tacobella Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Etter at jeg lastet ned et program som jeg trodde var safe ble jeg tydeligvis angrepet i øst og vest. Er det noen som kan se over Malwarebytes-loggen og Combofix-loggen min? På forhånd takk Vennlig hilsen Therese mbam-log-2010-04-08 (15-26-18).txt log.txt Lenke til kommentar
tacobella Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Printmaster Platinum 18. Et scrapbook-program jeg fant på Pirate Bay. Vet ikke hva som skjedde, men plutselig fikk jeg pop-ups i fleng i Internet Explorer, og jeg har satt Firefox som default. Hmm. Endret 9. april 2010 av tacobella Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 1. ta bort TBP linken 2. lær deg og les comments under. der står det at den er infisert. Lenke til kommentar
tacobella Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Jeg leser ALLTID kommentarene, men husker ikke å ha sett kommentarene på den der - da hadde jeg aldri lastet ned programmet. Stor glipp. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Heisann. Det ser ut til at MBAM og Combofix har gjort en bra jobb. Hvordan fungerer pc-en? (litt usikker på følgende oppføringer. Håper på litt hjelp her =) ) S0 streamex;streamex;c:\windows\system32\drivers\streamex.sys --> c:\windows\system32\drivers\streamex.sys [?] S1 splittnt;splittnt;c:\windows\system32\drivers\splittnt.sys --> c:\windows\system32\drivers\splittnt.sys [?] S1 usb2k;usb2k;c:\windows\system32\drivers\usb2k.sys --> c:\windows\system32\drivers\usb2k.sys [?] ) Lenke til kommentar
tacobella Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Takk for svar Kommer ikke pop-ups i Internet Explorer mer, men nå og da åpnes en ny fane i Firefox. Reklame om IQ-tester og den slags. Malwarebytes finner ingenting iallfall. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Det er helt vanelig reklame som kommer opp iblant når du surfer på nettsider. mener denne addonen skal fjerne det: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6826 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Ja, har forhørt meg om de linjene nå, og de skal være trygge å fikse. Gå til: (kontrollpanel->Administrative verktøy->Tjenester) Se om du finner følgende oppføringer, og deaktiver dem: streamex splittnt usb2k Gi tilbakemelding på om du finner dem. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Ser mye snusk her, blandt annet: c:\windows\system32\web.dat og 2010-01-25 13:56 . 2010-01-25 13:56 115712 ----a-w- c:\windows\system32\drivers\cxbu0wdm.sys Endret 11. april 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) 2010-01-20 19:50 . 2010-01-20 19:50 21640 ----a-w- c:\windows\system32\emptyregdb.dat og 2010-01-08 23:42 . 2010-01-08 23:42 32768 ----a-w- c:\windows\system32\drivers\taphss.sys Endret 11. april 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Jeg fant ikke noe på nett som tydet på at noen av disse filene skal fjernes, så foreslår at vi lar de bli inntil videre. Combofix må avinstalleres. Gå til Start > Kjør Skriv følgende i boksen: combofix /uninstall PS: legg merke til mellomrommet mellom X og /uninstall Trykk Enter. Denne kommandoen vil: Fjerne følgende: ComboFix og dets tilhørende filer og mapper. VundoFix backups, hvis de eksisterer. Mappen C:\Deckard, hvis den eksisterer Mappen C:\OtMoveIt, hvis den eksisterer [*] Nullstille klokke-instillingene. [*] Skjule filetternavn hvis det er nødvendig. [*] Skjule System/Skjulte filer og mapper hvis det er nødvendig. [*] Nullstille systemgjennoprettingspunkter. Sørg forøvrig for at Java, Flash player og Adobe reader er oppdatert, i tillegg til Windows. Dersom du mener at problemet med maskinen din er løst, kan du endre emnetittelen din, ved å trykke på -knappen i førsteposten din. Dette vil være med på å holde forumet mer oversiktlig for supporterne, samt at nye folk som får samme problemet lettere vil finne en passende tråd å se i. -Surf trygt- Endret 11. april 2010 av r2d290 Lenke til kommentar
