PC1 avviser alle innkommende kall.

Er det andre ting en Widows Firewall som stenger på nettet?

Alle maskinene kjører også Microsoft Security Essentials.

Takker for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Niks. Hadde ingen ting med saken å gjøre. men fant ut av det. Jeg hadde aktivert trådløst på den maskinen som ingen kunne nå. Så hadde jeg slått av trådløst igjen og puttet inn kabelen. Windows klarte tydligvis ikek dette så veldig bra. Bootet og alt ok igjen.

men takk for tipset så klart...

Endret av HDSoftware
Lenke til kommentar
Jeg hadde aktivert trådløst på den maskinen som ingen kunne nå.

Det kan nok ha noe med prioriteringsrekkefølgen på nettverkskortene i Windows. Jeg tror ikke helt Windows er den smarteste når det kommer til dette; står det trådløse kortet først i rekkefølgen, kan det nok tenkes at dette kan ha laget kvalmen.

Endret av jocke
Lenke til kommentar

Det er mye mulig. er bare litt rart at jeg kunne pinge ut fra den maskinen, men ikke inn. En annen ting jeg opplevde som rart var at den ikk klarte å nå noe gjennom DNS heller. Jeg kunne f.eks. pinge 193.212.1.10, men ikke URL'en som peker på det samme. Så også i ipconfig at alt var riktig. men som sagt, en restart av maskinen løste hele greia.

Lenke til kommentar
er bare litt rart at jeg kunne pinge ut fra den maskinen [...] En annen ting jeg opplevde som rart var at den ikk klarte å nå noe gjennom DNS heller.

Brukte du hostname eller IP-adresse da du forsøkte å pinge ut fra denne maskinen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...