JoMs Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Hei! Jeg begynte for en stund siden med demokoding i fScript, og har nå bestemt meg for å begynne med C++ med OpenGL API-et. Men selvfølgelig oppstår det problemer. Jeg bruker Visual Basic C++ 2008 Express til å skrive koden og kompilere, men den gir hele tiden beskjed om at gl.h mangler. Jeg har prøvd å oppdatere SDK uten resultater. #include <stdio.h> #include <gl.h> #include <glaux.h> int main() { return 0; } Noen som har noen forslag? -Mvh JoMs PS: Er ikke vits i å si hvilke andre API-er eller kodespråk jeg bør velge da jeg allerede har brukt en god stund på å finne ut hvor jeg skulle begynne. Endret 9. april 2010 av joms Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Du mangler garantert gl i include pathen din. I visual studio setter man det opp i tools->options->projects and solutions -> vc++ directories. (og velge include files). Sikert lurt å legge in lib delen i samma slengen. regner med express utgaven har det gjemt på ca samme sted. ville trodd sdk'en ville klart å legge til dette automagisk though, men har jo selv installert xbox sdk der man må legge inn masse manuelt.. så. kanskje det er en readme eller noe du kan lese i? ** edit: dette kan seff skje om du hadde visual studio åpent når du installerte sdk, eller installerte sdk etter visual studio, eller har installert flere sdk's uten å åpne studio i mellomtiden. Endret 9. april 2010 av [kami] Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Jepp, GL/gl.h, er der kompilatoren skal lete, ikke gl.h. Lenke til kommentar
JoMs Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Fikk løst problemet med denne tutorialen: http://thoughtsfrommylife.com/article-748-OpenGL_and_Visual_Studio_Express_2008 Fant også ut etter hvert at jeg måtte bruke GL/gl.h. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå