mfb Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Hei! Har nettopp kjøpt en ny acer aspire 5737ZG. Superfornøyd med den, men når jeg spiller av en film eller låt så er det noe rart med lyden. Den er klar, men det er akkurat som equalizeren er satt til "HALL", eller noe sånt. Noen som har samme pc som vet om det går å stille inn selve equalizeren til lydkortet? Jeg vil ha mer flat og klar tone. ps. kanskje det bare er lyden som er blitt bedre pga lydkortet? Jeg aner ikke. Lenke til kommentar
innard Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 hvilket lydkort/chip har du på datamaskin? Ofte finnes det GUI program som kommer med driverene. Kan jo prøve å rote rundt der og se om du finner noe. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Hei! Har nettopp kjøpt en ny acer aspire 5737ZG. Superfornøyd med den, men når jeg spiller av en film eller låt så er det noe rart med lyden. Den er klar, men det er akkurat som equalizeren er satt til "HALL", eller noe sånt. Noen som har samme pc som vet om det går å stille inn selve equalizeren til lydkortet? Jeg vil ha mer flat og klar tone. ps. kanskje det bare er lyden som er blitt bedre pga lydkortet? Jeg aner ikke. Hei! Se etter om du har aktivert eq? Og er den aktivert, så kan du jo velge den bort. BmOnline Lenke til kommentar
mfb Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 hmm... jeg finner ikke fram til noen av disse innstillingene.. og lyden er fortsatt den samme. Så jeg vet ikke hvordan. Noen som kan ledsage meg? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 hmm... jeg finner ikke fram til noen av disse innstillingene.. og lyden er fortsatt den samme. Så jeg vet ikke hvordan. Noen som kan ledsage meg? Hvilket OS kjører du? XP, Vista eller 7? Vennligst BmOnline ps: Det er i alle fall greit nok å gå til kontrollpanel og lyd. Her skal du finne det som er mulig angående lyden. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 windows 7 64 bit. har prøvd kontrollpanel-lyd. fant ingenting der som var til hjelp. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) windows 7 64 bit. har prøvd kontrollpanel-lyd. fant ingenting der som var til hjelp. Hei! Der skal være en funksjon, hvor du kan teste lyden. Har du et headset som du kan plugge inn og så tester du ved å snakke i mikrofonen. Da skal du høre deg selv i hodetelefonene. Da kan du jo få en formening om det er hall effekt. "ekko". Sjekk maskinvaren du har, hva står oppført? Realtek? Se også om du finner eq ved siden av lyden. Lydkontrollpanel? I så fall er eq inni der. Dette står også inne i kontrollpanelet ved siden av Lyder og lydenheter. Vennligst BmOnline Endret 13. april 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
mfb Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 helt konge! Fant fram nå, fikk slått av dolby surround sound. og vips, lyden er klarere! Tusen hjertelig takk for hjelpen=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå