Gå til innhold

gl.h eksisterer ikke?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg begynte for en stund siden med demokoding i fScript, og har nå bestemt meg for å begynne med C++ med OpenGL API-et. Men selvfølgelig oppstår det problemer.

 

Jeg bruker Visual Basic C++ 2008 Express til å skrive koden og kompilere, men den gir hele tiden beskjed om at gl.h mangler. Jeg har prøvd å oppdatere SDK uten resultater.

 

#include <stdio.h>	
#include <gl.h>					
#include <glaux.h>

int main()
{
return 0;
}

 

Noen som har noen forslag?

 

-Mvh JoMs

 

PS: Er ikke vits i å si hvilke andre API-er eller kodespråk jeg bør velge da jeg allerede har brukt en god stund på å finne ut hvor jeg skulle begynne. :p

Endret av joms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mangler garantert gl i include pathen din.

 

I visual studio setter man det opp i tools->options->projects and solutions -> vc++ directories. (og velge include files). Sikert lurt å legge in lib delen i samma slengen.

 

regner med express utgaven har det gjemt på ca samme sted.

 

ville trodd sdk'en ville klart å legge til dette automagisk though, men har jo selv installert xbox sdk der man må legge inn masse manuelt.. så.

kanskje det er en readme eller noe du kan lese i?

 

** edit: dette kan seff skje om du hadde visual studio åpent når du installerte sdk, eller installerte sdk etter visual studio, eller har installert flere sdk's uten å åpne studio i mellomtiden.

Endret av [kami]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...