tacobella Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Ja, har forhørt meg om de linjene nå, og de skal være trygge å fikse. Gå til: (kontrollpanel->Administrative verktøy->Tjenester) Se om du finner følgende oppføringer, og deaktiver dem: streamex splittnt usb2k Gi tilbakemelding på om du finner dem. Ingen av oppføringene ligger der! Lenke til kommentar
tacobella Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Det er helt vanelig reklame som kommer opp iblant når du surfer på nettsider. mener denne addonen skal fjerne det: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6826 Firefox klarte ikke å installere filen fra https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/downloads/latest/6826/addon-6826-latest.xpi?src=addondetail fordi: Ugyldig fil-signatur (nedlastingsfilen er muligens ødelagt) -261 Endret 13. april 2010 av tacobella Lenke til kommentar
tacobella Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Jeg fant ikke noe på nett som tydet på at noen av disse filene skal fjernes, så foreslår at vi lar de bli inntil videre. Combofix må avinstalleres. Gå til Start > Kjør Skriv følgende i boksen: combofix /uninstall PS: legg merke til mellomrommet mellom X og /uninstall Trykk Enter. Denne kommandoen vil: Fjerne følgende: ComboFix og dets tilhørende filer og mapper. VundoFix backups, hvis de eksisterer. Mappen C:\Deckard, hvis den eksisterer Mappen C:\OtMoveIt, hvis den eksisterer [*] Nullstille klokke-instillingene. [*] Skjule filetternavn hvis det er nødvendig. [*] Skjule System/Skjulte filer og mapper hvis det er nødvendig. [*] Nullstille systemgjennoprettingspunkter. Sørg forøvrig for at Java, Flash player og Adobe reader er oppdatert, i tillegg til Windows. Dersom du mener at problemet med maskinen din er løst, kan du endre emnetittelen din, ved å trykke på -knappen i førsteposten din. Dette vil være med på å holde forumet mer oversiktlig for supporterne, samt at nye folk som får samme problemet lettere vil finne en passende tråd å se i. -Surf trygt- Ok, dette er litt merkelig. Får bare beskjed om at windows ikke kan finne combofix. Jeg slettet ingenting etter at jeg kjørte den, men borte er den. Lå på skrivebordet, og den ligger ikke der nå. Er det mulig at alt er blitt slettet? Eneste jeg finner som har med combofix å gjøre er loggen som jeg lagret i en egen mappe. Skal oppdatere java og de andre nå Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Firefox klarte ikke å installere filen fra https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/downloads/latest/6826/addon-6826-latest.xpi?src=addondetail fordi: Ugyldig fil-signatur (nedlastingsfilen er muligens ødelagt) -261 har du oppdatert firefox i det siste? trykk på Hjelp/help - Om firefox og se hvilken verson det er. den burde være 3.6.3 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Ettersom du ikke fant de oppføringene heller, tar vi en ny runde: Last ned combofix, ikke start det helt enda. Trykk Start - Alle Programmer - Tilbehør - Notisblokk Kopier og Lim inn teksten i kodeboksen nedenfor, inn i Notisblokken: Driver:: streamex splittnt usb2k Lagre det som CFScript på Skrivebordet Dra CFScript over ComboFix.exe som ligger på Skrivebordet, slik animasjonen nedenfor viser. Dette vil starte ComboFix igjen. Hvis maskinen ber om en omstart, lar du den gjøre det med én gang. Trenger ikke se loggen. Etter dette gjør du et nytt forsøk på å avinstallere combofix. Lenke til kommentar
tacobella Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Da har jeg kjørt Combofix igjen. Fikk avinstallert som normalt. Får likevel slike pop-ups og sikkerhetsvarsler - "Warning! Your computer is vulnerable to malware attacks. We recommend you to check your system immediately. Press OK to start the process now". Uavhengig av hvilke sider jeg er på. Hjelper det å legge inn Firefox på nytt eller bør jeg gjøre noe annet? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 post combofix loggen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå